fbpx

Racjonalne żywienie: zwalcz otyłość u źródła!

0

Gdy chcemy schudnąć, szukamy diet i ćwiczeń które w mgnieniu oka spalą tłuszcz z naszego ciała. Gdy coś zaczyna się dziać z naszym zdrowiem, wynajdujemy najróżniejsze specyfiki oraz sposoby, by to naprawić. Dlaczego jednak nigdy nie myślimy o tym, by usunąć przyczynę naszych problemów (zarówno z sylwetką, jak i zdrowiem)?

Zwalcz otyłość u źródła za pomocą racjonalnego żywienia
Racjonalne żywienie to systematyczne dostarczanie organizmowi odpowiednich składników odżywczych. Każdy człowiek jest biologiczną indywidualnością, konieczne jest zatem dostarczanie składników w takich ilościach i proporcjach, które odpowiadają jego potrzebom. Nieodpowiednia ilość składników odżywczych może prowadzić do otyłości, a także poważnych zaburzeń zdrowotnych, takich jak niedoczynność tarczycy, niedokrwistość, czy wady cewy nerwowej u płodu spowodowanej niewielką ilością kwasu foliowego w pożywieniu kobiet w ciąży.

Niedoczynność tarczycy to choroba, która może być spowodowana małą zawartością jodu w pożywieniu. Niedokrwistość jest często wywołana niedoborem żelaza w diecie. Wszystkie te problemy można rozwiązać stosując zasady racjonalnego żywienia.

10 zasad racjonalnego żywienia:

  1. Urozmaicaj potrawy poprzez odpowiedni dobór produktów (unikaj spożywania nadmiernych ilości tłuszczów nasyconych, cukrów prostych oraz cholesterolu).
  2. Równoważ bilans energetyczny, co pozwoli zapobiec niedowadze lub otyłości i związanych z nią chorób (w wyznaczaniu bilansu energetycznego, oraz pilnowaniu zjadanych kalorii pomoże Ci aplikacja Dziennika kalorii, którą znajdziesz tutaj >>).
  3. Jedz regularnie minimum trzy posiłki dziennie.
  4. Codziennie spożywaj produkty zbożowe oraz owoce i warzywa (najlepiej na surowo lub krótko gotowane).
  5. Dwa razy dziennie spożywaj produkty mleczne takie jak jogurty i kefiry o obniżonej zawartości tłuszczu.
  6. Mięso i jego przetwory jedz dwa, trzy razy w tygodniu. W pozostałe dni jedz dania z ryb i produkty strączkowe takie jak groch, fasola czy soja.
  7. Ogranicz ilość spożywanych tłuszczów. Tłuszcze zwierzęce zastępuj oliwą z oliwek.
  8. Ograniczaj spożywanie soli kuchennej (jedna płaska łyżeczka soli dodawana do potraw w ciągu dnia powinna wystarczyć).
  9. Unikaj jedzenia nadmiernych ilości cukrów i słodyczy. Zamiast słodyczy jedz więcej owoców i warzyw.
  10. Bądź aktywny ruchowo, co pomoże stracić nadmiar dostarczonych z pożywieniem kalorii.

Dowiedz się czym jest Dziennik kalorii »

 

 

Znajomość zasad racjonalnego żywienia i ich stosowanie na co dzień umożliwia prawidłowe funkcjonowanie organizmu, a co za tym idzie utrzymanie zdrowia i pięknej, szczupłej sylwetki. Do przedstawionych zasad żywienia warto także dołączyć aktywność ruchową. Pamiętaj o tym, że ruch może zastąpić lekarstwo, ale żadne lekarstwo nie zastąpi ruchu.

Udostępnij nasz artykuł na swoim facebooku i pokaż znajomym, że utrzymanie zdrowia i szczupłej sylwetki wcale nie jest trudne. Nie zapomnij także polubić naszej strony, by nie przegapić kolejnych wpisów! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.