fbpx

Jak zacząć odchudzanie?

0

Jak zacząć odchudzanie?

Gdy podejmiesz decyzję o rozpoczęciu odchudzania może się okazać, że nie do końca wiesz, od czego należy zacząć. W dzisiejszym wpisie pokażę Ci jak zacząć odchudzanie, by osiągnąć szybkie i skuteczne rezultaty :)

Niestety, większość osób nie ma pojęcia jak powinno wyglądać zdrowe odchudzanie (stąd tak wiele ludzi którym nie wychodzi, często pojawiające się efekty jojo i powszechne przekonanie, że się „nie da”).

Zapomnij o powszechnych „dietach cud”, dziwnych zasadach żywieniowych przedstawianych w telewizji i internecie (na przykład nie jedzenie po 18), nie stosuj też głodówek – tym sposobem możesz jedynie nabawić się frustracji.

W rzeczywistości odchudzanie jest proste – pod warunkiem, że od początku trzymasz się zasad zdrowego odchudzania :) Poniżej przedstawiam pierwsze kroki, które powinna wykonać osoba która chce schudnąć. Trzymając się ich z łatwością stracisz pierwsze kilogramy – w sposób zdrowy i gwarantujący trwałość efektów:

Jak zacząć odchudzanie? – krok po kroku

Krok 1. Zacznij kontrolować to, co jesz

Podstawą zdrowego odchudzania jest odpowiednie żywienie – czyli dieta odchudzająca (dieta stanowi aż 70% efektów!). W tym miejscu muszę wspomnieć, że zdrowa dieta odchudzająca nie ma nic wspólnego z większością „cudownych sposobów” na odchudzanie.

Zdrowa i skuteczna dieta odchudzająca polega na kontroli kalorii, które zjadasz. Jeśli chcesz zacząć – wyznacz swoje zapotrzebowanie kaloryczne i odejmij od niego 200-300 kcal. Tym sposobem wyznaczysz swój dzienny limit kaloryczny – trzymając się go będziesz tracić około 1 – 1,5 kg tygodniowo :)

Swój dzienny limit kaloryczny możesz wyznaczyć za pomocą aplikacji Dziennika Kalorii. Dziennik pomoże Ci też w zliczaniu kalorii zjadanych w ciągu dnia – wystarczy, że wprowadzisz do niego posiłki które będziesz jeść (możesz wprowadzać całe posiłki lub poszczególne produkty – aplikacja posiada szeroką bazę produktów oraz wiele przepisów na dietetyczne dania).

Wypróbuj Dziennik Kalorii »

 

Krok 2. Poranny jogging

Gdy masz już swój dzienny limit kalorii, możesz przyspieszyć proces odchudzania poprzez aktywność fizyczną. Bez wątpienia najlepszym sposobem na spalanie tkanki tłuszczowej jest trening aerobowy (polecam bieganie, jazdę na rowerze, pływanie).

Postaraj się co drugi/trzeci dzień wybrać się na 30-minutowy jogging. Ważne, by trwał on nie krócej niż 30 minut, ponieważ dopiero po tym czasie wyczerpiesz zapasy glikogenu i zaczniesz spalać tłuszcz. Jeśli nie jesteś w stanie biec przez 30 minut, sprawdź jak nauczyć się biegać.

 

Krok 3. Modelowanie ciała

Utrata tkanki tłuszczowej jest ważna, lecz by Twoja sylwetka prezentowała się naprawdę dobrze, warto zadbać także o odpowiednio wymodelowane ciało. Wiele kobiet pomija ten etap ze strachu przed nadmiernym umięśnieniem – jednak nie ma się czego bać. Kobieta nie stosująca środków wspomagających nie stanie się „umięśniona” – nawet, jeśli będzie intensywnie trenować (ćwiczenia sprawią, że będziesz wyglądać jeszcze bardziej kobieco).

By wymodelować swoje ciało możesz zacząć ćwiczyć w domu, lub zapisać się na zajęcia fitness. Jeśli chodzi o trening domowy, oto kilka ciekawych zestawów ćwiczeń: tabata, trening BPUtrening w 10 minut (więcej zestawów ćwiczeń znajdziesz na naszej stronie w dziale FITNESS).

 

Jeśli powyższy wpis przypadł Ci do gustu kliknij „Lubię to” i udostępnij go na swojej tablicy.

A by nie przegapić kolejnych wpisów, polub nas na facebooku! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.