fbpx

Najgłupsze porady dotyczące odchudzania!

0

Na temat odchudzania krąży wiele mitów, niestety wiele osób wciąż w nie wierzy. Poniżej przedstawiamy najgłupsze z nich, których nigdy nie stosuj u siebie!

To nie mitOdchudzanie nie jest skomplikowane. Jeśli chcesz pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej wystarczy wzmożona aktywność fizyczna w połączeniu z odpowiednim odżywianiem. By podnieść aktywność fizyczną wystarczy przesiąść się na rower, natomiast by udało się poprawić dietę warto skorzystać z dziennika kalorii dostępnego tutaj.

Najgłupsze porady dotyczące odchudzania:

MIT #1: Nie jedz po 18

Mimo, iż koncepcja nie jedzenia po 18 była już wielokrotnie negowana, wciąż posiada wielu zwolenników. Ludziom wydaje się, że to co zjedzą po zachodzie słońca zostanie odłożone w postaci tkanki tłuszczowej, której raczej wolimy uniknąć. Natomiast jeśli od 18 nic nie zjesz, w Twojej głowie pojawia się złudzenie spalania tkanki tłuszczowej.

W rzeczywistości można schudnąć nie jedząc kolacji, jak również można schudnąć nie jedząc śniadania czy obiadu. Takie rozwiązanie posiada jednak wiele minusów. Nie jedząc po 18 będziesz mieć duże problemy ze snem, w efekcie czego Twój organizm nie będzie w stanie odpowiednio się zregenerować. Godziny jedzenia posiłków nie mają znaczenia, ważna jest ilość i jakość zjedzonego pokarmu!

MIT #2: Unikaj tłuszczu

Naturalnym wydaje się to, że przez jedzenie dużej ilości tłuszczu odkłada się on w postaci fałd. Idąc tym tropem łatwo dojść do wniosku, że jeśli wyeliminujesz tłuszcz ze swojego jadłospisu, organizm pozyska go z zapasów które wcześniej gromadził.

W rzeczywistości to nie tłuszcz powoduje odkładanie się zbędnych kilogramów, ale węglowodany. Dieta bogata w tłuszcze, a uboga w węglowodany znacznie szybciej spowoduje redukcję wagi od diety nisko tłuszczowej!

MIT #3: Jedz połowę

Wiele kolorowych pism jako najskuteczniejszą dietę odchudzającą podaje dietę, w której jesz to co zwykle, tylko połowę. Wydawać by się mogło, że jest to doskonały sposób na odchudzanie, ponieważ jesz to co lubisz, zachowując jednocześnie deficyt kaloryczny, niezbędny przy odchudzaniu.

W rzeczywistości jedzenie 50% dziennego zapotrzebowania to duża przesada. Deficyt kaloryczny nie może być zbyt duży, by nie spowolnić metabolizmu. Jeśli obetniesz zjadane kalorie o połowę, Twój metabolizm zwolni. Gdy po takiej diecie wrócisz do normalnego jedzenia, gwałtownie przytyjesz i to znacznie bardziej, niż wcześniej.

A czy Ty znasz jakieś mity dietetyczne? Pochwal się w komentarzu! : )

Jeśli po przeczytaniu artykułu czujesz większą mobilizację do pracy nad swoją sylwetką, udostępnij ten artykuł na facebooku oraz polub nasz fanpage, a jeśli chcesz zacząć odżywiać się FIT, sprawdź przepisy na pyszne dania na dietę na naszym kanale na YouTube!

Komentarze

Share.

Comments are closed.