fbpx

Co się stanie, gdy przestaniesz jeść chleb?

0

Odstawienie węglowodanów z pewnością powoduje szybką i skuteczną utratę wagi. Okazuje się jednak, że oprócz wielu plusów dieta nisko węglowodanowa posiada także kilka minusów. Poniżej przedstawiamy 6 skutków diety nisko węglowodanowej.

Będąc na diecie nisko węglowodanowej unikasz jedzenia produktów pszennych, makaronów, ziemniaków, ryżu, kasz i słodyczy. Nie o dziś wiadomo, że będąc na takiej diecie bez większego wysiłku pozbędziesz się nadwagi. Przed rozpoczęciem diety warto jednak zapoznać się z innymi jej skutkami.

6 skutków rezygnacji z węglowodanów:

1. Utrata wagi

Odstawienie węglowodanów spowoduje, że Twoja waga spadnie w mgnieniu oka. Stanie się tak, ponieważ za sprawą rezygnacji z węglowodanów pozbędziesz się dużej ilości wody z organizmu. Po pozbyciu się wody nie będziesz już chudnąć w tak szybkim tempie, lecz jeśli zachowasz deficyt kaloryczny spalisz nadmiar tłuszczu. Kliknij, by skorzystać z dziennika kalorii.

2. Wahania nastroju

Ograniczenie spożywania węglowodanów prowadzi do zaburzeń produkcji serotoniny, zwanej hormonem szczęścia. Zaburzenia te powodują wahania nastroju oraz problemy ze snem. Jeśli po przejściu na dietę nisko węglowodanową cierpisz na wahania nastroju, to właśnie nowa dieta jest tego przyczyną.

3. „Grypa węglowodanowa”

Po odstawieniu węglowodanów organizm doznaje szoku, przez który czujesz się jak podczas grypy. Suchość w ustach, osłabienie, zmęczenie, zawroty głowy i nudności to częste objawy towarzyszące rezygnacji z węglowodanów. Nie masz się jednak czym martwić, objawy „grypy węglowodanowej” nie trwają długo.

4. Mniej energii

Węglowodany to podstawowe źródło energii. Podczas diety nisko węglowodanowej organizm pozyskuje energię z tłuszczy, nie jest to jednak tak wydajne jak pozyskiwanie jej z węglowodanów. Skutkiem takiej zmiany jest mniejsza ilość energii, a co za tym idzie gorsze wyniki sportowe. Jeśli jesteś sportowcem, nie rezygnuj ze spożywania węglowodanów.

5. Niedobór witaminy C

Dieta nisko węglowodanowa powoduje problemy z przyswajaniem witaminy C. W efekcie, nawet gdy dostarczasz jej tyle ile trzeba, możesz cierpieć na niedobór witaminy C.

6. Problemy z tarczycą

Nietolerancja na zimno, wypadanie włosów, zmęczenie, problemy trawienne czy zaparcia to częste objawy problemów z tarczycą. Jeśli jesteś na diecie nisko węglowodanowej, zwróć na to uwagę.

Sprawdź także: Jak ułożyć odpowiednią dietę?

Jeśli po przeczytaniu artykułu czujesz większą mobilizację do pracy nad swoją sylwetką, udostępnij ten artykuł na facebooku oraz polub nasz fanpage, a jeśli chcesz zacząć odżywiać się FIT, sprawdź przepisy na pyszne dania na dietę na naszym kanale na YouTube!

Komentarze

Share.

Comments are closed.