Witaminy – jakie stosować, by wspomagać spalanie tłuszczu?

0

W procesie odchudzania istotną rolę odgrywają witaminy i składniki mineralne. Ich źródłem są produkty naturalne, można także wspomagać się suplementami diety. W dzisiejszym artykule wskażemy jakie witaminy wpływają na proces spalania tłuszczu, oraz pokażemy skąd je czerpać :)

Witaminy a odchudzanie
Witaminy kojarzone są zwykle ze zdrowiem, niewiele jest jednak osób, które mają świadomość ich wpływu na proces spalania tłuszczu (a szkoda). W dzisiejszym wpisie chcemy pokazać Wam, jak duże znaczenie mają witaminy w procesie odchudzania, oraz jakie witaminy przyjmować, by odchudzanie było prostsze. Wśród witamin wpływających na odchudzanie najczęściej wymienia się witaminę C, D oraz witaminy z grupy B (Cały pakiet witamin niezbędnych do odchudzania znajdziesz tutaj >>). Zacznijmy od witaminy D.

Witamina D
W ciągu ostatnich lat przeprowadzono wiele badań dotyczących zależności pomiędzy poziomem witaminy D w organizmie, a występowaniem nadwagi. Zaobserwowano, że u osób, których masa ciała jest powyżej normy częściej występuje niedobór tej witaminy. Zatem można wnioskować, że istnieje związek witaminy D z procesem odchudzania. Dobowe zapotrzebowanie na witaminę D wynosi od 5 do 10 µg (w zależności od płci i masy ciała). Istnieją dwa źródła witaminy D, a mianowicie: pożywienie (jaja, ryby, mleko i produkty mleczne, pieczarki) oraz biosynteza (pod wpływem promieni słonecznych). W przypadku niedoboru witaminy D warto wspomóc się suplementacją w tabletkach, kapsułkach lub w płynie (można w ten sposób uniknąć problemów z nadwagą). Suplementy diety zawierające dzienna dawkę witaminy D możnesz zamówić tutaj >>. Możesz też zamówić jeden suplement, zawierający wszystkie witaminy i minerały niezbędne podczas odchudzania (np Vit&Min dostępny tutaj >>).

Witamina C
Kolejną witaminą powiązaną z odchudzaniem jest witamina C, znana jako kwas askorbinowy. Jednym ze skutków niedoboru witaminy C jest obniżenie wydolności fizycznej. W konsekwencji mamy gorsze samopoczucie, nie możemy prawidłowo ćwiczyć i spalać odpowiedniej ilości kalorii. Doskonałym źródłem witaminy C są owoce róży, czarna porzeczka, natka pietruszki i papryka. Korzystną rolę w procesie odchudzania spełnia także picie wody ze świeżo wyciśniętym sokiem z cytryny, ponieważ wpływa ona na przyśpieszenie metabolizmu. Dzienne zapotrzebowanie na witaminę C wynosi średnio ok. 75 mg.  Na rynku istnieje wiele suplementów witaminy C, które są szczególnie zalecane dla sportowców oraz osób z obniżoną odpornością. Możnesz zamówić je tutaj >>.

Witaminy z grupy B
Niedobór witamin z grupy B (B₁, B₂, B₆ i B₁₂) ma duży związek z procesem odchudzania. Każda z tych witamin pełni określone funkcje w organizmie. Witamina B₁ bierze udział w przemianie węglowodanów, a skutkami jej niedoborów są m.in. zaburzenia w układzie nerwowym oraz osłabienie mięśni. Witaminy B₂ i B₆ uczestniczą w przemianie lipidów i białek. Witamina B₁₂ również odgrywa istotną rolę w przemianie węglowodanów, tłuszczów i białek. Z uwagi na to, że witaminy z grupy B uczestniczą w metabolizmie makroskładników, ich niedobór może niekorzystnie wpłynąć na proces odchudzania. Niedobór witaminy B₁₂ jest szczególnie niebezpieczny, ponieważ powoduje niedokrwistość megaloblastyczną. Poniżej w tabeli przedstawiono naturalne źródła witamin z grupy B.

Witamina Źródła w żywności
B₁ (tiamina) mięso, kasze, nasiona roślin strączkowych
B₂ (ryboflawina) mleko, sery twarogowe i podpuszczkowe, jaja
B₆ (pirydoksyna) szpinak, kapusta, awokado, zielony groszek, banany, orzechy włoskie, drożdże, kiełki pszenicy
B₁₂ (kobalamina) mięso, jaja, ryby, mleko i przetwory mleczne

Suplementację witaminą B₁₂ szczególnie zaleca się wegetarianom oraz osobom stosujących dietę bezmięsną (zazwyczaj preparaty te zawierają także cynk i magnez). Istnieją również suplementy diety, które posiadają kompleks wszystkich witamin z grupy B. Suplementy zawierające witaminy niezbędne podczas odchudzania możesz zamówić tutaj >>.

Składniki mineralne a odchudzanie
Składniki mineralne odgrywające kluczową rolę w zrzuceniu zbędnych kilogramów to magnez, wapń oraz żelazo.

Magnez
Magnez (Mg) bierze udział w regulacji ciśnienia tętniczego krwi oraz jako antagonista wapnia w kurczliwości mięśni. Jego niedobór powoduje m.in. ogólne osłabienie, złe samopoczucie, oporność tkanek na insulinę oraz upośledzenie jej wydzielania. W konsekwencji zaburzenia gospodarki węglowodanowej utrudniają redukcję masy ciała. Głównymi źródłami magnezu w żywności są sery podpuszczkowe, gorzka czekolada, kakao, orzechy, nasiona roślin strączkowych oraz przetwory zbożowe. Suplementy magnezu w swoim składzie zazwyczaj zawierają również witaminę B₆. Taki produkt wspiera procesy anaboliczne, zapobiega skurczom mięśni oraz korzystnie wpływa na kości i zęby. Dlatego też jest szczególnie zalecany dla osób aktywnych fizycznie. Suplementy diety zawierające magnez znajdziecie tutaj >>.

Wapń
Wapń (Ca) jako podstawowy materiał budulcowy zębów i kości jest niezbędny w każdym organizmie. Bierze udział w aktywacji niektórych enzymów, przez co wpływa na metabolizm. Ponadto obniża ciśnienie krwi i zapewnia prawidłowe funkcjonowanie całego układu sercowo-naczyniowego. Najlepszym źródłem dobrze przyswajalnego wapnia jest mleko i produkty mleczne. Zaleca się suplementację wapnia w połączeniu z witaminą D mającą korzystny wpływ na zrzucenie zbędnych kilogramów. Suplementy diety zawierające wapń dostępne są tutaj >>.

Żelazo
Żelazo (Fe) występuje głównie w hemoglobinie i wpływa na metabolizm cholesterolu, bierze udział w oddychaniu tkankowym oraz wspomaga detoksykację zachodzącą w wątrobie.  Na niedobór żelaza narażone są głównie kobiety oraz osoby stosujące dietę bezmięsną. Z jego niedoborem związana jest między innymi niedokrwistość, obniżona sprawność fizyczna i odporność na infekcje. Źródłem żelaza jest mięso, podroby, wątroba, rośliny strączkowe i natka pietruszki. Suplementy żelaza występują w połączeniu z witaminą C, która zwiększa jego przyswajalność oraz  wspomaga odchudzanie. Można je zamówić tutaj >>

Podsumowanie:
Witaminy i składniki mineralne mają duży wpływ na proces odchudzania oraz odkładania się tłuszczu w organizmie. Ich źródłem jest pożywienie oraz szeroki asortyment suplementów diety dostępnych na rynku. Jeśli wiecie jakich witamin potrzebujecie, możecie zamówić je korzystając z linków podanych powyżej. My polecamy Wam jednak zamówić jeden suplement, który zawiera dzienną dawkę wszystkich wymienionych wyżej witamin i minerałów (np Vit&Min dostępny tutaj >>).

Komentarze

Share.

Comments are closed.