fbpx

Jakie banany jeść? Zielonawe czy żółte?

0

Banany to bardzo ciekawe owoce, które dojrzewając zmieniają swoje wartości odżywcze. Oznacza to, że zielonawy banan zupełnie inaczej wpływa na nasz organizm (i sylwetkę) niż żółty, mocno dojrzały. Zarówno zielone banany, jak i żółte mają swoje plusy i minusy. Jak myślicie, jakie banany jeść?

Nie można jednoznacznie określić, jakie banany jeść. Wszystko zależy od tego, co jest naszym priorytetem. W zależności od stopnia dojrzałości banany są bardziej lub mniej słodkie, a także mają różny wpływ na nasze zdrowie, oraz sylwetkę. Zapoznajcie się z opisami poniżej i zdecydujcie sami, które z nich będą najlepsze dla Was :)

Jakie banany jeść: Banany zielone

Zielone banany zawierają długie łańcuchy polimerowe cukrów, które nie są zbyt słodkie. Z czasem, gdy banany dojrzewają i stają się coraz bardziej żółte, enzymy w nich zawarte stopniowo rozkładają skrobię (w postaci łańcuchów cukrów) w cukry proste, które są dużo łatwiej wchłanialne i mają słodki smak. Właśnie dlatego banan bardziej dojrzały jest słodszy.

Minusem zielonych bananów jest zatem mało słodki smak. Lecz skoro zielone banany składają się w większości z cukrów złożonych, bardzo korzystnie wpływają na naszą sylwetkę, oraz procesy odchudzania. Cukry złożone uwalniane są do krwi powoli, dając energię na długi czas (w przeciwieństwie do cukrów prostych, które gwałtownie podnoszą poziom cukru we krwi, co skutkuje szybką zamianą niewykorzystanej energii w tłuszcz). Zatem jeśli jesteście na diecie, lub po prostu dbacie o swoją sylwetkę, nie jedzcie zbyt dużo mocno dojrzałych bananów.

Jakie banany jeść: Żółte banany

Minusem dojrzałych bananów jest duża zawartość cukrów prostych, co przekłada się na niekorzystny wpływ na procesy odchudzania. Zaletą jest natomiast ich słodki smak. Najnowsze badania wskazują jednak, że mocno dojrzałe banany (takie, które posiadają duże, czarne plamki na skórce) mają jeszcze jedną zaletę: zawierają substancję TNF, zwalczającą nieprawidłowe komórki (która ma działanie antynowotworowe).

Podsumowując, mocno dojrzałe banany są słodkie i działają antynowotworowo, mają jednak niezbyt korzystny wpływ na naszą sylwetkę (nie należy ich jeść zbyt dużo). Zielone banany korzystnie wpływają na procesy odchudzania, mają jednak gorszy smak i nie zawierają substancji TNF. Zatem jakie banany warto jeść? Znacie już plusy i minusy zarówno zielonych, jak i żółtych bananów, tak więc decyzję pozostawiam Wam.

Nie zapomnijcie polubić naszej strony na facebooku, by nie przegapić nowych, wartościowych wpisów! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.