fbpx

Jak schudnąć nie licząc kalorii?

0

W odchudzaniu najważniejsza jest odpowiednia dieta. Niestety wymaga ona liczenia kalorii, co znacząco utrudnia odchudzanie. Z pomocą przychodzą nowoczesne aplikacje na telefon, które robią wszystko za Ciebie!

Proces spalania kalorii można wyobrazić sobie w bardzo prosty sposób. Organizm spala kalorie, by pozyskać z nich energię. Pewna ilość energii niezbędna jest do podtrzymania funkcji życiowych (jej ilość zależna jest ona od Twojego wieku, wagi, oraz płci). Następnie organizm zużywa część energii na przemianę nowo zjedzonych kalorii w energię, oraz na Twoją aktywność fizyczną.

Jeśli ilość pozyskanej energii ze zjedzonych kalorii jest większa niż ilość wykorzystanej energii, organizm magazynuje nadwyżkę energii w formie tłuszczu. Natomiast jeżeli Twojemu organizmowi zabraknie energii do którejś z tych czynności, następuje proces rozkładu odłożonego tłuszczu i zamiana go w energię.

Problem odpowiedniej diety jest niestety bardziej skomplikowany. By spalać tłuszcz, a nie tkankę mięśniową musisz pamiętać, by nie ucinać zjadanych kalorii zbyt gwałtownie. Dodatkowo należy wyliczyć odpowiednie proporcje białka, węglowodanów i tłuszczy, a następnie trzymać się ich w swoich posiłkach.

W tym momencie większość ludzi daje sobie spokój z dietą, ponieważ wymaga ona od nich wiele pracy, codziennego liczenia kalorii i zwracania uwagi na każdy kęs.

Jak utrzymać dietę nie licząc kalorii?

W dzisiejszych czasach nie musisz już liczyć kalorii na własną rękę. Powstało wiele aplikacji na telefony, które Ci w tym pomogą. Osobiście do układania i pilnowania swojej diety używam aplikacji Dziennika kalorii, która robi praktycznie wszystko za mnie!
Baner
Wystarczy, że po każdym posiłku wprowadzę do aplikacji zjedzone danie, a po każdej aktywności fizycznej (nawet takiej jak spacer czy jazda na rowerze) także odnotuje ją w aplikacji.dziennik-posilkow_1

Aplikacja na podstawie płci, wieku oraz wagi sama wyliczy odpowiednie zapotrzebowanie i na bieżąco będzie pokazywała ile kalorii (białka, węglowodanów i tłuszczy) należy jeszcze zjeść.

Co więcej, dostaniesz nawet propozycje posiłków, które były by odpowiednie w tym momencie!

przepisy-dietetyka

Jeśli po przeczytaniu artykułu czujesz większą mobilizację do pracy nad swoją sylwetką, udostępnij ten artykuł na facebooku oraz polub mój fanpage, a jeśli chcesz zacząć odżywiać się FIT, sprawdź przepisy na pyszne dania na dietę na moim kanale na YouTube!

Komentarze

Share.

Comments are closed.