fbpx

10 rad dla początkujących: Nie popełniaj błędów!

0

Jeśli jesteś dopiero na początku swojej drogi do lepszej sylwetki, warto posłuchać rad kogoś, kto sam przez to przeszedł. Przedstawiamy 10 rad, dzięki którym ta droga będzie znacznie prostsza!

1. Zacznij dziś, nie jutro!

Jeśli chcesz wyglądać lepiej, zacznij od razu, nie odkładaj nic na jutro. Nie czekaj na lepszy czas, nie szukaj idealnego planu treningowego ani diety. Do wszystkiego dojdziesz z czasem. Ważne, by zrobić pierwszy krok.

2. Nie zmieniaj wszystkiego na raz

Droga od lenistwa i niezdrowego jedzenia do aktywnego trybu życia i zdrowej diety jest długa. Jeśli z dnia na dzień przewrócisz wszystko do góry nogami, najprawdopodobniej po kilkunastu dniach dasz sobie spokój. Zmiany wprowadzaj stopniowo, dzięki czemu nowy styl życia będzie dla Ciebie naturalny!

3. Nie spiesz się

Jeśli do tej pory aktywność fizyczna była Ci obca, zacznij od lekkich ćwiczeń, stopniowo zwiększając ich intensywność. Efekty przyjdą z czasem!

4. Nie oczekuj spektakularnych wyników po kilku treningach

Osiągnięcie wymarzonej sylwetki wymaga regularnej i konsekwentnej pracy. Nie zniechęcaj się, jeśli po pierwszych treningach nie zobaczysz większych efektów. Rób zdjęcia swojej sylwetki raz na tydzień lub dwa tygodnie. Z pewnością zauważysz różnicę!

5. Trenuj regularnie

Jeśli będziesz trenować tylko wtedy, kiedy będziesz mieć na to ochotę, nie osiągniesz spektakularnych rezultatów. By je osiągnąć, musisz ćwiczyć regularnie!

6. Nie polegaj na suplementach

Suplementy diety mają wspomagać, nie możesz jednak opierać na nich swojego odżywiania. Staraj się jeść pełnoziarniste produkty, oraz trzymać się zapotrzebowania kalorycznego. Bardzo dobrym sposobem na zdrowe odżywianie jest korzystanie z aplikacji, które wyliczają Twoje zapotrzebowanie kaloryczne każdego dnia:
Baner

 

7. Ćwicz różnorodnie

Każdy plan treningowy przestaje działać po pewnym czasie, ponieważ mięśnie przyzwyczajają się do wysiłku. Często zmieniaj ćwiczenia, dzięki czemu mięśnie będą „atakowane” z różnych stron. Dodatkowo w ten sposób unikniesz nudy!

8. Nie ćwicz do upadku mięśniowego

Dopóki nie opanujesz techniki wykonywania ćwiczeń, zostawiaj 1-2 powtórzenia w zapasie. W ten sposób unikniesz bolesnych i długotrwałych kontuzji.

9. Ostrożnie dobieraj suplementy

Zanim zaczniesz stosować dany suplement, dowiedz się jakie ma działanie i sprawdź jak wkomponować go w dietę.

10. Nie przesadzaj

Nie zawsze więcej oznacza lepiej. Pamiętaj o regeneracji. Staraj się nie trenować częściej niż 3-4 razy w tygodniu.

Jeśli po przeczytaniu artykułu czujesz większą mobilizację do pracy nad swoją sylwetką, udostępnij ten artykuł na facebooku oraz polub nasz fanpage, a jeśli chcesz zacząć odżywiać się FIT, sprawdź przepisy na pyszne dania na dietę na naszym kanale na YouTube!

Komentarze

Share.

Comments are closed.