fbpx

Czego NIE JEŚĆ by nie przytyć?

0

Jak pewnie wiesz – od tego ile kalorii jesz zależy to, jak wyglądasz. Okazuje się jednak, że istnieją produkty, których należy bezwzględnie unikać podczas diety (nawet, gdy nie mają wielu kalorii). Dziś prezentujemy listę takich produktów. Sprawdź, czego nie jeść!

  1. Słodycze

Każdy z nas wie, że jedzenie słodyczy nie jest wskazane (zwłaszcza dla osób, które chcą zmniejszyć masę ciała). Słodycze, w tym czekolada, ciastka, batony i cukierki, są produktami wysokokalorycznymi. Charakteryzują się  wysoką zawartością nie tylko cukru, lecz także tłuszczu. Oba te składniki powodują szybki przyrost kilogramów. Średnio 100 g czekolady zawiera 550 kcal, 29 g tłuszczu oraz 57 g cukru! Dlatego też jeżeli nie chcesz przytyć, zrezygnuj z podjadania słodyczy.

  1. Słone przekąski

Słone przekąski (czyli na przykład chipsy, krakersy, paluszki) charakteryzują się wysoką zawartością kalorii, soli oraz nasyconych kwasów tłuszczowych. Wszystkie te składniki przyczyniają się do zwiększenia masy ciała. W dodatku sód (składnik soli kuchennej) spożywany w nadmiarze, zatrzymuje wodę przez co powoduje wzrost ciśnienia tętniczego i  niekorzystnie wpływa na sprawność układu sercowo- naczyniowego. Średnio 100 g chipsów zawiera 500 kcal, 32 g tłuszczu oraz 3 g cukru. Co prawda słone przekąski zawierają mniej cukru niż słodycze, jednak nadal pozostają produktami wysokokalorycznymi.

  1. Fast food

Jedzenie typu fast food (frytki, cheeseburgery, hot dogi itp.) powoduje gwałtowny wzrost masy ciała. Same produkty są kaloryczne, a smażenie ich na głębokim tłuszczu, jeszcze bardziej zwiększa ich wartość energetyczną. Należy podkreślić, że potrawy typu fast food zawierają dużo kalorii, tłuszczu, a jednocześnie są ubogie w cenne składniki odżywcze (witaminy, składniki mineralne).

  1. Czerwone mięso

Czerwone mięso, czyli na przykład wołowina, jest dobrym rodzajem mięsa. Zawiera korzystne pełnowartościowe białko oraz zapewnia uczucie sytości. Jednak spożywanie czerwonego mięsa na noc nie jest najlepszym pomysłem. Mięso może okazać się ciężkostrawne i długo będzie zalegać w żołądku. Zwłaszcza jeżeli wołowina będzie spożywana z bułką i sosem, czyli w formie coraz bardziej popularnego burgera. Jest to potrawa wysokoenergetyczna z małą ilością błonnika.

  1. Owoce

Według nowej piramidy zdrowego żywienia (Instytut Żywności i Żywienia 2016) owoce powinny stanowić główny element diety każdego człowieka. Owoce są doskonałym źródłem witamin, składników mineralnych oraz błonnika. Jednak charakteryzują się również dużą zawartością fruktozy (cukru prostego). Dotyczy to zwłaszcza owoców dojrzałych (np. banany, winogrona) oraz owoców suszonych (np. figi, jabłka). Owoce nie dają również uczucia sytości na długo. Owoce warto jeść, jednak nie w zbyt dużych ilościach (1-2 owoce dziennie zdecydowanie wystarczą).

A co należy jeść, by schudnąć?

Napisaliśmy o tym czego nie jeść. Warto byłoby zatem napisać co warto jeść, by dbać o szczupłą sylwetkę. Nie ma jednak tak dobrze, że wszystko podane jest na tacy ^_^ Listę „dietetycznych zakupów”, czyli produktów, które warto jeść podczas diety podaliśmy w tym artykule >>. Należy jednak pamiętać, że główną zasadą, którą należy się kierować wybierając posiłki jest ich kaloryczność. By nasza sylwetka była szczupła i zgrabna, należy zjadać w ciągu dnia odpowiednią ilość kalorii (nie za dużo, lecz nie za mało). To ile kalorii należy zjadać każdego dnia powie Ci nasza aplikacja dietetyczna (znajdziesz ją tutaj >>). Jeśli chcesz pozbyć się kilku kilogramów, to najlepsza metoda!

Wypróbuj aplikację dietetyczną »

I jeszcze jedno – nie zapomnij polubić nas na facebooku, by nie przegapić kolejnych wartościowych wpisów :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.