Trening aerobowy: Jak schudnąć w prosty i przyjemny sposób?

7

Poza utratą tkanki tłuszczowej trening aerobowy niesie za sobą wiele innych korzyści, takich jak poprawienie metabolizmu, dotlenienie organizmu czy wzmocnienie układu krwionośnego. Jeśli chcesz schudnąć i nie wiesz jak ćwiczyć by to osiągnąć, ten artykuł jest dla Ciebie.

Podczas treningu aerobowego organizm wytwarza energię z tłuszczu zmagazynowanego w Twoim organizmie. To właśnie dzięki temu trening aerobowy jest tak skuteczny przy spalaniu zbędnej tkanki tłuszczowej.

Trening aerobowy zwiększa ogólną wydolność organizmu, poprawia krążenie, dotlenia oraz dodaje energii. Dodatkowo uelastycznia żyły, obniża poziom cholesterolu we krwi oraz zmusza do cięższej pracy serce i płuca, co wzmacnia je i poprawia koordynację.

Podstawowe zasady treningu aerobowego:

  • Trening musi trwać minimum 30-40 minut. Podczas ćwiczeń aerobowych organizm najpierw pozyskuje energię z glikogenu zgromadzonego w mięśniach. Energia z glikogenu wystarcza mu na 20-30 minut treningu, tak więc dopiero po tym czasie zaczyna pozyskiwać ją z rozkładu tkanki tłuszczowej. Jeśli chcesz by trening trwał krócej, wybierz trening interwałowy.
  • Wybierz takie ćwiczenie, by przez cały czas organizm doświadczał wysiłku tlenowego o stałym, lecz niewielkim zaangażowaniu mięśni. Do wyboru masz wiele ćwiczeń, takich jak:
    • bieganie
    • pływanie
    • nordic walking
    • jazda na rowerze
    • jazda na rolkach
    • skakanie na skakance
    • wioślarz
  • Pamiętaj o rozciąganiu przed i po treningu. Jeśli poświęcisz kilka minut przed i po treningu na odpowiednie rozciąganie unikniesz kontuzji, a dodatkowo zmniejszysz zakwasySprawdź jak należy się rozciągać.
  • Trenuj co drugi dzień. Taka intensywność pozwoli organizmowi na regenerację, oraz będzie regularnie podnosić Twoją wydolność.
  • Pamiętaj o odpowiedniej diecie. Odchudzanie jest skuteczne tylko wtedy, gdy dostarczasz organizmowi mniej kalorii, niż potrzebuje on do funkcjonowania. Oczywiście trening aerobowy znacznie zwiększa Twoje zapotrzebowanie kaloryczne. Jeśli jednak nie ułożysz sobie odpowiedniej diety, Twoje starania mogą pójść na marneSprawdź jak ułożyć dietę odpowiednią dla Ciebie.

Trening aerobowy to doskonały sposób na relaks, odskocznię od codzienności i chwilę na przemyślenia. Dodatkowo niesie za sobą wiele korzyści, między innymi spalając zbędny tłuszcz. Tak więc nie czekaj i zacznij już dziś!

Komentarze

Share.