fbpx

5 dietetycznych trików ułatwiających odchudzanie

0

Zmagasz się z nadmierną masą ciała? Masz problem z tłuszczem na brzuchu, udach lub pośladkach? Wypróbuj dietetyczne triki opisane poniżej i pozbądź się swojego problemu raz na zawsze!

Wiele osób marzy o idealnej sylwetce. Kobiety marzą o szczupłych nogach, a mężczyźni o umięśnionym brzuchu. Jeżeli od lat zmagasz się z nadmierną masą ciała i nie masz ochoty stosować kolejnych rygorystycznych diet, mam coś dla Ciebie. Oto 5 skutecznych dietetycznych trików, które ułatwią ci odchudzanie!

5 dietetycznych trików ułatwiających odchudzanie:

  1. Pamiętaj o śniadaniu!

Często słyszy się, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia. Rzeczywiście tak jest! Śniadanie daje energię na cały poranek i południe. Zaczynając dzień od śniadania unikniesz napadu głodu w ciągu dnia, podkręcisz metabolizm, zyskasz siłę i chęci do działania. Ważne jest, aby śniadanie było posiłkiem pełnowartościowym, czyli takim, które posiada odpowiednią wartość energetyczną i odżywczą. Możesz skorzystać z Dziennika Kalorii >>, który ułatwi ci nie tylko liczenie kalorii, ale także określi zawartość białka, tłuszczu i węglowodanów. Świetnym pomysłem na szybkie, zdrowe i smaczne śniadanie jest jogurt naturalny z płatkami i otrębami żytnimi oraz ze świeżymi owocami, np. truskawkami, borówkami lub malinami.

  1. Jedz mniej, ale częściej!

Kluczem do trwałego zrzucenia zbędnych kilogramów jest spożywanie 5 regularnych posiłków w małej objętości. Postępując w ten sposób masz kontrolę nad swoim organizmem. Wiesz kiedy i co zjesz. Nie musisz odmawiać sobie kolacji, czy też popołudniowej przekąski. Ważne, aby posiłki były prawidłowo skomponowane, a dieta właściwie zbilansowana według potrzeb twojego organizmu. Nasi dietetycy układają indywidualne diety odchudzające, które skutecznie pomagają w walce z nadmiernymi kilogramami (możesz zamówić taką dietę tutaj >>). Możesz także ułożyć dietę samodzielnie korzystając z kompendium wiedzy Jak ułożyć skuteczną dietę >>.

  1. Pij wodę z sokiem z cytryny!

Cytryna jest niskoenergetycznym owocem, znanym głównie z dużej zawartości antyoksydantu- witaminy C (53mg/100g). Picie wody z sokiem z cytryny wspomaga odchudzanie, ponieważ przyśpiesza metabolizm. Najlepiej stosować świeżo wyciśnięty sok zawierający miąższ cytryny. W ten sposób dostarczysz większą ilość błonnika, który daje uczucie sytości i oczyszcza jelita.

  1. Wybieraj produkty z niskim indeksem glikemicznym!

Spożywanie produktów o niskim indeksie glikemicznym (IG ≤50) pozwala na utrzymanie prawidłowego poziomu glukozy we krwi. Oznacza to, że po zjedzeniu takiego produktu dłużej nie odczuwasz głodu. W konsekwencji zjesz mniej i łatwiej uregulujesz rozkład posiłków w ciągu dnia. Produkty z niskim indeksem glikemicznym to m.in. pieczywo i płatki pełnoziarniste, niektóre owoce (np. czarna porzeczka, czereśnie, jabłka, gruszki) oraz niektóre warzywa (np. por, cukinia, ogórki, papryka).

  1. Więcej warzyw, mniej owoców!

Zarówno warzywa jak i owoce to bardzo ważne składniki diety odchudzającej. Obfitują w witaminy, składniki mineralne oraz błonnik. Z reguły zawierają mało kalorii i stanowią podstawę wielu smacznych i zdrowych potraw. Jeżeli chcesz zrzucić zbędne kilogramy jedz mniej owoców, a więcej warzyw. Owoce zawierają cukier- fruktozę, który spożywany w dużej ilości utrudnia redukcję masy ciała. Jednak do wszystkiego należy podchodzić ze zdrowym rozsądkiem. Warto łączyć owoce z fermentowanymi mlecznymi produktami zawierającymi probiotyki, które korzystnie wpływają na florę bakteryjną jelita. Możesz przygotować koktajl z kefiru, truskawek i otrębów żytnich.

Nie zapomnij polubić nas na facebooku, dzięki czemu nie przegapisz kolejnych wartościowych artykułów, które regularnie ukazują się na naszej stronie. Do zobaczenia wkrótce! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.