Trening dla puszystych – jak ćwiczyć, by spalić tłuszcz?

0

Masz nadwagę i chcesz zrzucić zbędne kilogramy? W procesie odchudzania bardzo duże znaczenie ma nie tylko odpowiednia dieta, ale także regularna aktywność fizyczna. Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się jak ćwiczyć, by spalić tłuszcz.

Trening dla puszystych: Od czego zacząć?

Jeżeli masz nadwagę i chcesz zacząć ćwiczyć, musisz wiedzieć, że nie każdy rodzaj aktywności fizycznej będzie dla ciebie odpowiedni. Osoby otyłe narażone są na duże obciążenia, co niekorzystnie wpływa na ich stawy. W szczególności dotyczy to stawów kolanowych, których długotrwałe przeciążenie prowadzi do choroby zwyrodnieniowej kolan. Kolejny problem stanowią choroby układu sercowo-naczyniowego, które często towarzyszą nadwadze i otyłości. Oczywiście nie każda choroba serca uniemożliwia uprawianie sportu! Dlatego też zanim zaczniesz ćwiczyć, skonsultuj się z lekarzem, który właściwie oceni stan twojego zdrowia.

Trening dla puszystych: Jakie ćwiczenia będą dla Ciebie najlepsze?

Najlepiej zacznij od małych kroków, zwłaszcza jeżeli wcześniej twój poziom aktywności fizycznej był niski. Zadbaj o odpowiedni strój, czyli taki, w którym czujesz się komfortowo i z łatwością możesz wykonywać określone ruchy. Pamiętaj także o wygodnych butach (odpowiedni strój sportowy znajdziesz tutaj >>). Aktywność fizyczną rozpocznij od 15 minutowego treningu. Może to być szybki marsz, nordic walking, pływanie lub aerobic w wodzie.

Nordic walking daje lepsze rezultaty niż sam marsz, ponieważ angażuje więcej mięśni podczas treningu. By go wykonać będziesz jednak potrzebować specjalnych kijków >>. Dobrą opcją jest także pływanie i areobic w wodzie. Stawy zostają odciążone, a ryzyko urazów powstających w trakcie ćwiczeń jest zdecydowanie mniejsze. Czas treningu należy stopniowo wydłużać o kilka minut co tydzień. Docelowo trening powinien trwać przynajmniej 40 minut, ponieważ dopiero po 25-30 minutach zaczyna się spalanie tkanki tłuszczowej.

Podczas treningu kontroluj swoje tętno, które powinno wynosić około 60% twojego tętna maksymalnego. Tętno maksymalne możesz obliczyć z następującego wzoru:

Heart Rate max = 220- wiek

Zatem np. osoba mająca 24 lata (HR max= 220-24= 196) powinna ćwiczyć z tętnem ok. 117. Do kontrolowania tempa podczas treningu warto wykorzystać pulsometr >>.

Jeżeli chcesz ćwiczyć na siłowni, wybierz również trening kardio, który skutecznie wspomaga odchudzanie. Może to być na przykład:

  • bieżnia- szybki marsz z prędkością ok. 6-7 km/h;
  • rowerek stacjonarny- jazda z prędkością ok. 20-25 km/h;
  • orbitrek z niewielkim obciążeniem.

Zarówno bieżnie, rowerek stacjonarny jak i orbitrek możesz zamówić do domu >>, postawić w salonie i ćwiczyć przed telewizorem, oglądając ulubiony film :)

Trening dla puszystych: Jak często należy ćwiczyć?

W procesie odchudzania bardzo istotna jest  regularna aktywność fizyczna. Dlatego też, jeżeli chcesz zgubić zbędne kilogramy, ćwicz przynajmniej 3 razy w tygodniu. Staraj się, aby treningi były dla ciebie przyjemnością. Podczas ćwiczeń słuchaj motywującej muzyki, oraz notuj informacje dotyczące treningu. Możesz skorzystać z aplikacji Dziennika Kalorii >>, w którym zapiszesz ilość spalonych kalorii.

Jakie są korzyści wynikające z regularnej aktywności fizycznej?

Regularna aktywność fizyczna jest istotnym elementem zdrowego stylu życia. Istnieje wiele korzyści płynących z systematycznej aktywności fizycznej. Oto kilka z nich:

  • redukcja tkanki tłuszczowej, a wzrost tkanki mięśniowej;
  • spalanie kalorii, pozbycie się nadmiaru energii oraz zwiększenie przemiany materii;
  • poprawa funkcjonowania serca i płuc;
  • lepsze samopoczucie.

Jeżeli regularnie ćwiczysz, szybciej zrzucisz zbędne kilogramy. Zredukujesz zbędny tłuszcz i zbudujesz mięśnie, w konsekwencji zyskasz lepszą sylwetkę.

Co z dietą?

Odchudzanie to nie tylko ćwiczenia, ale także odpowiednia dieta. Jeżeli chcesz mieć wymarzoną wagę na zawsze, musisz zmienić styl życia, wprowadzić właściwe nawyki żywieniowe oraz regularną aktywność fizyczną. Możesz skorzystać z pomocy naszych dyplomowanych dietetyków, którzy układają skuteczną Dietę Extra Smaczną zgodnie z twoimi preferencjami. Odchudzającą dietę extra smaczną zamówisz tutaj >>.

zamów dietę odchudzającą »

To jak, kiedy zaczynacie ćwiczyć? :) Polecam Wam zacząć jeszcze dziś! Nie zapomnijcie także polubić naszej strony na facebooku (by nie przegapić kolejnych wpisów), oraz udostępnić dzisiejszego artykułu znajomym :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.