Palenie a odchudzanie: Papierosy odchudzają?

0

Z całą pewnością papierosy mają negatywny wpływ na Twoje zdrowie. Jak myślisz, czy palenie ich może jednak pomóc w utrzymaniu szczupłej sylwetki? By poznać odpowiedź na to pytanie, przeczytaj poniższy wpis.

Wiele osób, które rzuciły palenie momentalnie zaczyna tyć. Skoro odstawienie palenia papierosów prowadzi do zwiększenia ilości tłuszczu w organizmie, może palenie ich jest sposobem na utrzymanie zgrabnej figury? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Palenie a odchudzanie: Jak papierosy wpływają na Twoją sylwetkę?

Okazuje się, że palenie tytoniu rzeczywiście zmniejsza apetyt na jedzenie, a także otępia zmysły (głównie smak i zapach). W efekcie palacze mają mniejszą chęć sięgnięcia po jedzenie. Dodatkowo nikotyna zawarta w papierosach przyspiesza metabolizm, dzięki czemu organizm szybciej spala kalorie.

Po rzuceniu palenia organizm doznaje nagłego szoku. Z dnia na dzień zwiększa Ci się apetyt, zaczynasz lepiej czuć smaki i zapachy, przez co ciężko odmówić sobie podwójnej porcji deseru. Lecz czy to jest główną przyczyną tycia po odstawieniu palenia?

Palenie a odchudzanie: Przez co tak naprawdę zaczynasz tyć?

Tak jak napisałem wcześniej, paląc papierosy przyspieszasz swój metabolizm i zmniejszasz apetyt. Nie jest to jednak bezpośrednią przyczyną, przez którą po odstawieniu papierosów zaczynasz przybierać na wadze.

Po odstawieniu papierosów zaczynasz odczuwać głód nikotynowy. By go zaspokoić automatycznie sięgasz po coś, czym możesz zastąpić papierosy (najczęściej są to słodycze lub fast foody).

Mimo iż głód nikotynowy ma podobne objawy do zwykłego głodu, nie nasycisz go objadając się słodyczami czy fast foodami. Na szczęście istnieje inny sposób.

Palenie a odchudzanie: Jak rzucić palenie i nie przytyć?

Podczas rzucania palenia masz ciągłą potrzebę zajęcia czymś rąk i ust, najczęściej wybierając do tego celu batoniki, cukierki i inne niezdrowe przekąski. By temu zapobiec warto obrać i pokroić na drobne kawałki owoce i warzywa, które stanowią zdrowszą alternatywę dla słodkich przekąsek. Przydatna może okazać się także guma do żucia, która nie zawiera dużej ilości kalorii, a zajmuje Ci usta na dłuższy czas.

By szybciej pozbyć się głodu nikotynowego, a dodatkowo rozładować stres i zdenerwowanie wynikające z chęci zapalenia papierosa warto także zwiększyć aktywność fizyczną. Zapisz się na siłownię, zajęcia fitness, lub po prostu zacznij biegać, a głód nikotynowy zniknie szybciej, niż myślisz!

 

Mimo iż papierosy faktycznie mogą pomóc w utrzymaniu szczupłej sylwetki, to istnieje wiele skuteczniejszych, przyjemniejszych i z pewnością zdrowszych sposobów (np. zbilansowana dieta, regularne ćwiczenia fizyczne).

By nie przegapić kolejnego wpisu, nie zapomnij polubić mnie na facebooku! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.