Jak zmniejszyć kaloryczność ryżu o połowę? Prosty sposób!

0

Od tego ile kalorii zjadamy zależy to jak wyglądamy, oraz ile tkanki tłuszczowej posiadamy pod skórą. Jeśli kiedykolwiek byliście na diecie pewnie macie w nawyku szukanie niskokalorycznych produktów, którymi można łatwo zaspokoić głód. Dziś mam dla Was coś specjalnego – sposób, który obniża kaloryczność ryżu o połowę!

Dziś mam dla Ciebie prosty, lecz niezwykle użyteczny sposób, pomocny w dietetycznym jedzeniu opartym o kontrolowanie kalorii. 100 gram gotowanego, białego ryżu zawiera w sobie około 130 kcal. Wystarczy jednak ugotować go nieco inaczej, a ta sama objętość ryżu (również 100 gram) będzie miała o około 50-60% kalorii mniej! Efekt jest prosty – możesz zjeść dwa razy więcej, lub zachować deficyt kaloryczny i spalić nieco tłuszczu :)

Co to za sposób?
Metoda obniżająca kaloryczność ryżu jest bardzo prosta. Wystarczy do gotującej się wody dodać olej kokosowy >> (łyżeczka oleju kokosowego na pół szklanki ryżu). W tak przygotowanej mieszance wody z olejem kokosowym należy gotować ryż przez 20-40 minut, następnie odcedzić go i włożyć do lodówki. Po całkowitym schłodzeniu ryżu jest on gotowy do spożycia – wystarczy ponownie go podgrzać i cieszyć się dwukrotnie niższą kalorycznością :)

Jakim cudem to działa?
Ryż zbudowany jest z dwóch rodzajów skrobi: wolno, oraz szybko przyswajalnej. Skrobia wolno przyswajalna nie jest dla nas problematyczna. Uwalniana jest do krwi powoli, dając nam energię na długi czas i nie powodując odkładania się tkanki tłuszczowej. Jednak w przypadku skrobi szybko przyswajalnej proces ten wygląda inaczej.

Polub naszą stronę i nie przegap kolejnych, wartościowych wpisów! :)

Skrobia szybko przyswajalna uwalniana jest do krwi w dużych ilościach. Jeśli bezpośrednio po posiłku nie będzie zamieniona w energię (np podczas intensywnego treningu), zamieni się w tkankę tłuszczową, która będzie zalegać pod skórą tworząc nieestetyczne fałdki. Dodatek olejku kokosowego, a następnie niska temperatura powoduje, że duża część szybko przyswajalnej skrobi staje się oporniejsza na działanie enzymów trawiennych. W efekcie nasz organizm przyswaja mniejszą ilość kalorii, uwalnianą stopniowo.

Kontrola kalorii – sposób na skuteczne pozbycie się tłuszczu
Kontrolując zjadane kalorie oraz dobierając odpowiednie ilości białka, węglowodanów i tłuszczy szybko i skutecznie spalisz tkankę tłuszczową i stracisz zbędne kilogramy. Pewnie obiło Ci się o uszy, że to jak wyglądasz w 70% zależy od tego co jesz i tylko w 30% od tego czy i jak ćwiczysz. Wiele osób wylewa siódme poty na siłowni, a mimo to nie widzi efektów, na które czeka. Dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest prosta. Osoby które nie widzą efektów pracy nad swoją sylwetką nie zadbały o odpowiednią dietę. A bez dietetycznego jedzenia nie ma mowy o szczupłej sylwetce.

Load More

Jak kontrolować kalorie?

Sposób #1: Załóż aplikację dietetyczną Dziennik Kalorii >> . Dzięki aplikacji szybko wyeliminujesz złe nawyki żywieniowe i zaczniesz tracić na wadze (z Dziennikiem Kalorii udało mi się schudnąć aż 11 kg w ciągu 5 miesięcy!).

Wypróbuj aplikację dietetyczną »

Sposób #2: Zamów dietę odchudzającą u naszego dietetyka >> – nasz dietetyk ułoży dla Ciebie jadłospisy dopasowane do potrzeb Twojego organizmu, dzięki czemu z każdym tygodniem będziesz tracić kolejne kilogramy.

Zamów dietę »

Na dziś to koniec :) Koniecznie udostępnij ten artykuł swoim znajomym – podziel się z nimi trikiem tak, jak ja dziele się z Tobą ;) Nie zapomnij też polubić naszej strony, by nie przegapić kolejnych wpisów. Cześć!

Komentarze

Share.

Comments are closed.