Jak zmierzyć poziom tkanki tłuszczowej?

0

Twoja waga nie zawsze dobrze obrazuje obecną formę i postępy w odchudzaniu. Dużo lepszym sposobem na obserwację postępów w diecie i ćwiczeniach jest pomiar ilości tłuszczu w organizmie. Sprawdź, jak to zrobić!

Kilogram tłuszczu ma dużo większą objętość od kilograma mięśni. Właśnie dlatego kobieta ważąca 65 kg może wyglądać dużo gorzej od kobiety ważącej 70 kg o wym samym wzroście (i nie chodzi tu o rozmiar piersi). Kobieta ważąca więcej może posiadać więcej mięśni, dzięki czemu jej ciało będzie zgrabne i bardziej wymodelowane. Kobieta lżejsza posiadająca więcej tłuszczu będzie dużo większa, a jej ciało bardziej obwisłe (jak już pisaliśmy, kilogram tłuszczu ma dużo większą objętość od kilograma mięśni).czy-miesnie-waza-wiecej-niz-tluszcz

 

Wniosek jest prosty: Stosunek wagi ciała do wzrostu nie jest dobrym wyznacznikiem formy fizycznej, tak więc nie będzie też dobrym wyznacznikiem postępów w odchudzaniu (wykonując więcej ćwiczeń fizycznych zyskasz więcej mięśni, tak więc mimo iż zrzucisz mniej kilogramów będziesz wyglądać lepiej).

Jak zmierzyć poziom tkanki tłuszczowej?

Bardzo dobrym sposobem na obserwację postępów w odchudzaniu jest pomiar poziomu tkanki tłuszczowej. Nie jest on tak prosty jak pomiar masy ciała, jednak daje dużo lepsze rezultaty.

Istnieje kilka sposobów na wyznaczenie poziomu tkanki tłuszczowej. Niektóre z nich wymagają specjalistycznych urządzeń, inne skomplikowanych obliczeń. Poniżej przedstawiamy najprostsze z nich.

1. Wyliczenie poziomu tkanki tłuszczowej na podstawie obwodu talii i masy ciała

kalkulator-canon-ls-120t_1773Wyliczając procentową zawartość tłuszczu w organizmie tym sposobem nie dostaniesz dokładnego wyniku (granica błędu to +/- 3%). Nie potrzebujesz jednak do tego nic poza miarą i zwykłą wagą łazienkową.

Instrukcja wykonywania obliczeń:

  • Zważ się i zmierz obwód swojej talii (M = masa ciała, T = obwód talii)
  • A = (4,15 * T)/2,54
  • B = 0.1804 * M
  • dla kobiet: WYNIK = 100*(A – B – 76,76)/(M * 2,2)
  • dla mężczyzn: WYNIK = 100*(A – B – 98,42)/(M * 2,2)

2. Pomiar za pomocą wagi łazienkowej z możliwością pomiaru poziomu tkanki tłuszczowej

ImgTen sposób jest znacznie szybszy i prostszy, niestety nie każdy posiada wagę wyznaczającą poziom tkanki tłuszczowej. Jeśli chcesz taką zamówić, kliknij tutaj.

Nowoczesne wagi jak ta z linku powyżej, oprócz pomiaru masy ciała wyznaczają także masę tkanki tłuszczowej, masę tkanki mięśniowej, masę kości oraz ilość wody w organizmie. Dzięki tak dokładnym pomiarom możesz bardzo dokładnie obserwować postępy swojej diety. Nie ważne, czy zważysz się rano, wieczorem, przed czy po jedzeniu, wynik nigdy nie będzie przekłamany.

Podobają Ci się nasze porady? Jeśli tak, polub Nas na facebooku! : )

A jeśli chcesz poznać przepisy na pyszne dania w wersji LIGHT, odwiedź Nas na YouTube!

Komentarze

Share.

Comments are closed.