fbpx

Poranna gimnastyka: Sposób na zgrabną sylwetkę!

0

Poświęć 5 minut na odpowiednią gimnastykę każdego poranka, a po pewnym czasie zauważysz, że Twoja sylwetka będzie zgrabniejsza! Dodatkowo jest to doskonały sposób na rozpoczęcie dnia z mocnym zastrzykiem energii!

Poranna gimnastyka zajmie Ci od 5 do 10 minut, a niesie za sobą wiele plusów. Po pierwsze będziesz w lepszej formie, a Twoja sylwetka zmieni się na lepsze. Poza tym pomożesz Twojemu układowi nerwowemu obudzić się, zwiększysz wytwarzanie hormonów, poprawisz przepływ krwi, dotlenisz organizm i przełączysz się na najwyższe obrotyA jeśli chcesz spalić tłuszcz, sprawdź jak biegać efektywnie!


Poranna gimnastyka powinna się rozpocząć od razu po przebudzeniu. Poniżej przedstawiamy prosty i krótki plan porannego treningu z masą własnego ciała. Jeśli zaczniesz go stosować, nie wstaniesz więcej bez niego z łóżka!

Gimnastykę rozpocznij jeszcze w łóżku:

  • Zacznij od rozciągania. Wyciągnij ręce i nogi w górę, w bok, za głowę… Najmocniej jak tylko potrafisz, w każdej pozycji wytrzymując kilka sekund. Następnie spleć dłonie na szyi, wyprostuj nogi i palne u stóp i wyciągnij całe ciało, również wytrzymując kilka sekund. Powtórz te czynności trzy razy.
  • Połóż się na plecach, ręce i nogi ułóż wzdłuż ciała. Biorąc wdech ugnij prawą nogę przyciągając kolano do klatki. Wytrzymaj kilka sekund, po czym wyprostuj nogę wydychając powietrze. Następnie zrób to samo zginając lewą nogę. Wykonaj po 4 powtórzenia na każdą nogę.

Teraz wstań i kontynuuj poranny trening:

  1. Zrób 10 przysiadów. Palce u stóp skieruj na zewnątrz. Pamiętaj by nie odrywać pięt od podłogi, oraz by podczas przysiadu kolana nie wyszły za linię palców. Ćwiczenie wykonuj powoli, gdy mięśnie są najbardziej napięte wstrzymaj ruch na 3 sekundy.
  2. Przyjmij pozycję jak do pompki z tą różnicą, że zamiast na dłoniach, oprzyj się na przedramionach i łokciach. Napnij brzuch, ciało musi tworzyć linię prostą. W tej pozycji wytrzymaj pół minuty.
  3. Zrób kilka pompek. Ilość dobierz tak, by ćwiczenie nie było dla Ciebie zbyt ciężkie. Jeśli nie jesteś w stanie zrobić zwykłych pompek, zamiast na stopach, oprzyj ciężar ciała na kolanach (dalej utrzymując ciało w linii prostej).
  4. Wykonaj ćwiczenia 1-3 ponownie.

Dobra poranna gimnastyka powinna być zakończona rozciąganiem statycznym. By dowiedzieć się o nim więcej sprawdź jak się rozciągać!

Komentarze

Share.

Comments are closed.