fbpx

Czy trening na czczo to dobry pomysł?

0

Wielu trenerów zachęca nas do trenowania na czczo, ich zdaniem można w ten sposób zwiększyć ilość spalanej tkanki tłuszczowej. Inni twierdzą, że trenując na pusty żołądek mamy zbyt mało energii, przez co spalamy mniej kalorii. A Wy, jak myślicie? Czy trening na czczo to dobry pomysł?

Trening na czczo z pewnością nie jest czymś, co może Wam zaszkodzić. To, czy trenujemy na pusty żołądek, czy przed treningiem zjadamy jakiś posiłek zależy często od naszych upodobań. Okazuje się jednak, że to, którą drogę wybierzemy ma wpływ na ilość spalanych kalorii i tkanki tłuszczowej. Może warto zmienić swoje przyzwyczajenia, by osiągać lepsze efekty?

Czy trening na czczo spala więcej tkanki tłuszczowej?

Ćwiczenia wykonywane na pusty żołądek sprawiają, że organizm pozyskuje więcej energii z tłuszczu, niż w przypadku treningu po zjedzonym posiłku (jest to dość logiczne, mając mniej kalorii w żołądku organizm musi sięgnąć do rezerw, jakimi jest tłuszcz). Kolejną zaletą ćwiczeń na czczo jest to, że zapobiegają one spadkom cukru we krwi (które są przyczyną omdleń i zawrotów głowy podczas intensywnych ćwiczeń). Lecz czy to oznacza, że trenując na czczo stracimy więcej kilogramów?

Czy trening na czczo oznacza szybsze odchudzanie?

Słysząc, że trenując na czczo spalamy więcej tłuszczu od razu pojawia się nam w głowie myśl, że w ten sposób stracimy więcej kilogramów. Okazuje się jednak, że nie koniecznie. Podczas zwykłego treningu, przed którym zjedliśmy posiłek dysponujemy większą ilością energii pozyskiwanej z kalorii, a nie z tłuszczu. Energia pozyskana z kalorii dostarczana jest do mięśni dużo szybciej, dzięki czemu podczas wykonywania ćwiczeń dysponujemy większą mocą, ćwiczymy bardziej intensywnie i w efekcie spalamy więcej kalorii.

Podsumowując: Ćwicząc na czczo zużywamy mniej energii, jednak większa jej część pozyskiwana jest z tłuszczu. Ćwicząc po posiłku zużywamy więcej energii, jednak większa jej część pozyskana jest ze zjedzonych wcześniej kalorii, mniejsza z tłuszczu. Pewnie chcecie wiedzieć, jak przekłada się to na odchudzanie. Już objaśniam:

To, który trening jest lepszy zależy od ilości zużytej energii podczas ćwiczeń. Fakt, że ćwicząc na pusty żołądek spalimy więcej tłuszczu nie ma wielkiego znaczenia. Nie jedząc posiłku przed treningowego jemy więcej po treningu, a więc w ciągu całego dnia zjadamy taką samą ilość kalorii. Skuteczność treningu zależy zatem od tego ile spalimy kalorii (bez względu na to czy tych zjedzonych, czy odłożonych w formie tłuszczu), a nie samego tłuszczu.

A jeśli myślisz, że trenując na czczo spalisz więcej tłuszczu, a później i tak nie dostarczysz tych kalorii z pożywienia to cię zasmucę… Głodówka, czyli zbyt duży deficyt kaloryczny zwalnia metabolizm, co jeszcze bardziej spowalnia odchudzanie :) Warto zatem układać dietę z głową i nie przesadzać z deficytem kalorycznym.

Co warto zjeść przed treningiem?

By podczas treningu mieć jak najwięcej energii warto zjeść przed nim posiłek, którego podstawą będzie solidna dawka węglowodanów złożonych. Pamiętajcie, że podczas odchudzania należy zawsze pilnować zjadanych kalorii i dbać o to, by deficyt kaloryczny nie był za duży. Do pilnowania zjadanych kalorii doskonale nada się aplikacja Dziennik kalorii. Jeśli temat diety jest dla Ciebie jednak zbyt trudny, warto skorzystać z usług dietetyka (kliknij, by zamówić dietę od dietetyka dopasowaną do Twoich potrzeb).

 

Jeśli wpis jest dla Ciebie przydatny, udostępnij go swoim znajomym. Polub mnie także na facebooku, by nie przegapić kolejnych wpisów! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.