Jak zrobić tanie FIT zakupy? Zdrowa dieta na każdą kieszeń!

0

Odchudzanie nie jest trudne, niestety czasem bywa kosztowne. Bardzo często słyszę od znajomych, że zaczęli się odchudzać, lecz zdrowe produkty są dla nich zbyt drogie. W dzisiejszym wpisie postaram się zatem pokazać, jak zrobić tanie FIT zakupy!

Wiele razy słyszałem wymówkę, że zdrowe odżywianie jest zbyt kosztowne. Owszem, istnieje wiele zdrowych, ekologicznych produktów, które do tanich nie należą. Nie oznacza to jednak, że nie można skomponować zdrowej diety nie rujnując przy tym swojego portfela. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak robić tanie FIT zakupy, zapoznaj się z poniższymi radami :)

Jak robić tanie FIT zakupy?

1. Kupuj sezonowe owoce i warzywa. Poza tym, że są smaczniejsze, zawierają także więcej witamin i są o wiele tańsze. Będąc w sklepie zwracaj uwagę na sezonowe owoce i warzywa, a jeśli masz taką możliwość, wybierz się na targ.

2. Uważaj na promocje. Korzystanie z promocji to dobry sposób na oszczędzanie pieniędzy pod warunkiem, że nie dajesz się ponieść emocjom. Przed zakupem zastanów się, czy na pewno potrzebujesz tych produktów. Jak wykorzystasz je w kuchni? Z drugiej strony, jeśli masz do czynienia z produktami trwałymi (np mrożonki, kasze, ryż) możesz kupić więcej, na zapas.

3. Nie kupuj produktów o wysokim indeksie glikemicznym. Są one znacznie szybciej trawione przez organizm, przez co nie długo po posiłku zaczynasz znów czuć głód. Unikaj takich produktów jak chipsy, alkohol, białe pieczywo, czy słodycze.

4. Nie chodź na zakupy na głodniaka. Nie ma nic gorszego, niż robienie zakupów o pustym żołądku. Kończy się to zwykle zakupem mnóstwa niepotrzebnych rzeczy, z czego większość się później zepsuje. Dodatkowo będąc głodnym ciężko się opanować i nie kupić sobie np. czegoś słodkiego do zjedzenia.

5. Rób listę zakupów. Przed wyjściem do sklepu zastanów się co chcesz jeść w najbliższym czasie. Sporządź listę zakupów, zwracając uwagę, by dobrać nie tylko zdrowe, ale i możliwie tanie produkty. Dzięki temu kupisz to, czego rzeczywiście potrzebujesz.

Jakie produkty warto kupować?

Wiele osób nie do końca wie, które produkty są zdrowe, a które nie. Co więcej, panuje wiele mitów, przez co niektóre produkty nie zdrowe uważane są za zdrowe i na odwrót. Jeśli chcesz mieć pewność, że produkty których używasz są zdrowe i odpowiednie podczas diety, zapoznaj się z poniższą listą (czytaj także: jak łatwo ułożyć i utrzymać dietę).

  • Mięso:
    • drób (kurczak, indyk)
    • wołowina
    • wieprzowina (z umiarem)
    • ryby (unikaj takich ryb jak panga, czy ryba maślana)
  • Nabiał:
    • jajka
    • twaróg (chudy, ewentualnie półtłusty)
    • mleko
    • serek wiejski
    • jogurt naturalny
    • żółty ser (z umiarem)
  • Zboża:
    • ryż (najlepiej brązowy, lecz biały też nie jest zły)
    • kasze
    • pieczywo (zwracaj uwagę by było pełnoziarniste, nie wieloziarniste)
    • płatki owsiane, jaglane, gryczane
    • otręby
    • mąka owsiana, razowa, orkiszowa, pełnoziarnista
  • Owoce i warzywa (świeże, mrożone i suszone)
  • Inne produkty:
    • orzechy
    • masło orzechowe
    • woda mineralna
    • olej kokosowy
    • oliwa z oliwek
    • pestki z dyni, słonecznika
    • ciemne kakao
    • wiórki kokosowe
    • zielona herbata
    • kawa

Mam nadzieję, że przekonałem Cię, że zdrowa, odchudzająca dieta wcale nie musi być kosztowna. Jeśli powyższy wpis podoba Ci się zostaw „lajka” i udostępnij go znajomym. Dodatkowo nie zapomnij polubić mnie na facebooku, by nie przegapić kolejnych wpisów! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.