fbpx

Trening w 4 ścianach – czyli jak ćwiczyć w domu?

0

By mieć szczupłą i ładnie wymodelowaną sylwetkę – trzeba ćwiczyć. Nie oznacza to jednak, że jeśli masz mało czasu i niewiele pieniędzy, to musisz z tego zrezygnować. Dziś przedstawiamy trening w 4 ścianach, czyli sposoby na ćwiczenia dla tych, którzy chcieliby po prostu poćwiczyć w domu. Zapraszamy! :)

Nie zawsze mamy możliwość ćwiczyć poza domem – w siłowni czy w klubie fitness. Czasem przeszkodą jest czas, czasem brak pieniędzy (karnety na siłownie lub zajęcia fitness zwykle sporo kosztują). Trening w domu ma wiele zalet – nie marnujemy czasu na dojazdy, nie musimy płacić za karnet, możemy rozpocząć trening w każdej wolnej chwili. Poza tym ćwiczenia w domu mogą być całkiem przyjemne, zwłaszcza jeżeli posiadamy odpowiedni sprzęt.

Poniżej przedstawiamy listę najlepszych przyrządów do ćwiczeń w domu oraz opisy, jak ich używać, by skutecznie tracić kilogramy. Warto zastanowić się nad zakupem takiego sprzętu nawet, gdy nie dysponujemy dużym budżetem – koszt średniej klasy sprzętu zwykle nie przewyższa kosztu 3-miesięcznego karnetu na siłownię, a służy o wiele dłużej :) Jeśli jednak wolisz trenować jedynie z ciężarem własnego ciała, sprawdź treningi, które opisaliśmy wcześniej (m.in. tabata >>, trening w 7 minut >>, trening w 25 minut >>).

Rower treningowy >> (około 400 zł)

rower-treningowyTen ponadczasowy sprzęt pomoże pozbyć się tkanki tłuszczowej, zrzucić zbędne kilogramy, poprawić kondycję, wymodelować nogi i pośladki. Świetnie zastępuje tradycyjny rower, zwłaszcza gdy pogoda za oknem nie dopisuje. Poza tym ćwicząc na rowerku treningowym, możemy obejrzeć swój ulubiony film czy serial. Wybierając rowerek, powinniśmy zwrócić uwagę między innymi na takie parametry jak waga koła zamachowego, system oporu (magnetyczny, mechaniczny), ilość poziomów ćwiczeń, stopień regulacji siodełka i kierownicy oraz dodatkowe udogodnienia (jak na przykład antypoślizgowe pedały z paskami czy regulacja kąta kierownicy).

Orbitrek >> (około 500 zł)

orbitrekJeżeli podczas treningu chcemy zaangażować całe ciało, warto pomyśleć nad zakupem orbitreka. Na tym przyrządzie pracują jednocześnie ręce i nogi. Ten sprzęt pozwala w krótkim czasie spalić sporą ilość kalorii – nawet 800 kcal podczas godziny. Podobną ilość kalorii spalamy podczas biegania, lecz do ćwiczeń na orbitreku nie musimy wychodzić z domu, możemy więc ćwiczyć w każdą pogodę. Poza tym trening na orbitreku w mniejszym stopniu obciąża stawy niż bieganie.

 

Bieżnia >> (około 1300 zł)

biezniaJeżeli jednak bieganie to jeden z naszych ulubionych sportów, a pogoda nas nie rozpieszcza, warto zdecydować się na zakup bieżni. Bieżnie pozwalają nam ustawić prędkość oraz stopień nachylenia. Dzięki temu wybieramy optymalną dla siebie trudność treningu – podobnie jak podczas biegania w terenie wybieramy trasy o różnej trudności i dostosowujemy tempo. Tak jak w przypadku rowerków treningowych i orbitreków, bieżnie mają ustaloną maksymalną wagę użytkownika – przy większej nadwadze lepiej więc sprawdzić tą informację.

Wioślarz >> (około 900 zł)

wioslarzKiedyś ergometry wioślarskie były użytkowane przez wioślarzy, którzy chcieli potrenować w domu. Dzisiaj w tego typu sprzęt może zaopatrzyć się każdy, kto chce poprawić sprawność swojego ciała, wzmocnić mięśnie klatki piersiowej, ramion, grzbietu, brzucha, pośladków i nóg. Trening na wioślarzu imituje prawdziwe wiosłowanie, dlatego wcześniej warto nauczyć się odpowiedniej techniki wiosłowania pod okiem doświadczonej osoby. Dużym plusem jest to, że w ergometrze wioślarskim możemy regulować zakres oporu – dzięki temu możemy ćwiczyć z różną intensywnością.

Mini stepper >> (około 200 zł)

stepperTo niewielkie urządzenie wbrew pozorom może przynieść wielkie efekty. Ćwiczymy poprzez naciskanie naprzemiennie stopami na dwa pedały, a trening możemy porównać na przykład do wchodzenia po schodach. Stepper pozwoli idealnie wyrzeźbić mięśnie nóg i pośladków. Wybierając stepper skrętny, poprawimy także wygląd naszego brzucha i talii. Bardzo dużą zaletą mini steppera jest to, że po skończonych ćwiczeniach możemy bez problemu schować go do szafy.

Hantle i obciążniki na ręce >> (około 40 zł)

obciaznikiJeżeli posiadamy już mały przyrząd do modelowania nóg w postaci steppera, musimy zadbać także o mięśnie naszych rąk. Idealne w warunkach domowych będą hantle i obciążniki na ręce. Ćwiczenia z tymi gadżetami możemy wykonywać w pozycji siedzącej, ale także połączyć je z innymi rodzajami aktywności. Do wyboru mamy między innymi przysiady z obciążnikami czy aerobik z hantlami. Pamiętajmy wybierając hantle i obciążniki, aby dopasować ich wagę do naszych możliwości i stopnia zaawansowania.

Drążek gimnastyczny >> (około 40 zł)

drazekNiedużo miejsca w naszym domu zajmie również drążek gimnastyczny. Rozporowy drążek z łatwością możemy zamontować w futrynie drzwi. Może zajmować on tam stałe miejsce lub możemy umieszczać go tam przed każdym treningiem. Na drążku możemy wykonywać głównie ćwiczenia w postaci podciągania się, które świetnie wymodelują mięśnie rąk. Przy zakupie drążka gimnastycznego powinniśmy sprawdzić zakres jego regulacji i porównać go z szerokością futryny, w której chcemy go umieścić.

Motylek >> (około 20 zł)

motylekPrzenośnym, niewielkim i skutecznym urządzeniem jest także tak zwany motylek. Zależnie od ćwiczeń jakie wybierzemy, możemy modelować z jego pomocą mięśnie nóg (zwłaszcza ud) lub klatki piersiowej, pleców i ramion. Taki trening możemy wykonać praktycznie w każdym miejscu. Przyrząd ten możemy używać więc w czterech ścianach, ale także wrzucić do torby lub plecaka i zabrać ze sobą do parku czy do ogrodu.

Hula-hop sportowe – z gąbką! >> (około 70 zł)

hula-hopChoć ten przyrząd do ćwiczeń wielu osobom kojarzy się z dzieciństwem i zabawą, hula-hop jest idealne do wymodelowania talii i mięśni brzucha. W połączeniu z łatwą dostępnością (dostępny jest w sklepach sportowych, z zabawkami, w supermarketach) i niską ceną jest to gadżet idealny. Średnicę koła hula-hop powinniśmy dopasować do naszego wzrostu. Oprócz tradycyjnych kół hula-hop mamy do wyboru również koła z obciążeniem czy z wypustkami, które jeszcze lepiej pozwalają wymodelować naszą sylwetkę.

Piłka fitness >> (około 30 zł)

pilkaNa piłce fitness możemy wykonywać rozmaite rodzaje ćwiczeń – rozciągające, wzmacniające, modelujące, wysmuklające, trenujące równowagę. Piłki gimnastyczne wybierane są często także przez osoby, które chcą zadbać o swój kręgosłup. Poza tym piłki fitness przeznaczone są dla osób w różnym wieku (także dla dzieci i dla seniorów), dla osób o różnym stopniu sprawności (wystarczy tylko wybrać ćwiczenia o odpowiedniej intensywności oraz o odpowiednim stopniu trudności), a nawet dla kobiet w ciąży. Gdy akurat nie ćwiczymy, odpowiednio wysoka piłka fitness może zastąpić nam krzesło biurowe – siedzenie na takiej piłce pozwala odciążyć stawy i zachować odpowiednią postawę podczas pracy.

Nie zapomnij polubić nas na facebooku, by nie przegapić kolejnych, wartościowych wpisów :) Na dziś to tyle, cześć!

Komentarze

Share.

Comments are closed.