fbpx

Jak spalać tłuszcz przed telewizorem? Trenuj po naszemu!

0

Dzisiejszy artykuł kierowany jest do osób które chcą schudnąć, lecz mają problem z regularnymi ćwiczeniami. Chcesz spalać tłuszcz przed telewizorem? Trzymaj się naszych wytycznych, a szybko pozbędziesz się niechcianych kilogramów nie ruszając się z domu :)

Jakie ćwiczenia najlepiej spalają tłuszcz?
Na naszej stronie znajdziecie wiele planów treningowych, które doskonale nadają się do spalania tłuszczu. Istnieje jednak jedno ćwiczenie, które w spalaniu tłuszczu bije inne na głowę. A mianowicie – bieganie. Jeśli trafiliście tu w poszukiwaniu standardowego zestawu ćwiczeń, nie martwcie się. Zajrzyjcie do działu FITNESS >>, znajdziecie tam między innymi tabatę, trening w 7 minut, 25-minutowy trening i wiele innych ciekawych treningów, które z pewnością Was zaciekawią. W dzisiejszym artykule przedstawiamy trening biegowy do wykonania w domu. Jeśli zależy Wam na skutecznym spalaniu tłuszczu, ten rodzaj aktywności będzie z pewnością najlepszy :)

Po co biegać w domu?
No właśnie, po co kombinować z bieganiem w domu, skoro można po prostu wybrać się na jogging do parku? Oczywiście trening który dziś przedstawiamy możecie wykonywać na świeżym powietrzu. Jednak z doświadczenia wiemy, że wielu osobom ciężko zmotywować się do regularnego biegania. Zimą jest zbyt zimno i trzeba zaopatrzyć się w profesjonalny (i jednocześnie kosztowny) strój. W dodatku chodniki są śliskie i nie zawsze odśnieżone, przez co występuje duże ryzyko kontuzji. Z kolei latem temperatury sięgają 40 stopni, pocimy się i męczymy właściwie nic nie robiąc – bieganie w takich warunkach nie należy do przyjemnych czynności. W takim razie zostaje jesień. Jesień bywa jednak wietrzna, chłodna i deszczowa, a więc także nie sprzyja sportom uprawianym na zewnątrz… Jak widać wymówek można znaleźć wiele, przez co bardzo często nasze plany biegowe zostają odłożone na „później” (a „później” często nie następuje nigdy). Rozwiązanie, które proponujemy to połączenie tradycyjnego biegania na zewnątrz z bieganiem w domu. Gdy masz ochotę, wychodzisz na świeże powietrze i wykonujesz nasz trening biegowy. Jednak gdy nie masz ochoty, trenujesz w domu i spalasz tłuszcz przed telewizorem, oglądając dobry film lub ulubiony serial :) W ten sposób łączysz przyjemne z pożytecznym, ćwiczysz regularnie i tracisz zbędne kilogramy szybko i skutecznie.

Jak biegać w domu?
Będąc w domu nie mamy zbyt wielkiej przestrzeni, którą możemy wykorzystać do ćwiczeń. Jak ma zatem wyglądać trening biegowy wykonywany w tak niesprzyjających warunkach? Odpowiedź jest prosta: do biegania w domu potrzebna nam będzie bieżnia. Bieżnia to spory wydatek, jednak nie znam nikogo, kto żałował by tej inwestycji. Bieganie na bieżni jest bardzo komfortowe. Trening możemy wykonać bez względu na warunki panujące na zewnątrz. Możemy spalać tłuszcz przed telewizorem, przez cały czas monitorujemy tempo biegu, ilość spalanych kalorii i wiele innych przydatnych danych. Możemy wybrać wiele programów treningowych, zapisywać swoje wyniki, porównywać je i obserwować swój progres. Naukowcy dowodzą, że bieganie na bieżni jest dużo bezpieczniejsze dla stawów niż tradycyjne bieganie. Niewątpliwie posiadanie bieżni wyeliminuje liczne wymówki i sprawi, że każdego dnia Twoja kondycja będzie coraz lepsza, a sylwetka smuklejsza. Podejmując decyzję o zakupie bieżni pozostaje jednak jeszcze jedno pytanie: Jaką bieżnie wybrać?

Jaką bieżnie wybrać?
Zaglądając do sklepu sportowego waszym oczom ukarze się szeroka gama bieżni, których ceny znacznie różnią się od siebie. Czym kierować się przy wyborze bieżni? Na co zwrócić uwagę, by idea spalania tłuszczu w domu nie okazała się wielką klapą?

Pierwszą rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę jest rodzaj bieżni. Do wyboru mamy dwa rodzaje – bieżnia mechaniczna oraz elektryczna. Kilka słów o każdej z nich:

  • Bieżnia mechaniczna –  to sprzęt prosty, z samodzielnie napędzanym pasem biegowym (sami wprawiamy go w ruch, nie ma silnika). Bieżnie mechaniczne wyposażone są w pokrętła regulujące opór oraz pochylenie bieżni, posiadają jedynie bardzo proste funkcje: pomiar kalorii i szybkość biegu. Nie zapewniają odpowiedniej amortyzacji stawów. Decydując się na zakup bieżni mechanicznej musicie liczyć się z tym, że bieganie na takiej bieżni nie będzie zbyt komfortowe.
  • Bieżnia elektroniczna – jest dużo bardziej komfortowa i funkcjonalna od bieżni mechanicznej. Bieżnia elektroniczna wyposażona jest w silnik, który wprawia w ruch pas biegowy. W zależności od ceny posiada też szereg funkcji, które stanowić będą udogodnienia w czasie treningu.

Oprócz rodzaju bieżni istnieją również inne czynniki, wpływające na jakość i skuteczność biegania na bieżni. Są to:

  • Moc silnika – bieżnie wyposażone w silnik o mocy poniżej 2 KM nadają się tylko do marszu i truchtu, mocniejszy silnik zapewni nam możliwość biegu. Wybierając bieżnię zwróćcie uwagę, by miała minimum 2 KM.
  • Wzrost i waga – Twój wzrost i waga mają duże znaczenie przy wyborze rozmiaru bieżni oraz konkretnego modelu. Niepisana zasada mówi, że ten, kto mierzy mniej niż 170 cm może zdecydować się na bieżnię o wymiarach 130 x 40 cm. Jeżeli jesteśmy wyżsi, lepsza będzie bieżnia z pasem biegowym 140 x 50 cm. Konkretny model odnosi się do sytuacji, kiedy masa ciała przekracza 100 kg. Nie każda bieżnia jest dostosowana do takiej wagi. Jeśli Twoja waga przekracza 100 kg upewnij się, że bieżnia jest przystosowana do takiego obciążenia.
  • Zakres amortyzacji – to bardzo ważna funkcja, która zapobiega kontuzjom. Amortyzacja zależy od wyposażenia bieżni w elastomery, czyli specjalne kawałki gumy umieszczone między ramą a pasem biegowym. Im ich więcej, tym bezpieczniejszy ruch na bieżni.
  • Dodatkowe funkcje – dodatkowe funkcje w postaci programów treningowych czy profilu użytkownika, który umożliwi zapamiętanie wagi, wzrostu, płci, wieku, dzięki czemu pomiary będą jeszcze precyzyjniej odzwierciedlać wyniki treningu. Wybierając bieżnię warto wybrać taką, która posiada ich jak najwięcej.
  • Nachylenie pasa – odpowiednia regulacja nachylenia pasa umożliwia dostosowanie biegu do indywidualnych predyspozycji. Im większy możliwy kąt, tym więcej opcji dla użytkownika.

Bieżnie na które warto zwrócić uwagę:
(z uwagi na większą funkcjonalność i bezpieczeństwo, przedstawiamy jedynie modele bieżni elektrycznych)

  • Z wyższej półki cenowej:
    • Finnlo Maximum (klik)
  • Z średniej półki cenowej:
  • Z niższej półki cenowej:
    • York Fitness (klik)
    • Body Sculpture (klik)

Trening biegowy
By trening biegowy skutecznie spalał tłuszcz należy biegać minimum 30-40 minut w tempie 60-70% tempa maksymalnego (tempo biegu zmierzysz za pomocą wbudowanych funkcji bieżni). Więcej o tum jak biegać, by spalać tłuszcz napisaliśmy w tym artykule >>.

O czym jeszcze należy pamiętać?
Pamiętajcie, że na szczupłą sylwetkę składają się dwie rzeczy: aktywność fizyczna i odżywianie. Bez właściwej diety nie zbudujesz pięknej sylwetki i odwrotnie. Te dwa elementy są względem siebie komplementarne, dlatego nie myśl, że obierzesz drogę na skróty i wybierzesz tylko jedno z dwóch. Mówi się, że dieta stanowi aż 70% efektów odchudzania. Na naszej stronie proponujemy dwa sposoby na dietę:

  • Sposób 1: Jedzenie z Dziennikiem Kalorii – jesz co chcesz, a wszystkie jedzone produkty wprowadzasz do Dziennika. Dziennik podlicza kalorie i pokazuje Ci, ile możesz jeszcze zjeść. Trzymając się limitów wyznaczonych przez dziennik chudniesz 2-3 kg miesięcznie. Dziennik założysz tutaj >>.
  • Sposób 2: Gotowa dieta, którą ułoży dla Ciebie nasz dietetyk – sposób droższy (79,99 zł/mies) niż prowadzenie dziennika, jednak po wykupieniu diety nad tempem Twojego odchudzania czuwa doświadczony dietetyk. Dietetyk ułoży dla Ciebie indywidualny jadłospis na każdy dzień. Dodatkowo będzie obserwował Twoje postępy i wprowadzał niezbędne korekty. Twoim zadaniem jest jedynie trzymanie się otrzymanych jadłospisów. Dietę odchudzająca u naszego dietetyka możesz zamówić tutaj >>.

Komentarze

Share.

Comments are closed.