fbpx

Odchudzanie od KUCHNI: Obliczanie kalorii posiłków!

0

Obliczanie kalorii posiłków – odchudzanie od kuchni!

Odchudzanie jest proste, gdy wiemy jak to robić. Niestety, większość z nas ma złe nawyki żywieniowe i nawet nie zdaje sobie z tego sprawy. W dzisiejszym wpisie pokażę Ci, jak nauczyć się jeść zdrowo i dietetycznie :)

Problemy z wagą spowodowane są zwykle złymi przyzwyczajeniami żywieniowymi. Od dziecka uczeni jesteśmy jeść dużo i tłusto. Gdy dorastamy z przyzwyczajenia wybieramy kaloryczne produkty i nawet nie zdajemy sobie sprawy, że właśnie to jest przyczyną naszych problemów z sylwetką. Sposób, który prezentuję w dzisiejszym wpisie nauczy Cię kontrolować zawartość kalorii w posiłkach, dzięki czemu z łatwością pozbędziesz się tkanki tłuszczowej z całego ciała.

Odchudzanie: od czego zacząć?

By zrozumieć, o co chodzi w odchudzaniu, warto przyjrzeć się bliżej trawieniu i procesom pozyskiwania energii ze zjedzonych produktów. Każdy z nas do funkcjonowania potrzebuje pewnej ilości energii (ilość ta uzależniona jest głównie od płci, wieku, wzrostu, wagi, tempa metabolizmu i aktywności w ciągu dnia). Nasz organizm pozyskuje energię z kalorii, które zjadamy. Jeśli ilość kalorii odpowiada ilości energii, której potrzebujemy, nasza waga stoi w miejscu. Gdy zjemy więcej kalorii, niż potrzebuje nasz organizm, ich nadmiar gromadzony jest w formie tłuszczu (którego chcemy się pozbyć). Analogicznie, gdy zjadamy mniej kalorii niż potrzebuje nasz organizm, powstaje deficyt kaloryczny. Ilość energii, którą dysponuje nasz organizm jest wtedy niewystarczająca. Konieczne jest pozyskanie energii z wcześniej przygotowanych rezerw, czyli z tłuszczu. Właśnie dlatego 70% efektów odchudzania zależy od naszej diety.

Obliczanie kalorii: czy jest konieczne?

-„Tylko po co się męczyć i liczyć kalorie? Nie wystarczy ograniczyć jedzenie, stworzyć duży deficyt kaloryczny i w kilka dni spalić całe zapasy tłuszczu?”
Niestety, odchudzanie nie jest aż tak proste. Owszem, podczas deficytu kalorycznego energia pozyskiwana jest z tłuszczu. Jednak gdy deficyt jest zbyt duży, organizm zaczyna oszczędzać zapasy i spowalniać metabolizm (wprowadza „tryb oszczędnościowy”). W efekcie organizm zaczyna zużywać coraz mniej energii, a my przestajemy chudnąć. Co gorsza, spowolniony metabolizm nie przyspiesza, gdy z powrotem zaczynamy jeść więcej. Stąd popularny efekt jojo (więcej na temat spowolnionego metabolizmu w tym wpisie).

By skutecznie spalać tkankę tłuszczową i nie nabawić się efektu jojo konieczne jest wprowadzenie zbilansowanej diety, którą wprowadzamy właśnie za pomocą naszego licznika kalorii. A więc do rzeczy – jak liczyć kalorie?

Zaczynamy odchudzanie: Jak liczyć kalorie i makroskładniki?

Obliczanie kalorii nie jest tak skomplikowane, jak mogłoby się wydawać. Wystarczy założyć konto w aplikacji Dziennik Kalorii i wypełnić formularz (wprowadzając dane takie jak swój wzrost, wiek, płeć, aktywność w ciągu dnia, wagę oraz ilość kilogramów, którą chcemy stracić). Aplikacja wyznaczy nam dzienny limit kalorii (wprowadzając odpowiedni deficyt) – jest to ilość kalorii, którą musimy jeść w ciągu dnia, by skutecznie spalać tłuszcz bez efektu jojo. Następnie wystarczy wprowadzać do dziennika wszystkie jedzone posiłki, a zliczaniem kalorii zajmie się dziennik.

Wypróbuj Dziennik kalorii »

Jak prowadzić dziennik kalorii?

Wielu z Was wysyła do nas wiadomości z pytaniem: „jak używać dziennika kalorii?”. Dziś postanowiłem opisać to krok po kroku. Krok pierwszy  > wejdź na stronę dziennika kalorii <, wybierz swój cel (np chcę schudnąć), wypełnij wszystkie pola dotyczące Twojej obecnej formy, po czym określ ile kilogramów chcesz zrzucić. Po odpowiedzi na wszystkie pytania wciśnij „dalej”.

graf1

 

graf2

Wypróbuj Dziennik kalorii »

Na podstawie danych, które wprowadzisz do aplikacji zostanie wyznaczona ilość kalorii (oraz proporcje białek, węglowodanów i tłuszczy), których musisz się trzymać, by osiągnąć wybrany cel (np zrzucić 5 kg do końca miesiąca). Do tego momentu korzystanie z aplikacji jest darmowe. Kolejne funkcje wymagają pełnej aktywacji konta (19,99 zł). Jednak kwota 20 zł w zamian za zbilansowaną dietę odchudzającą opartą o kalorie nie jest wygórowaną stawką :)

graf3

 

graf4

Wypróbuj Dziennik kalorii »

 

Obliczanie kalorii: Co daje pełna aktywacja Dziennika kalorii?

Wyliczone zapotrzebowanie kaloryczne, oraz proporcje białek, węglowodanów i tłuszczy to połowa sukcesu. Jednak pozostaje jeszcze druga część: wdrożenie diety w życie i codzienne liczenie kalorii.
Licząc kalorie ręcznie stracimy mnóstwo czasu, a po pewnym czasie (sfrustrowani czasem, który codziennie tracimy) najprawdopodobniej damy sobie z tym spokój. Używając dziennika kalorii rozwiązujemy ten problem. Wystarczy po każdym posiłku wprowadzić zjedzone produkty, by dowiedzieć się ile kalorii zjedliśmy, a ile możemy jeszcze zjeść. Oszczędzamy mnóstwo czasu i mamy pewność, że nie przekraczamy zapotrzebowania.

graf5

 

Dodatkową zaletą jest to, że z dziennika kalorii możemy korzystać nie tylko przez komputer, ale także za pomocą smartfona. Ja używam Dziennika Kalorii od 3 miesięcy, i dziś nie wyobrażam sobie powrotu do liczenia kalorii „na kartce” ^_^

Wypróbuj Dziennik kalorii »

Po przeczytaniu dzisiejszego wpisu obliczanie kalorii nie powinno już stanowić dla Ciebie problemu. koniecznie udostępnij go znajomym, nie zapomnij też polubić nas na facebooku, by nie przegapić kolejnych wpisów!

Komentarze

Share.

Comments are closed.