Prosty patent na uniknięcie zakwasów!

0

W internecie znajdziesz wiele porad na temat zakwasów, z których oczywiście większość nie działa. Na uniknięcie zakwasów istnieje jeden, prosty sposób. Przeczytaj ten artykuł, jeśli chcesz się dowiedzieć jaki!

Największe zakwasy dopadają Cię zwykle po pierwszych treningach. Są na tyle uciążliwe, że często uniemożliwiają normalne funkcjonowanie w kolejnych dniach, nie mówiąc już o kolejnym treningu. Jeśli zakwasy już Cię dopadły, przeczytaj ten artykuł.

Jeżeli natomiast jesteś przed treningiem i chcesz dowiedzieć się jak uniknąć zakwasów, czytaj dalej.

Najlepszym sposobem na uniknięcie, bądź znaczące zmniejszenie zakwasów po ciężkim treningu jest… odpowiednia rozgrzewka przed, oraz rozciąganie po treningu. Mimo, iż brzmi to banalnie, to działa znakomicie. Oczywiście pod warunkiem, że odpowiednio je wykonujesz.

Jak powinna wyglądać rozgrzewka?

Prawidłowa rozgrzewka powinna składać się z trzech elementów:

  • krótki trening aerobowy (5 minut na bieżni, skakance lub rowerze)
  • rozciąganie dynamiczne (obszerne krążenia i wymachy rąk, nóg, barków, szyi i tułowia we wszystkie strony)
  • seria rozgrzewkowa przed ćwiczeniem danej partii (np przed przysiadami z obciążeniem, zrób jedną serię bez niego lub z samym gryfem)

By uniknąć zakwasów, oprócz odpowiedniej rozgrzewki należy także zadbać o rozciąganie statyczne po treningu.

Jak powinno wyglądać rozciąganie po treningu?

Podczas rozgrzewki rozciągasz się dynamicznie, to znaczy rozciągasz się maksymalnie na moment podczas wymachu, po czym wracasz do pozycji początkowej. Po treningu wykonaj rozciąganie statyczne.

Rozciąganie statyczne polega na stopniowym rozciąganiu mięśni do momentu maksymalnego oporu. W takiej pozycji wytrzymaj przez 15-30 sekund. Ważna jest także kolejność rozciąganych mięśni. Zacznij od pleców, następnie przejdź do barków, klatki piersiowej, ramion, mięśni czworogłowych uda, łydek oraz dwógłowych uda.

By dowiedzieć się więcej o rozciąganiu, przeczytaj ten artykuł!

A czy Was dopadają zakwasy? Pochwalcie się swoimi sposobami na nie w  komentarzu! : )

Jeśli po przeczytaniu artykułu czujesz większą mobilizację do pracy nad swoją sylwetką, udostępnij ten artykuł na facebooku oraz polub nasz fanpage, a jeśli chcesz zacząć odżywiać się FIT, sprawdź przepisy na pyszne dania na dietę na naszym kanale na YouTube!

Komentarze

Share.

Comments are closed.