Zgrabna sylwetka – zestaw ćwiczeń, który wymodeluje Twoją sylwetkę!

6

Zestaw ćwiczeń – zgrabna sylwetka

Chcesz mieć zgrabną sylwetkę? Nie wiesz jakie ćwiczenia wykonywać, by osiągnąć cel? Oto prosty i niezwykle skuteczny plan treningowy!

Zgrabna sylwetka to marzenie wielu, niestety dla większości osób jest poza zasięgiem. Powód jest prosty – brak chęci, wiedzy i determinacji. Jeśli czytasz ten wpis to znaczy, że chęci już masz. Jeśli doczytasz go do końca, zgrabna sylwetka będzie już prawie Twoja. Ostatni element – determinacja – zależy wyłącznie od Ciebie!

Podstawowe zasady zestawu ćwiczeń „Zgrabna sylwetka”:

  • Trenuj co drugi dzień. Codzienne treningi nie pozwolą mięśniom na odpowiednią regenerację. Jeden dzień przerwy powinien wystarczyć. Jeśli jednak czujesz, że potrzebujesz więcej czasu, możesz odpoczywać przez dwa dni.
  • Zastosuj trening obwodowy. Trening obwodowy pozwala zwiększyć intensywność treningu, oraz skrócić czas. Po wykonaniu 10-20 powtórzeń pierwszego ćwiczenia wykonaj drugie (bez odpoczynku), następnie trzecie i czwarte. To jest jeden obwód.
  • Nie odpoczywaj między kolejnymi ćwiczeniami. Czas na odpoczynek masz pomiędzy kolejnymi obwodami. Ćwiczenia 1, 2, 3 i 4 wykonuj jedno po drugim (dzięki temu zabiegowi zwiększysz intensywność treningu, co przełoży się na lepsze i szybsze efekty – a o to przecież nam chodzi!).
  • Ilość obwodów i powtórzeń dostosuj do swoich możliwości. Zaczynając trening zacznij od jednego obwodu, z czasem zwiększ ich ilość do dwóch, a następnie do trzech.
  • W każdym ćwiczeniu wykonuj 10-20 powtórzeń. Przy doborze ilości powtórzeń także należy pamiętać o dostosowaniu ich do swoich możliwości. Oczywiście z każdym kolejnym treningiem należy zwiększać ich ilość.
  • Pamiętaj o rozciąganiu! Dynamiczne rozciąganie przed, oraz statyczne po treningu znacząco zwiększa efekty oraz zmniejsza zakwasy, także nie zapomnij poświęcić tych kilku minut na stretching. Więcej o rozciąganiu przeczytasz tu.

Zestaw ćwiczeń „Zgrabna sylwetka”:

Zgrabna sylwetka: ćwiczenie 1 – przysiady z wyskokiem

Stań w lekkim rozkroku, palce u stóp skieruj na zewnątrz. Powoli zrób głęboki przysiad pamiętając, by kolana nie wyszły poza linię palców u stóp (w tym celu podczas przysiadu wypnij pupę i pochyl się do przodu). Następnie dynamicznym ruchem wyprostuj nogi wyskakując w górę. Wykonaj 10-20 powtórzeń.

Zgrabna sylwetka: ćwiczenie 2 – grzbiety

Połóż się na brzuchu, proste ręce wyciągnij przed siebie. Unieś wyprostowane ręce wraz z klatką i nogi jak najwyżej, wytrzymaj w tej pozycji chwilę i opuść. Wykonaj 10-20 powtórzeń.

Zgrabna sylwetka: ćwiczenie 3 – pompki

Jeśli nie jesteś w stanie wykonać 10 pompek, rób pompki damskie. W tym celu zamiast klasycznej pozycji do pompki połóż kolana na ziemi, ciało nadal utrzymuj w linii prostej. Dłonie ułóż na wysokości barków. Teraz powoli opuść ciało, aż klatka będzie ok 2 cm od podłogi. Wstrzymaj ruch na chwilę, i wróć do pozycji początkowej. Wykonaj 10-20 powtórzeń.

Zgrabna sylwetka: ćwiczenie 4 – brzuszki

Do zwykłych brzuszków dodamy małą wariację – nogi uniesione w górę. Połóż się na plecach, unieś nogi zgięte w kolanach pod kątem prostym (dzięki temu dodatkowo pracowała będzie dolna część brzucha) oraz spleć ręce na karku. Wykonaj spięcie mięśni brzucha unosząc klatkę piersiową, wytrzymaj w tej pozycji chwilę i wróć do pozycji początkowej. Pamiętaj, by nie ciągnąć szyi rękoma, oraz by nie unosić całych pleców, lecz samą klatkę. Wykonaj 10-20 powtórzeń.

Chcesz spalać tłuszcz dwa razy szybciej? Do swoich ćwiczeń dołóż dietę odchudzającą! :)

Zgrabna sylwetka jest bliżej, niż myślisz. Tak więc nie czekaj, udostępnij ten wpis na swoim Facebooku (dzięki temu dużo trudniej będzie Ci się poddać) i weź się do roboty! Nie zapomnij też polubić naszego profilu, by nie przegapić kolejnych wpisów :)

 

Komentarze

Share.