fbpx

Wiesz, że tłuszcz nie tuczy? Jedz inaczej i chudnij!

0

Z pewnością od dziecka wmawiano Ci, że główną przyczyną przybierania na wadze jest zbyt tłuste jedzenie. Okazuje się jednak, że tłuszcz nie tuczy! Przeczytaj ten artykuł, a dowiesz się co jeść, by schudnąć!

Zgodnie z potoczną wiedzą dietetyczną, węglowodany powinny stanowić ponad połowę składników odżywczych zjadanych w ciągu dnia, natomiast tłuszczu powinno się unikać. Okazuje się jednak, że to właśnie spożywanie dużej ilości węglowodanów jest jednym z główych czynników powodujących tycie!

Tłuszcz, który jest postrachem wszystkich chcących zgubić zbędne kilogramy w rzeczywistości jest potrzebny, a wręcz niezbędny do odpowiedniego funkcjonowania organizmu.

Jak jeść, by schudnąć?

Skoro węglowodany są jednym z czynników powodujących tycie, warto ograniczyć ich spożywanie. Ograniczając spożycie węglowodanów, musisz je czymś zastąpić. Tylko czym?

Wiele osób będących na diecie niskowęglowodanowej zastępuje węglowodany dużą ilością białka. Niestety węglowodany są składnikiem o funkcji energetycznej, a białko ma funkcje budulcową. W efekcie osoby odżywiające się głównie białkiem są wiecznie zmęczeni, mają złe samopoczucie, oraz problemy z nerkami.

Najlepszym rozwiązaniem jest zastąpienie większej części węglowodanów tłuszczem, który (podobnie jak węglowodany) ma funkcję energetyczną, lecz nie powoduje tycia.

Dieta niskowęglowodanowa:

Dieta niskowęglowodanowa zakłada, że w ciągu dnia możesz zjeść do 72 gram węglowodanów. Jest to ilość, która zapewni poprawne funkcjonowanie mózgu, lecz nie będzie miała wpływu na wygląd Twojej sylwetki. Większość składników odżywczych najlepiej czerpać z białka i tłuszczy (zarówno roślinnych, jak i zwierzęcych).

Co jeść na diecie niskowęglowodanowej?

  • każdy rodzaj mięsa
  • ryby
  • jaja
  • sery, jogurt naturalny, mleko
  • tłuszcz zwierzęcy (w każdej postaci)
  • warzywa
  • napoje alkoholowe (nie słodzone)
  • orzechy

Czego unikać na diecie niskowęglowodanowej?

  • pieczywo
  • makarony
  • ryże, kasze
  • płatki śniadaniowe oraz owsiane
  • ziemniaki
  • słodzone pokarmy (jogurty owocowe, napoje, słodycze)
  • suszone owoce

Warto zwracać uwagę na tabelę kalorii, znajdującą się na odwrocie produktów spożywczych. Często produkty light mają obniżoną zawartość tłuszczu na rzecz węglowodanów, co tak naprawdę przynosi odwrotny efekt.

Dieta niskowęglowodanowa, a więc ograniczenie spożywania produktów zawierających węglowodany na rzecz tych bogatych w białko i tłuszcz rewelacyjnie sprawdza się przy odchudzaniu. Oczywiście konieczny będzie także ujemny bilans kaloryczny, lecz w tym celu wystarczy, że nie będziesz się objadać i włączysz jakąś aktywność fizyczną do swojego planu dnia.

A co Ty myślisz o jedzeniu tłuszczu? Napisz w komentarzu! : )

Wiesz już, że tłuszcz nie tuczy. Jeśli po przeczytaniu artykułu czujesz większą mobilizację do pracy nad swoją sylwetką, udostępnij ten artykuł na facebooku oraz polub nasz fanpage, a jeśli chcesz zacząć odżywiać się FIT, sprawdź przepisy na pyszne dania na dietę na naszym kanale na YouTube!

Komentarze

Share.

Comments are closed.