fbpx

10 przykazań zdrowego odchudzania!

0

Odchudzanie nie jest łatwe. Staje się jednak dużo prostsze, gdy zastosujemy się do kilku podstawowych zasad. Oto 10 przykazań zdrowego odchudzania, które każdy powinien znać!

W dzieciństwie nie byłem zbyt szczupły (byłem raczej pulchny). Pamiętam moje pierwsze odchudzanie, a raczej głodówkę połączoną z morderczymi treningami. Nie miałem wtedy pojęcia jak się odchudzać i działałem instynktownie. Dziś na temat zdrowego odchudzania wiem dużo więcej, dlatego chciałbym podzielić się moją wiedzą z tymi, którzy są na takim etapie, jak ja kiedyś.

10 przykazań zdrowego odchudzania to zbiór porad dla wszystkich tych, którzy chcieliby schudnąć, lecz nie do końca wiedzą jak. Jeśli chcesz zgubić kilka kilogramów, ale chwilowo nie masz czasu na dietę i treningi, wprowadź w życie poniższe zasady :)

10 przykazań zdrowego odchudzania:

#1: Zmniejsz ilość przetworzonej i niezdrowej żywności.

Jedząc zdrową i nisko przetworzoną żywność dostarczamy do organizmu niezbędne minerały, mikroskładniki oraz sporą dawkę błonnika. Przechodząc na „ciemną stronę mocy”, jedząc tyle samo pochłaniamy dużo więcej kalorii, a jednocześnie przez brak błonnika wciąż jesteśmy głodni. By dowiedzieć się jakie produkty warto jeść, a jakich nie przeczytajcie ten wpis.

#2: Pij 8 szklanek wody dziennie.

Woda gasi pragnienie nie zawierając żadnych kalorii, przyspiesza metabolizm i usuwa toksyny z organizmu. Niezależnie od tego czy się odchudzamy, czy nie, powinniśmy pić około 2 litry wody dziennie. Jednak podczas odchudzania jest to podwójnie ważne. Więcej na temat picia wody podczas odchudzania przeczytacie w tym wpisie.

#3: Nie pij soków ani napojów.

Niezależnie czy kupimy tani napój, czy drogi sok owocowy, pijąc go pochłaniamy dużo kalorii, nie zaspokajając głodu. Znacznie zdrowiej i korzystniej dla naszej sylwetki jest pić czystą wodę (można dodać do niej owoców). Jeśli nie jesteście jeszcze przekonani, sprawdźcie ile cukru zawierają popularne soki i napoje.

#4: Nie jedz, jeśli nie jesteś głodny.

Podjadanie między posiłkami (często z nudów) to plaga naszych czasów. Kuszeni reklamami i ogromem pyszności w sklepach jemy za często i za dużo. Jeśli chcecie cieszyć się zgrabną sylwetką, musicie nad tym zapanować.

#5: Jedz białko.

Podczas odchudzania białko często bywa pomijane. Okazuje się jednak, że odgrywa ono niezwykle ważną rolę w procesie utraty tłuszczu. Dieta bogata w białko przyspiesza przemianę materii średnio o 25%, co oznacza, że szybciej trawimy to, co zjedliśmy. Zatem jeśli zależy Wam na utracie tłuszczu, włączcie produkty białkowe do swojej diety.

#6: Spożywaj dużo owoców i warzyw.

Owoce i warzywa to doskonała, niskokaloryczna przekąska, która pozwoli Wam w prosty sposób zaspokoić mały głód pomiędzy posiłkami, a dodatkowo dostarczy niezbędne witaminy i minerały.

#7: Używaj mniejszych talerzy.

Jedzenie na mniejszym talerzu sprawia, że jemy mniej, niż zwykle. Może wydawać się to głupie, ale widząc pełny talerz (nawet mały) podświadomie czujemy się bardziej syci.

#8: Jedz śniadanie!

Teoretycznie im mniej zjemy, tym więcej tłuszczu spalimy. Jednak nie jedząc śniadań spowalniamy swój metabolizm, co prowadzi do zmniejszenia zapotrzebowania kalorycznego. Mówiąc w skrócie, nie jedząc śniadań sprawiamy, że organizm działa w trybie oszczędnościowym, spala kalorie coraz wolniej (a więc jedząc tyle co zwykle zaczynamy tyć). Więcej o tym, dlaczego warto jeść śniadania przeczytacie w tym wpisie.

#9: Nie podjadaj podczas oglądania telewizji.

Statystycznie, najczęściej podjadamy podczas oglądania telewizji i pracy przy komputerze (często nieświadomie!). Pamiętajcie zatem, by nie mieć pod ręką niczego do jedzenia. Jest to prosty, lecz niezwykle skuteczny sposób ;)

#10: Nie głodź się!

Najgorszym, lecz często stosowanym sposobem na utratę kilogramów jest głodówka. W najlepszym przypadku prowadzi ona do efektu jojo (czyli do szybkiego powrotu utraconych kilogramów), w najgorszym do anoreksji. By odchudzanie było zdrowe i nie prowadziło do efektu jojo, nie naeży chudnąć szybciej niż 0,5-1 kg tygodniowo.

 

Pamiętajcie, by polubić mnie na facebooku i nie przegapić kolejnych wpisów! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.