fbpx

Jak zahamować apetyt? Produkty, które poskromią Twój głód!

0

Podczas odchudzania częstą przeszkodą jest nadmierny apetyt. Gdy jemy coś pysznego, ciężko powiedzieć „stop” w odpowiednim momencie. Nie łatwo się również powstrzymać przed zjedzeniem czegoś między posiłkami, jeśli jest to coś, co lubimy. W dzisiejszym wpisie pokaże Wam, jak zahamować apetyt. Zapraszam! :)

Gdy staramy się schudnąć, jesteśmy szczególnie narażeni na ataki wzmożonego apetytu. Powód jest prosty: by tracić kilogramy musimy jeść nieco mniej, niż potrzebuje nasz organizm do funkcjonowania (by tę niewielką różnicę pokryć z zapasów tłuszczu). Niestety, organizm niezbyt chętnie pozbywa się tłuszczu, który zgromadził na czarną godzinę. By zmusić nas do zjedzenia większej ilości kalorii (i nie musieć spalać tłuszczu) pobudza apetyt, a my mamy ochotę zjeść cały świat. Dobrym sposobem, pozwalającym ustrzec się przed atakami wzmożonego głodu jest jedzenie produktów hamujących apetyt (których listę znajdziecie poniżej).

Jak zahamować apetyt?
5 produktów, które poskromią Twój głód:

jajka#1 Jajka
Jajka zawierają dużo białka zwierzęcego, dzięki czemu jedząc je czujemy się syci przez długi czas. Jeśli jecie dużo jajek pamiętajcie, by ograniczyć ilość zjadanych żółtek. Żółtka zawierają dużo tłuszczu (i kalorii), są zatem dosyć tuczące.

 

pełnoziarniste#2 Pełnoziarniste produkty
Produkty zbożowe (czyli między innymi pieczywo i makarony) wyprodukowane z pełnoziarnistej mąki, zawierają dużo błonnika. Błonnik sprawia, że energia uwalniana jest powoli, a więc wystarcza na dłużej. A skoro wystarcza na dłużej, to dłużej będziemy się czuli najedzeni.

 

warzywa#3 Warzywa
Warzywa nie dość, że zawierają dużo błonnika, to jeszcze nie mają wielu kalorii. Jedząc je uśpimy głód, nie opychając się. Pamiętajcie, że nie musicie jeść warzyw „na surowo”. Można z nich przyrządzić pyszne sałatki i koktajle, które nie tylko są zdrowe i przyjazne dla naszej sylwetki, ale także wyśmienicie smakują!

 

woda#4 Woda
Pewnie nie raz słyszeliście, że woda jest zdrowa i powinno się jej pić minimum 2 litry dziennie. Lecz czy wiecie, że picie wody zmniejsza apetyt na jedzenie? Tak więc gdy następnym razem będziecie mieć ochotę na małą przekąskę przed kolacją, wypijcie szklankę wody!

 

banan#5 Produkty bogate w insulinę
Insulina to cudowna substancja, mająca wiele właściwości niezwykle przydatnych podczas odchudzania (hamuje apetyt, zwiększa uczucie sytości, oraz nie zawiera wielu kalorii). Znajdziecie ją w takich produktach jak: banany, cykoria, cebula, czosnek i karczochy.

 

Jeśli jesteście na diecie, wprowadźcie produkty z powyższej listy do swojego menu (pozwoli Wam to uniknąć nieprzyjemnego uczucia głodu). Wszystkich, którym zależy na utracie kilogramów zachęcam do skorzystania z naszej oferty dietetycznej. Możecie zamówić u nas dietę, skorzystać z indywidualnej opieki dietetycznej, oraz wypróbować aplikację odchudzającą. Więcej o naszej ofercie dowiecie się tutaj.

Nie zapomnijcie także zostawić „lajka”, udostępnić wpis znajomym oraz polubić nas na facebooku, by nie przegapić kolejnych wpisów! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.