Ile kalorii ma piwo? Oto kaloryczność alkoholi!

0

Ile kalorii ma piwo? Oto kaloryczność alkoholi!

Często pytacie nas ile kalorii ma piwo, wino i inne popularne alkohole. W dzisiejszym wpisie postanowiłam odpowiedzieć na te pytania. Zapraszam!

Alkohol jest źródłem kalorii, i to dość sporym. Prawdą jest, że kalorie zawarte w alkoholu nie są trawione tak, jak te zawarte w pożywieniu. Czy to jednak oznacza, że alkohol nie tuczy? Niekoniecznie.

Ile kalorii ma alkohol?

1 gram alkoholu zawiera 7 kcal. Dla porównania 1 gram białka (i węglowodanów) to zaledwie 4 kcal, a 1 gram tłuszczu to 9 kcal. Oznacza to, że podczas jednej niewinnej imprezki możesz dostarczyć do organizmu więcej kalorii, niż podczas całego dnia. Straszne, prawda? Pozostaje zadać pytanie: który z alkoholi jest najmniej kaloryczny?

Kaloryczność alkoholi:

  • Ile kalorii ma piwo:
    • jasne: 150 kcal w 500 ml
    • ciemne: 200 kcal w 500 ml
    • ciemne pow. 20% ekstraktu: 400 kcal w 500 ml
  • Ile kalorii ma wino:
    • białe wytrawne: 80 kcal w 120 ml
    • białe półsłodkie: 90 kcal w 120 ml
    • białe słodkie: 110 kcal w 120 ml
    • czerwone wytrawne: 80 kcal w 120 ml
    • czerwone półsłodkie: 92 kcal w 120 ml
    • czerwone słodkie: 115 kcal w 120 ml
    • czerwone różowe: 85 kcal w 120 ml
    • wino grzane: 95 kcal w 120 ml
    • wino musujące (szampan): 75 kcal w 100 ml
  • Ile kalorii ma wódka:
    • czysta: 110 kcal w 50 ml
    • smakowa: 130 kcal w 50 ml
  • Inne alkohole:
    • whiskey: 65 kcal w 30 ml
    • gin z tonikiem: 171 kcal w 200 ml
    • advocat: 75 kcal w 30 ml
    • curacao: 84 kcal w 20 ml
    • pinacolada: 262 kcal w 200 ml

Do liczenia kalorii zawartych w jedzeniu i napojach warto użyć aplikacji Dziennik Kalorii >>
(Dziennik dodatkowo wyliczy dla Ciebie dzienną ilość kalorii, która pozwoli Ci chudnąć w tempie 4 kg miesięcznie)

Dowiedz się więcej o Dzienniku Kalorii »

Jaki alkohol pić, by nie przytyć?

Kalorie zawarte w alkoholu nie są przyswajane przez nasz organizm, co oznacza, że nie są bezpośrednią przyczyną tycia. Jednak wystarczy połączyć alkohol z jedzeniem, by stworzyć tuczącą mieszankę.

Alkohol pity z przekąskami (takimi jak orzeszki, chipsy czy paluszki), potrawami (np podczas imprezy weselnej) czy sokami i napojami (w drinkach) tworzy mieszankę powodującą wzmożone odkładanie się tkanki tłuszczowej. Odpowiadając na pytanie tytułowe – by nie przytyć, należy unikać picia alkoholu podczas jedzenia, oraz nie łączyć go z sokami i napojami.

Próbujesz schudnąć, jednak Ci nie wychodzi?
Nasza dietetyczna – Ania może ułożyć skuteczną dietę odchudzającą dla Ciebie :)

Wypróbuj naszą dietę »

Nie zapomnij polubić nas na Facebook’u (by nie przegapić kolejnych wpisów), a jeśli dzisiejszy wpis Ci się spodobał, udostępnij go swoim znajomym (a my przygotujemy więcej takich) :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.