fbpx

Jak nauczyć się jeść odchudzająco?

0

Na temat odchudzania panuje wiele różnych teorii, przez co gdy chcesz zacząć się odchudzać okazuje się, że nie za bardzo wiesz od czego zacząć. 70% efektów odchudzania zależy od odżywiania, zatem warto nauczyć się jeść odchudzająco.

Zamiast starać się utrzymywać różnorakie diety odchudzające, które zwykle nie pasują do Twojego stylu życia znacznie lepiej jest po prostu nauczyć się jeść odchudzająco. Zasady odchudzania nie są tak skomplikowane jak Ci się wydaję, a ja proponuję Ci poznanie ich w praktyce. Zatem do dzieła!

Jak nauczyć się jeść odchudzająco? (instrukcja krok po kroku)

Krok #1Jedz normalnie, obserwując reakcję swojego ciała

Pierwszym krokiem do poznania zasad zdrowego, odchudzającego żywienia jest obserwacja. Na tym etapie nie zmieniaj nic w swoim żywieniu. Jedz tak samo jak zwykle, lecz od dziś zwracaj uwagę na to, co dzieje się z pożywieniem po zjedzeniu go.

Nie chodzi mi tu o Twoją wagę ani odbicie w lustrze, bo gołym okiem nie dostrzeżesz tych zmian z dnia na dzień. Ja porównuję ilość kalorii którą zjadłem, z tą, którą powinienem zjeść. Dzięki temu widzę ile tłuszczu spaliłem (jeśli zachowałem deficyt kaloryczny), lub ile nowego tłuszczu odłożyło się w moim ciele (jeśli zjadłem więcej kalorii, niż zużyłem).

Jak obserwować kalorie?

Dla osób mniej doświadczonych wyliczenie swojego zapotrzebowania kalorycznego, oraz zliczanie zjedzonych kalorii może stanowić problem. Nawet Ci którzy wiedzą jak to robić nie robią tego zbyt chętnie, ponieważ jest to dosyć czasochłonne.

Ja proponuję Ci skorzystanie z jednej z aplikacji które wyliczają zapotrzebowanie kaloryczne za Ciebie i pomagają Ci w codziennym zliczaniu tego, co jesz (dzięki temu unikniesz żmudnego sprawdzania, spisywania, sumowania i kontrolowania kalorii).

Istnieje wiele aplikacji działających w ten sposób. Niektóre z nich są darmowe, inne płatne. Osobiście do kontrolowania kalorii używam dziennika kalorii. Nie jest on darmowy lecz kosztuje stosunkowo mało, a posiada bardzo rozbudowaną bazę produktów, przyjazny interfejs i robi praktycznie wszystko za mnie. Czego chcieć więcej?

Krok #2: Zwróć uwagę na różnicę pomiędzy zapotrzebowaniem kalorycznym, a tym ile ich zjadasz

Jeśli jesz tak jak zwykle i obserwujesz ilość zjadanych kalorii możesz zauważyć różnicę pomiędzy zapotrzebowaniem, a ilością kalorii, którą faktycznie zjadasz. W tym miejscu osoby używające aplikacji kalorycznych znów mają łatwiej, ponieważ patrząc w historię widzą dokładnie o ile kalorii za dużo/za mało zjadły każdego dnia, oraz ile tłuszczu dzięki temu zyskały/straciły.

Krok #3Postaraj się jeść tyle kalorii, ile wynika z Twojego zapotrzebowania.

Czas zakończyć etap jedzenia po staremu. Jeśli musisz zacząć jeść mniej, zwróć uwagę na najbardziej kaloryczne składniki, które do tej pory jadłeś/jadłaś. Zastanów się jakimi innymi, mniej kalorycznymi składnikami możesz je zastąpić i zacznij to robić. Obserwuj jak ilość zjadanych kalorii zaczyna się dzięki temu zmieniać.
Baner

Krok #4: Kombinuj i analizuj

Po pewnym czasie zabawy produktami i analizą ich wpływu na proces odchudzania lub tycia nauczysz się które z nich warto jeść, a których lepiej unikać. Okaże się wtedy, że zupełnie inaczej patrzysz na jedzenie, a odchudzanie nie będzie wyzwaniem, tylko naturalną czynnością.

Jeśli coś nie jest dla Ciebie jasne, masz jakieś wątpliwości lub pytania napisz w komentarzu, a na pewno Ci odpiszę.

 

Mam nadzieję, że dzięki temu wpisowi wielu z Was dowie się jak jeść świadomie, dzięki czemu będziecie mogli dowolnie modelować swoje ciało, po prostu zmieniając produkty, które spożywacie. Jeśli wpis pomógł Ci zrozumieć czym jest zdrowe, odchudzające odżywianie udostępnij go proszę na swojej tablicy, by dotarł do jeszcze większej ilości osób.

A by nie przegapić kolejnych moich wpisów, polub nas na facebooku :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.