5 nawyków, które pomogą Ci schudnąć

0

By poprawić sylwetkę wcale nie musisz z dnia na dzień przewracać wszystkiego do góry nogami. Wystarczy, że z każdym kolejnym tygodniem wprowadzisz w życie jeden z poniższych punktów. To naprawdę proste.

W odchudzaniu wcale nie chodzi o to, by przez kilka dni czy nawet tygodni męczyć się z dietą i ćwiczeniami, by po zrzuceniu kilku kilogramów z radością zakończyć męczarnie. W takim przypadku zrzucone kilogramy wrócą szybciej niż myślisz, a Ty złapiesz doła. Najlepszym sposobem by poprawić sylwetkę jest stopniowe wprowadzanie do swojego życia zdrowych nawyków, które nie będą dla Ciebie uciążliwe (dzięki czemu ani po kilkunastu dniach, ani miesiącach nie będzie Cię ciągnęło do starych zwyczajów).

Poniżej prezentujemy 5 zdrowych nawyków. Jeśli chcesz schudnąć, poprawić sylwetkę i każdego dnia stawać się lepszą wersją siebie, co tydzień wprowadzaj jeden punkt z poniższej listy do swojego życia.

5 nawyków, które pomogą Ci poprawić sylwetkę:

1. Poranny jogging

Poranne bieganie jest bardzo zdrowym nawykiem, lecz jest to tylko przykład tego, co chcę Ci przekazać w tym punkcie. Chodzi o wprowadzenie do swojego życia aktywności fizycznej. Może to być chodzenie na siłownie kilka razy w tygodniu, może to być codzienny, trzydziestominutowy jogging przed śniadaniem, możesz zamienić samochód czy autobus na rower, możesz także zacząć robić tabatę, lub inny plan treningowy bez wychodzenia z domu (na naszej stronie opisaliśmy wiele różnych planów, tak więc z pewnością znajdziesz coś dla siebie :) ). Ważne, by zacząć się regularnie ruszać. Wierzę w Ciebie!

2. Jedz z głową

Istnieje wiele zasad odżywiania, które rzekomo mają pomagać w odchudzaniu. Tak naprawdę w większości przypadków nic Ci one nie dadzą, bo nie są dostosowane do Twojego sposobu odżywiania. Jedynym skutecznym sposobem na kontrolowanie swojej wagi jest ułożenie diety i trzymanie się jej. Ułożenie skutecznej diety samodzielnie nie jest proste, dlatego polecam korzystanie z aplikacji typu dziennik kalorii, lub skorzystanie z usług dietetyka online (wbrew pozorom, wcale nie jest to tak kosztowne, a efekty mogą być zdumiewające).

3. Strzeż się napoi

Soki i napoje (nie ważne czy te sztuczne, czy te opisane jako „100% sok”) naszpikowane są cukrem, i to bardziej niż sobie wyobrażasz (sprawdź artykuł Ile cukru zawierają napoje?). Wypijając kilka szklanek dziennie takiego napoju dostarczasz do organizmu tak dużą ilość kalorii, której z pewnością nie spalisz. Stąd coraz więcej fałdek na Twoim ciele.

Jeśli chcesz poprawić sylwetkę, lub po prostu o nią dbać, najlepszym wyborem jest picie wody mineralnej. Napoje typu cola light nie należą może do najzdrowszych, lecz zwykle są bardzo nisko kaloryczne i również nie wpłyną na wygląd Twojej sylwetki.

Moim ulubionym napojem w ostatnich dniach jest zimna, orzeźwiająca lemoniada. Do dzbanka wrzucam jedną lub dwie cytryny pokrojone w plastry i kilka listków mięty. Zalewam to wodą i wkładam do lodówki. Powstaje w 100% zdrowa, lekka i niesamowicie orzeźwiająca lemoniada!

4. Omijaj przekąski

Poza słodzonymi napojami jest jeszcze jeden ukryty wróg, który nieustannie stoi Ci na drodze. Jeśli chcesz poprawić sylwetkę, musisz zacząć z nim walczyć. Mowa tu o małych przekąskach, takich jak paluszki, ciasteczka, żelki, cukierki, orzeszki, chipsy… I wiele, wiele innych. Może trudno Ci w to uwierzyć, lecz większość z nich dostarcza Ci tyle kalorii co pełnowartościowy obiad! (sprawdź artykuł Najbardziej tuczące przekąski!) Zatem jeśli chcesz zadbać o swój wygląd, wystrzegaj się „małych” przekąsek.

5. Ogranicz picie alkoholu

Podczas wypadu ze znajomymi z pewnością masz ochotę wypić kilka drinków. Nic dziwnego, ja mam podobnie. Nie chodzi o to by całkowicie wyeliminować alkohol ze swojego życia. Każdemu przyda się chwila wytchnienia i dobrej zabawy. Ważne jednak, by nie powtarzało się to zbyt często. Dodatkowo pamiętaj by nie pić alkoholu po treningu, oraz wybierać ten najmniej kaloryczny (sprawdź artykuł Jak schudnąć nie rezygnując z alkoholu?).

Znasz już 5 nawyków, które pomogą Ci poprawić sylwetkę. Jeśli artykuł wydaje Ci się ciekawy kliknij „Lubię to”, a jeśli dodatkowo go udostępnisz, będzie mi bardzo miło :)

Podobają Ci się nasze porady? Jeśli tak, polub Nas na facebooku! : )

A jeśli chcesz poznać przepisy na pyszne dania w wersji LIGHT, odwiedź Nas na YouTube!

Komentarze

Share.

Comments are closed.