Trening domowy: Schudnij przed telewizorem!

0

Częstą przyczyną problemów z odchudzaniem jest lenistwo. Jeśli chcesz je pokonać, warto wybrać trening domowy. By dowiedzieć się jak schudnąć bez wychodzenia z domu, przeczytaj ten artykuł!

Najefektywniejszym sposobem na spalenie tłuszczu jest trening aerobowy. Niestety, wiele osób jest zbyt leniwa, by regularnie biegać, jeździć na rowerze czy chodzić na basen. Idealnym sposobem na pokonanie lenistwa jest wykonywanie treningu aerobowego w domu – możesz ćwiczyć nawet przed telewizorem!

Jak wykonywać trening aerobowy?

Trening aerobowy jest niezwykle skuteczny przy spalaniu tłuszczu. Polega on na wykonywaniu aktywności fizycznej o stałej intensywności w sposób ciągły. Przykładem treningu aerobowego jest bieganie, jazda na rowerze, czy pływanie. By spalać tłuszcz efektywnie pamiętaj:

  • Trening powinien trwać powyżej 30 minut. Podczas treningu aerobowego przez pierwsze 20-25 minut Twój organizm czerpie energię z glikogenu mięśniowego. Po 20-25 minutach zapas glikogenu się kończy, a więc organizm zaczyna pozyskiwać energię z tłuszczu zgromadzonego w Twoim ciele (dzięki czemu pozbywasz się go).
  • Nie rób sobie przerw. Bardzo ważne jest, by trening aerobowy był ciągły. Lepiej biec wolniej a dłużej, niż szybciej, a krócej.
  • Nie przesadzaj z intensywnością. By pozbyć się jak największej ilości tłuszczu z organizmu zmniejsz tempo, jednocześnie dbając o to, by przez cały czas było ono stałe.
  • Trenuj regularnie. Jeśli chcesz pozbyć się nadmiaru tłuszczu, trenuj regularnie, najlepiej 2, 3 lub 4 razy w tygodniu (im więcej, tym efekty przyjdą szybciej).
  • Zacznij od rozgrzewki. Rozgrzewka jest bardzo często pomijanym elementem treningu. Okazuje się jednak, że pozwala ona znacząco przyspieszyć efekty treningu, a dodatkowo uniknąć zakwasów oraz kontuzji. Najlepszą rozgrzewką będzie kilkuminutowe rozciąganie dynamiczne. By dowiedzieć się więcej na ten temat, sprawdź jak się rozciągać.

Jak ćwiczyć w domu?

Wiesz już, że najlepszym sposobem na spalenie tłuszczu jest trening aerobowy (bieganie, pływanie, jazda na rowerze). Niestety wymaga to wyjścia z domu, przez co wiele osób wciąż przekłada to z dnia na dzień. Jeśli nie chce Ci się ruszać z domu, możesz zakupić bieżnię, rower stacjonarny lub steper i trenować oglądając ulubiony serial. Na początek możesz zacząć nawet od skakanki!

Czytaj: Domowy trening ze skakanką

Bieżnia

18591_1Bieganie przynosi najlepsze efekty, ponieważ podczas biegu pracuje najwięcej mięśni. Niestety zakup bieżni to koszt przynajmniej 500 zł. Jeśli stać Cię na to, spróbuj. Dzięki bieżni droga do wymarzonej sylwetki stanie się o wiele prostsza! Kliknij po więcej informacji.

Rower stacjonarny

18109_1Jazda na rowerze nie angażuje może tak wielu mięśni jak bieganie, mimo to jest bardzo skutecznym sposobem na spalenie nadmiaru tłuszczu. Ceny rowerów stacjonarnych zaczynają się już od 230 zł, tak więc jeśli chcesz zaoszczędzić, wybierz rower zamiast bieżni. Kliknij po więcej informacji.

Jeśli ciężko Ci zabrać się za aktywność poza domem, z pewnością zakup bieżni lub roweru stacjonarnego pomoże Ci w utrzymaniu regularnych treningów (zamiast oglądać film siedząc na kanapie, lepiej robić to samo biegając na bieżni).

Nie zapomnij polubić naszego artykułu i udostępnić go na facebooku! : )

Jeśli po przeczytaniu artykułu czujesz większą mobilizację do pracy nad swoją sylwetką, polub także nasz fanpage, a jeśli chcesz zacząć odżywiać się FIT, sprawdź przepisy na pyszne dania na dietę na naszym kanale na YouTube!

Komentarze

Share.

Comments are closed.