15 Najbardziej tuczących przekąsek. Sprawdź, czego unikać!

5

Po przekąski sięgamy bardzo często. Powody są różne: nuda, mały głód, brak czasu na normalny posiłek. Czy wiesz, że niektóre z nich mają więcej kalorii niż porządny obiad? Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się, której przekąski lepiej unikać!

Lubisz przekąski? Wybraliśmy 15 najbardziej tuczących, mających około 500 kcal (czyli tyle, ile ma dość duży posiłek). Sam oceń, czy chwila rozkoszy jest tego warta.

Najbardziej tuczące przekąski:

1. Cola 1l (420 kcal)

1l, czyli cztery szklanki coli. Można powiedzieć, że wypijając je każdego dnia zjadasz o jeden posiłek więcej, a nawet go nie poczujesz. Poczuje go niestety Twoja sylwetka, dlatego zamiast słodzonych napojów wybierz wodę, lub herbatę z miodem!

2. Żelki (150g – 525 kcal)

500 kcal to zaledwie pół paczki żelków, a przecież chętnie zjadasz je garściami! Nie martw się, my też. Mimo to warto znaleźć inną przekąskę.

3. Paczka paluszków (600 kcal)

Solone paluszki to jedna z najbardziej wciągających rzeczy… Siedząc przy otwartej paczce nawet nie zauważysz, kiedy się skończy. Jeśli jednak nie chcesz bić rekordów na wadze znajdź sobie zdrowszą przekąskę.

4. Pączek (400 kcal)

Słodki, ociekający lukrem, z jeszcze słodszym nadzieniem. Wiesz, że nie jest zdrowy, a mimo to nie potrafisz go sobie odmówić. Oczywiście jedząc go od czasu do czasu nic Ci nie grozi, lecz lepiej na co dzień wybieraj coś zdrowszego.

5. Popcorn (500 kcal)

Jedna paczka maślanego popcornu ma 500 kcal. Ale jak wyobrazić sobie bez niego wieczór filmowy?

6. Czekolada (600 kcal)

Każdy z nas lubi czekoladę. Ale czy zdajesz sobie sprawę, jak bardzo jest kaloryczna? Jedna kostka Ci nie zaszkodzi, jednak po zjedzeniu tabliczki może być z Tobą… ciężko.

7. Dwa piwa (600 kcal)

No i stało się… Tego chyba nikt nie chciał zobaczyć na tej liście. Ale niestety to prawda, nie bez powodu u większości panów pojawiają się piwne brzuszki.

8. 2 hot-dogi (400 kcal)

Wydaje się mało, lecz takim hot-dogiem ze stacji benzynowej na długo się nie najesz.

9. Lody (450 kcal)

Najmniej kaloryczne są sorbety owocowe. Natomiast pucharek lodów z bakaliami i polewą jest prawdziwą bombą kaloryczną!

10. Puszka orzeszków solonych (900 kcal)

Obok paluszków, orzeszki są najbardziej wciągającą przekąską. Zaczyna się niewinnie, a później nie widać końca jedzenia. Następnym razem pamiętaj o swojej sylwetce i spróbuj się opanować (chociaż na chwilę;).

11. Pestki słonecznika (520 kcal)

Mimo iż są dosyć kaloryczne, to warto je jeść, oczywiście z umiarem. Pestki słonecznika są bogate w zdrowe tłuszcze i antyoksydanty, więc są chyba najbardziej pozytywną przekąską na naszej liście. Tak więc smacznego!

12. Paczka chipsów (600 kcal)

600 kcal… i to tylko dlatego, że wybraliśmy do zestawienia najmniejszą paczkę. Jeśli masz jednak ochotę na chipsy, wybieraj te z pieca. Mają o 70% mniej kalorii!

13. Dwa snickersy (520 kcal)

Wiesz, że są nie zdrowe… ale czasem trzeba przestać gwiazdorzyć.

14. 5 michałków (500 kcal)

Są pyszne, najlepsze w białej czekoladzie. Ale czy wiedziałeś, że zjadając 5 małych cukierków pochłaniasz równowartość porządnego obiadu?

15. 1 gofr (600 kcal)

Nad morzem nie ma nic lepszego. Gorący, pachnący, z bitą śmietaną, polewą i owocami… Niestety takie przekąski nie idą w parze z plażowym wyglądem.

 

Zamiast przekąski z listy podanej wyżej, wybierz coś mniej kalorycznego, np owoce!

 

Komentarze

Share.