fbpx

Jak skutecznie kontrolować wagę?

0

Podczas odchudzania bardzo ważną rzeczą jest kontrolowanie wagi. Wiele osób nie umie tego robić, przez co ciężko jest im gubić kilogramy. Jeśli chcesz nauczyć się skutecznie kontrolować wagę, przeczytaj mój dzisiejszy wpis.

Kontrolowanie wagi wydaje się proste. Wystarczy przecież wyciągnąć wagę, stanąć na niej i od razu wszystko staje się jasne. W rzeczywistości jest to jednak bardziej skomplikowane, niż się wydaje. By prawidłowo ocenić skuteczność swojej diety musisz unikać błędów i przekłamań spowodowanych na przykład niedawno zjedzonym posiłkiem. Dodatkowo musisz także nauczyć się odpowiednio interpretować wynik ważenia i dokonywać niezbędnych korekt w diecie i treningu, by odchudzanie było skuteczne. Ale spokojnie, wszystkiego Cię nauczę :)

Dlaczego warto umieć kontrolować wagę?

Na początek warto wspomnieć o tym, dlaczego kontrolowanie wagi jest tak istotne podczas odchudzania. Podczas odchudzania należy zwrócić uwagę na dwie rzeczy: odżywianie i aktywność fizyczną. By gubić kilogramy wystarczy zachować deficyt kaloryczny (czyli spalać więcej kalorii, niż jeść). Istnieje wiele kalkulatorów które wyliczą Ci ilość kalorii którą powinnaś jeść, lecz niestety żaden z nich nie weźmie pod uwagę tego, jaki masz metabolizm (a każdy z nas ma inny).

W tym momencie z pomocą przychodzi kontrolowanie wagi. Zjadając dziennie taką ilość kalorii, którą wyliczył Ci kalkulator waż się i zapisuj wyniki. Jeśli chudniesz zbyt szybko, lub zbyt wolno (idealnym wynikiem jest 0,5 kg na tydzień) dodaj lub odejmij trochę kalorii. Jeśli liczenie kalorii jest dla Ciebie kłopotliwe, wypróbuj aplikację dziennika kalorii, która znacząco ułatwi sprawę (klik).

Jak skutecznie kontrolować wagę?

Waż się raz w tygodniu. Wiele osób, które zaczynają odchudzanie jest tak podekscytowana, że waży się codziennie, lub nawet kilka razy dziennie, zwracając uwagę na każdą, nawet najmniejszą zmianę. Jest to duży błąd. Nasza waga nieustanie delikatnie się waha i nie warto zwracać na to zbyt dużej uwagi. Postaraj się ważyć regularnie (np w każdy poniedziałek). Dzięki temu będziesz kontrolować postępy bez zbędnego skupiania się na głupotach.

Stawaj na wadze od razu po przebudzeniu. Łatwo się domyślić, że w ciągu dnia nasza waga nieustannie się zmienia (po zjedzeniu obiadu na pewno ważysz więcej, niż po wyjściu z toalety). By uniknąć błędów i przekłamań waż się zawsze w takich samych warunkach. Moim zdaniem najłatwiej jest ważyć się rano, na czczo, bezpośrednio po skorzystaniu z toalety.

Spójrz także w lustro. Jeśli myślisz, że wyznacznikiem Twojej formy jest tylko waga, mylisz się. Z pewnością oprócz diety wykonujesz także jakieś ćwiczenia, tak więc oprócz utraty tłuszczu modelujesz także mięśnie. Kilogram tłuszczu jest dużo większy objętościowo niż kilogram mięśni, tak więc możliwe, że mimo iż nie tracisz kilogramów tak szybko jak byś chciała, Twoja sylwetka zmienia się na lepsze. Podczas cotygodniowego ważenia warto zrobić sobie zdjęcie, oraz zmierzyć się w pasie. Dzięki temu będziesz miała pełniejszy obraz swojej przemiany i jeśli coś będzie nie tak, od razu to zauważysz.

Prowadź notatki. Koniecznie rób notatki. Załóż notes i za każdym razem gdy się ważysz i mierzysz, zapisuj swoje wyniki. Dziś może wydawać się to zbędne, lecz za kilka tygodni będzie to niezwykle przydatne :)

 

 

Mam nadzieję, że wszystko co dziś napisałem jest dla Was zrozumiałe. Jeśli jednak macie jakieś pytania, piszcie śmiało :) Nie zapomnijcie też polubić mnie na facebooku, by nie przegapić kolejnych moich wpisów, oraz udostępnijcie ten wpis znajomym, niech wreszcie wezmą się za siebie! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.