Bądź FIT: Domowy trening ze skakanką!

3

Skakanka jest doskonałym przyrządem, pozwalającym w przyjemny sposób poprawić Twoją figurę i kondycję. Skacząc na skakance pobudzasz wszystkie mięśnie Twojego ciała. Spróbuj tego treningu i przekonaj się, że zwykła skakanka potrafi Cię porządnie zmęczyć!

Trening ze skakanką zmusza do wysiłku całe ciało. Podczas skakania na skakance angażujesz mięśnie ramion, przedramion, barków, pośladków, ud, łydek, brzucha, pleców i klatki piersiowej. Skakanka może być stosowana jako trening na spalenie tłuszczu, może być częścią treningu lub rozgrzewką przed treningiem. Sprawdź inne skuteczne ćwiczenia spalające tłuszcz!

Trening ze skakanką – podstawowe zasady:

  • Dobierz odpowiednią długość skakanki. Bez tego nie osiągniesz odpowiednich efektów! Stań na środku skakanki. Jej rączki powinny sięgać Ci do pach. By skrócić skakankę wystarczy zawiązać kilka supełków przy jej rączkach. Jeśli natomiast skakanka jest za krótka, a nie ma na niej żadnych supełków, musisz kupić nową, dłuższą.
  • Nie zniechęcaj się. To, że na początku Twoje serie będą bardzo krótkie, bo już po chwili będziesz miał dość jest zupełnie normalne. Trenuj według naszych wskazówek, a już za 2 tygodnie Twoja kondycja znacząco się poprawi!
  • Często zmieniaj techniki skakania. Pozwoli Ci to rozwinąć koordynację i równowagę, a dodatkowo treningi nie będą nudne. Zacznij od skoków z nogi na nogę. Następnie naucz się skakać ze złączonymi nogami, ze skrzyżowanymi rękoma, spróbuj wykonać dwa obroty podczas jednego podskoku… Możliwości są nieograniczone!

Trening ze skakanką – plan treningu:

Plan treningowy jest bardzo prosty. Początkowo wykonuj 4 serie odpoczywając między nimi 2-3 minuty, z czasem zwiększaj ilość serii aż do 8. Podczas każdej serii skacz na skakance aż do utraty tchu. Na początku serie będą krótkie, lecz z czasem będziesz w stanie skakać dłużej.

Częstotliwość treningów zależy tylko od Ciebie. Oczywiście im będzie większa, tym efekty treningu przyjdą szybciej. Jeśli chcesz możesz trenować codziennie, jeśli to dla Ciebie za często, trenuj co drugi, lub nawet co trzeci dzień.

Trening ze skakanką – zalety:

  • Spalenie zbędnej tkanki tłuszczowej – skakanie na skakance jest treningiem aerobowym, tak jak bieganie, jazda na rowerze czy pływanie. Oznacza to, że jest to jedno z najlepszych ćwiczeń spalających tłuszcz!
  • Poprawa kondycji, koordynacji i równowagi.
  • Wzmocnienie mięśni brzucha – podczas skakania na skakance mięśnie brzucha intensywnie pracują stabilizując sylwetkę i utrzymując równowagę.

Jeśli po przeczytaniu artykułu czujesz większą mobilizację do pracy nad swoją sylwetką, udostępnij ten artykuł na facebooku oraz polub nasz fanpage!

Nie zapomnij też zadbać o swoją dietę – wygląd Twojej sylwetki aż w 70% zależy od tego, co jesz! Możesz skorzystać z naszej – sprawdzonej – diety odchudzającej(tutaj >>), lub ułożyć swój dietetyczny jadłospis samodzielnie, trzymając się wskazówek naszej aplikacji dietetycznej >>.

Użyj naszej aplikacji »

 

Komentarze

Share.