fbpx

5 zdrowych przekąsek na sezon jesienno-zimowy

0

Zbliża się zima – sezon chorób i złego samopoczucia. Co zrobić, by im zapobiec? Dobrym rozwiązaniem jest regularne jedzenie produktów, które mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie (zarówno fizyczne, jak i psychiczne). Oto 5 zdrowych przekąsek na zimę!

Od tego co jesz zależy więcej, niż Ci się wydaje. Jedzenie ma wpływ na nasze zdrowie, funkcjonowanie naszego mózgu oraz codzienne samopoczucie. Potwierdza to wiele badań naukowych – a jeśli nie wierzysz, po prostu rozejrzyj się wokół siebie. Osoby odżywiające się zdrowo, liczące zjadane kalorie i unikające „śmieciowego jedzenia” osiągają lepsze rezultaty zarówno w życiu rodzinnym, jak i zawodowym. Już samo jedzenie kostki gorzkiej czekolady dziennie zwiększa efektywność Twojego mózgu o 10%, nie mówiąc już o samopoczuciu (dzieje się tak za sprawą flawonoli zawartych w gorzkiej czekoladzie).

Dziś chciałabym wskazać Ci 5 produktów, które idealnie nadają się do jedzenia w okresie jesienno-zimowym. Regularne jedzenie ich zwiększa odporność, poprawia efektywność działania mózgu, pomaga uporać się ze spadkami nastroju typowymi dla tej pory roku oraz przyspiesza metabolizm, redukując ryzyko przybrania na wadze. Nie przedłużając – oto 5 zdrowych przekąsek na sezon jesienno-zimowy:

#1: Kawa zbożowa
Chyba się ze mną zgodzisz, że idealnym przysmakiem na długie, jesienno-zimowe wieczory jest gorąca czekolada. Zamiast czekolady wybierz jednak kawę zbożową, która – podobnie jak czekolada – doskonale Cię rozgrzeje i wprawi w dobry nastrój, nie powodując przy tym odkładania się wałeczków tłuszczu :)

#2: Koktajl z dynią
By poprawić sobie humor, wcale nie trzeba jeść słodyczy. Wyprubuj naturalną – zdrowszą alternatywę, która doskonale wpłynie zarówn na Twoje samopoczucie, jak i sylwetkę. Do blendera wrzuć jednego banana, kawałek ugotowanej dyni, trochę jogurtu naturalnego i sok wyciśnięty z połowy pomarańczy. Taki koktajl to prawdziwa bomba witaminowa!

#3: Gruszki
Dobrze przyrządzona gruszka to zdrowy deser, dzięki któremu zapomnisz o słodyczach raz na zawsze :) Obierz ze skórki dwie gruszki. Przekrój je na pół i wydrąż gniazda nasienne. Delikatnie skrop każdą część sokiem z cytryny, opróż cynamonem i posyp niewielką ilością orzechów włoskich. Tak przygotowane owoce upiecz, podawaj z łyżką serka waniliowego :)

#4: Fistaszki i rodzynki
Garstka fistaszków (koniecznie niesolonych!) z rodzynkami to solidna dawka białka, witamin z grupy B oraz żelaza. Taka przekąska zaspokoi Twój apetyt na coś słodkiego, wspomoże układ nerwowy i zwiększy efektywnośc pracy mózgu. Pamiętaj jednak by nie jeść ich zbyt wiele – są nie tylko zdrowe, lecz równiez dość kaloryczne. Garść takiej mieszanki w zupełności wystarczy :)

#5: Powidła z kakao
Bułka z kremem czekoladowym to przysmak, do którego często wracamy zimowymi wieczorami. Niestety, takie połączenie to ogromny cios dla naszej sylwetki – duża liczba kalorii wzmocniona solidną dawką cukru z pewością zaowocuje pojawieniem się nowych warstw tłuszczyku. Co zrobić by temu zapobiec? Zamień pszenną bułkę na razowe pieczywo, a czekoladowy krem zrób samodzielnie (powideł śliwkowych i naturalnego, gorzkiego kakao).

A jakie są Wasze sposoby na jesienno-zimowe dolegliwości? Koniecznie napiszcie w komentarzu :) Nie zapomnijcie też udostępnić dzisiejszego wpisu znajomym oraz polubić nas na facebooku, by nie przegapić kolejnych wpisów na naszej strony :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.