Jak nie przytyć w święta? 5 zasad, dzięki którym unikniesz zbędnych kilogramów!

0

Okres świąteczny wiąże się zwykle z mnóstwem pyszności, jedzeniem bez opamiętania i przybieraniem na wadze. Co zrobić, by nie przytyć w święta? Oto 5 zasad, które od kilku lat pomagają mi unikać zbędnych kilogramów :)

Święta… Prezenty, mnóstwo smakołyków i godziny spędzane przy stole… Świąteczny okres sprzyja przybieraniu na wadze (podczas świąt przeciętna polka tyje aż 2,5 kg!). Jak pewnie wiesz dużo łatwiej jest przytyć, niż później zrzucić zbędne kilogramy. Właśnie dlatego opracowałam 5 zasad, które od kilku lat pozwalają mi unikać świątecznego tycia :) Oto one:

#1: Jedz częściej, ale mniej
Nie musisz się głodzić i bez obaw możesz spróbować wszystkiego. Zastosuj jednak zasadę małych porcji – jedz mniej, za to częściej. Nie spiesz się, każdy kęs przeżuwaj dokładnie. Dzięki dużej ilości małych posiłków przyspieszysz przemianę materii (możesz spalić nawet 10% kalorii więcej!), a także będziesz czuć się syta – lecz nie przejedzona.

#2: Nie objadaj się przed snem
Wieczorny posiłek powinien być niewielki (około 15% dziennego zapotrzebowania), nie zawierający zbyt dużej ilości węglowodanów złożonych (czyli pieczywa, ryżu, kasz i ziemniaków) oraz – co najważniejsze – jedzony 2-3 godziny przed snem. Tym sposobem położysz się spać z pustym żołądkiem, dzięki czemu unikniesz odkładania się tłuszczu :)

#3: Małe oszustwo – czyli naturalne suplementy :)
Na co dzień stawiam raczej na zbilansowaną dietę i aktywność fizyczną, jednak podczas świąt pozwalam sobie na małe oszustwo i sięgam po wspomagacze >> ;) Dzięki nim zjedzone kalorie trawią się sprawniej, a ja mogę sobie pozwolić na trochę więcej.

Poznaj tabletki wspomagające odchudzanie »

#4: Uważaj na kalorie ukryte w napojach
Pamiętaj, że nie tylko jedzenie tuczy. W sokach i napojach znajduje się często tyle samo kalorii, co w świątecznych potrawach (a napoje zawierają dodatkowo dużą ilość cukru!). Zwracaj uwagę na kaloryczność napoi, które pijesz i w miarę możliwości postaraj się zrezygnować z tych, zawierających duże ilości cukru.

#5: Odpoczywaj aktywnie
Dlaczego świąteczne jedzenie tuczy? Ponieważ siedząc przy stole nie mamy kiedy go spalić. Pamiętaj o tym i około 60 minut po jedzeniu udaj się na jogging, szybki spacer lub wykonaj jeden z naszych zestawów ćwiczeń >> :)

A jakie są Twoje sposoby na świąteczne tycie? Koniecznie napisz mi o nich w komentarzu :) Nie zapomnij też udostępnić mojego wpisu znajomym, a także polubić nas na facebooku >> – by nie przegapić kolejnych wpisów. Cześć!

Komentarze

Share.

Comments are closed.