fbpx

Dieta niskowęglowodanowa: Węglowodany proste a PŁASKI BRZUCH

0

Dieta niskowęglowodanowa: Węglowodany proste a PŁASKI BRZUCH

Chcesz schudnąć, lecz nie wiesz jak się do tego zabrać? Zacznij od wyeliminowania ze swojego jadłospisu złych, tuczących węglowodanów! Twoja sylwetka będzie Ci wdzięczna :)

Dieta niskowęglowodanowa stała się bardzo popularna ze względu na niezwykłe rezultaty, jakie pozwala osiągnąć. Okazuje się jednak, że całkowite wyeliminowanie węglowodanów nie jest tak zdrowe, jak się wydaje. W dzisiejszym wpisie przedstawię Ci lepszy sposób na zdrową i skuteczną dietę :)

Dieta niskowęglowodanowa: Dlaczego nie warto rezygnować ze wszystkich węglowodanów?

Bez węglowodanów mózg nie jest w stanie normalnie funkcjonować. Poza tym, węglowodany są podstawowym źródłem energii, a zupełnie z nich rezygnując zmuszasz organizm do pozyskiwania energii wyłącznie z tłuszczu. Brzmi kusząco, jednak takie odchudzanie może mieć fatalne skutki zdrowotne, zwłaszcza, jeśli lubisz (lub musisz) się ruszać. Na szczęście istnieje inne, lepsze rozwiązanie.

Dieta niskowęglowodanowa: Które węglowodany jeść, a których unikać?

Węglowodany możemy podzielić na proste i złożone. Proste znasz między innymi pod postacią słodkich batoników, lodów i ciastek, ale zawierają je także produkty pszenne (na przykład białe pieczywo), soki i napoje. Jeśli nie chcesz zamienić się w lądową wersję wieloryba, staraj się ich unikać.

Oczywiście wszystko, a więc również węglowodany, oprócz złych posiada i te dobre strony. Dobrą wersją węglowodanów są węglowodany złożone. Zawierają one dużo błonnika, który odgrywa ważną rolę w procesach trawiennych. Dodatkowo węglowodany złożone stanowią podstawowe paliwo dla organizmu i jeśli zależy Ci na zdrowiu, nie powinno zabraknąć ich w Twojej diecie. (więcej o tym jak wybierać dobre produkty węglowodanowe w artykule o indeksie glikemicznym >>)

Gdzie znajdziesz dobre węglowodany?

  • owsianka
  • pieczywo pełnoziarniste
  • pełnoziarniste płatki śniadaniowe
  • kasza
  • brązowy ryż
  • warzywa i owoce
  • rośliny strączkowe

Gdzie znajdziesz złe węglowodany?

  • pieczywo pszenne
  • słodycze
  • biały ryż
  • ciasta
  • desery
  • soki i napoje
  • produkty wysoko przetworzone

Jeśli masz problemy z nadwagą, wypróbuj naszą dietę odchudzającą >>.

Myślę, że zależy Ci na zgrabnym, szczupłym i pięknym ciele, tak więc wybieraj dobre, oraz unikaj złych węglowodanów. Jeśli powyższy tekst przypadł Ci do gustu, zachęcam Cię do polubienia mojej strony na facebook’u, by nie ominęły Cię kolejne artykuły.

A jeśli chcesz poznać przepisy na pyszne dania w wersji LIGHT, odwiedź mnie na YouTube!

Komentarze

Share.

Comments are closed.