fbpx

Najważniejsze zasady treningu – dlaczego nie widzisz efektów?

6

Zasady treningu są bardzo ważne. Jest to kilka żelaznych reguł, dzięki którym szybciej osiągniesz swoje cele na siłowni. Niektóre są powszechnie znane, o innych wie tylko wąskie grono. Dlatego przeczytaj ten artykuł i wykorzystaj zasady treningu, dzięki którym osiągniesz wymarzoną formę!

Z pewnością wiele razy dostawałeś porady dotyczące treningu od bardziej doświadczonych osób. Nie zawsze jednak warto je stosować, ponieważ często nawet doświadczeni bywalcy siłowni nieświadomie popełniają rażące błędy. Jeśli masz taką możliwość porozmawiaj o swoim planie z trenerem. Jeśli jednak nie znasz żadnego, przeczytaj poniższy artykuł i wykorzystaj te zasady treningu już dziś!

Zasady treningu: zasada 1 – wybierz cel treningowy

Jeśli Twoje ciało jest chociaż trochę zatłuszczone, najlepiej zacząć od redukcji tłuszczu. Jeśli zaczniesz budowanie masy przy nadmiarowej ilości tkanki tłuszczowej, odłoży Ci się dużo więcej zbędnego tłuszczu, który później będziesz musiał spalić (czego lepiej przecież uniknąć).

Podstawowe zasady treningu na masę/rzeźbę:

  • Podczas budowania masy mięśniowej konieczna jest nadwyżka kaloryczna (a więc jesz więcej, niż spalasz), natomiast podczas redukcji tkanki tłuszczowej kluczowym czynnikiem jest deficyt kaloryczny (oznacza to, że jesz mniej, niż potrzebujesz)
  • Podczas redukcji skup się na treningach aerobowych oraz interwałowych (czyli musisz włączyć do treningu bieganie, rower, pływanie, …). Podczas budowania masy nie jest to aż tak ważne.
  • Bez względu czy budujesz mięśnie, czy spalasz tłuszcz, liczbę serii, powtórzeń oraz dobierany ciężar wybieraj według tych samych zasad. Nie prawdą jest, że podczas redukcji trzeba robić duże ilości powtórzeń.

Zasady treningu: zasada 2 – trenuj całe ciało

Wiele osób trenuje tylko wybrane partie mięśniowe. Oczywiście najczęściej pomijane są nogi, w drugiej kolejności plecy. Prowadzi to do dużych dysproporcji sylwetki. Dodatkowo przez to, że część partii mięśniowych jest wyraźnie słabsza nie zawsze można w pełni stymulować pozostałe. Jeśli zaniedbywana partia jest partią wspomagającą, może opaść z sił wcześniej niż główna partia mięśni pracująca przy danym ćwiczeniu.

Drugą ważną rzeczą, o której warto tu wspomnieć jest skupianie się na większych partiach mięśniowych, czyli na nogach i plecach. To na te partie mięśniowe powinieneś zwracać największą uwagę i wykonywać najcięższe ćwiczenia.

Zasady treningu: zasada 3 – trenuj na wolnych ciężarach

Trening na maszynach jest łatwiejszy, wygodniejszy i wydaje się lepszy. Wiele osób uważa, że dzięki maszynom ich technika jest dokładniejsza, a stymulacja mięśni mocniejsza. W rzeczywistości podczas treningu na maszynach odciążasz większość mięśni stabilizujących, w efekcie czego jesteś słabszy. Jeśli chcesz by Twoje mięśnie były mocne, 90% treningu wykonuj na wolnych ciężarach!

Zasady treningu: zasada 4 – dostosuj trening do siebie

Nie zawsze sposób treningu który działa na Twojego kolegę, będzie odpowiedni również dla Ciebie. Ilość powtórzeń, serii oraz intensywność treningu musisz dopasować do swojego organizmu. Sprawdź, co najlepiej działa na Ciebie!

Powiązane artykuły:

http://www.esylwetka.pl/jak-powiekszyc-miesnie-6-sposobow-na-wieksze-miesnie/

http://www.esylwetka.pl/muskularne-ramiona-najlepsze-cwiczenia-na-silne-ramiona/

http://www.esylwetka.pl/a6w-jak-spalic-tluszcz-z-brzucha-i-zbudowac-kaloryfer/

http://www.esylwetka.pl/jak-pozbyc-sie-zakwasow-5-skutecznych-sposobow-na-zakwasy/

Komentarze

Share.