fbpx

UJEMNE KALORIE sposobem na proste odchudzanie?

0

Podczas diety jemy mało, przez co ciągle mamy ochotę coś przegryźć. A co jeśli powiem Wam, że istnieją produkty, które posiadają ujemne kalorie? By dowiedzieć się więcej, zapraszam do dzisiejszego wpisu :)

Dwa tygodnie temu postanowiłem spalić trochę tłuszczu. Zacząłem ostry trening, dodatkowo staram się utrzymywać deficyt kaloryczny. Szybko przypomniałem sobie, że dieta odchudzająca to ciężka sprawa. Ciągle mam ochotę coś przegryźć, chociaż wiem, że nie mogę. Szukając rozwiązania natknąłem się na mój dawny wpis o produktach posiadających ujemne kalorie. Włączając je do swojego jadłospisu można nasycić głód nie zwiększając kaloryczności diety :) Ale do rzeczy:

Czym są ujemne kalorie?

Niektóre produkty zawierają małą ilość kalorii, jednak do ich strawienia potrzeba dużo energii. Dzieje się tak, jeśli produkt spożywczy zawiera dużo błonnika (który pęcznieje w żołądku i powoduje wzmożoną pracę układu trawienia, co jest dosyć energochłonne), lub posiada substancje stymulujące metabolizm do szybszej pracy (takie substancje to np. pepperyna i kapsaicyna zawarte w pieprzu i papryce chilli). O substancjach, których trawienie pochłania więcej kalorii (z których pozyskiwana jest energia), niż same zawierają mówimy, że posiadają ujemne kalorie.

Dlaczego produkty o ujemnych kaloriach pomagają w odchudzaniu?

Odchudzanie polega na tym, że jemy mniej kalorii niż nasz organizm potrzebuje. Jeśli organizmowi zabraknie kalorii do produkcji energii, zaczyna produkować ją ze zgromadzonych wcześniej zapasów, czyli z tkanki tłuszczowej. Niestety, zanim rozpocznie się proces zamiany tłuszczu w energię organizm daje nam znać o tym, że czas coś zjeść. Dlatego podczas odchudzania często jesteśmy zmęczeni, mamy zły humor i jesteśmy poddenerwowani.

Jeśli do naszej diety włączymy produkty o ujemnych, bądź bardzo niskich kaloriach okaże się, że możemy zjeść więcej, dalej zachowując deficyt kaloryczny. Jeśli w momencie odczuwania głodu zjemy coś lekkiego, znacznie łatwiej będzie nam oprzeć się pokusie i dalej utrzymać dietę (jeśli macie problem z podliczaniem zjedzonych kalorii, polecam Wam aplikację Dziennik kalorii).

Jakie produkty zawierają niskie i ujemne kalorie?

  • Produkty zawierające błonnik:
    • błonnik witalny
    • warzywa, takie jak: ogórek, pomidor, szpinak, kalafior, por, pietruszka, marchewka, brukselka, sałata, jarmuż, kapusta, cukinia, seler naciowy, chrzan
    • owoce, takie jak: gruszki, jabłka, maliny, porzeczki, wiśnie, czereśnie, agrest, jagody, cytrusy
  • Produkty zawierające enzymy przyśpieszające trawienie:
    • chilli
    • pieprz czarny
    • grejpfrut
    • papaja
    • kiwi
    • ananas
    • pomelo
    • arbuz

Chcesz zacząć dietę? Zamów dietę ułożoną przez dietetyka!

Jeśli chcecie ułatwić sobie utrzymanie diety, wypróbujcie produkty o niskich i ujemnych kaloriach. Pamiętajcie jednak, że ich także nie należy jeść bez opamiętania. Nie zapomnijcie także polubić mnie na facebooku, by nie przegapić kolejnych moich wpisów :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.