Odchudzanie: Fakty i mity dotyczące odchudzania.

0

W internecie krąży wiele informacji dotyczących odchudzania, niestety większość z nich ma niewiele wspólnego z prawdą. Jeśli chcesz dowiedzieć się które z nich są prawdą, a które tylko wprowadzą Cię w błąd, koniecznie przeczytaj nasz artykuł!

Odchudzanie jest bardzo proste, jeśli posiadasz odpowiednią wiedzę. W internecie możesz znaleźć wile wartościowych informacji, lecz także wiele nieprawdziwych, które znacznie utrudnią Ci zgubienie zbędnych kilogramów. Przedstawiamy najpopularniejsze z nich: Schudnij ćwicząc 15 minut co 3 dni!

Odchudzanie: Fakty i mity

1. By przyspieszyć metabolizm należy spożywać więcej małych posiłków.

Jest to MIT. Nie ma żadnych dowodów na to, że spożywanie 5-6 posiłków dziennie zamiast 3-4 przyspiesza metabolizm i pomaga Ci w spaleniu tkanki tłuszczowej. Tak więc jeśli nie masz zbyt wiele czasu, nie warto dezorganizować sobie dnia. Ważne jednak, by ilość kalorii zjedzonych w ciągu dnia była odpowiednia.

2. Dobre suplementy odchudzające są w stanie zastąpić dietę.

Jest to kolejny MIT. Wiele osób wierzy, że stosowanie odpowiednich suplementów diety doprowadzi ich do wymarzonej sylwetki. W rzeczywistości najważniejszym czynnikiem jest dobra dieta. Suplementy są jedynie dodatkiem, które pomagają zachować odpowiedni bilans mikro i makroskładników. Bez odpowiedniej diety efektywność suplementów będzie znikomaZobacz czym są naturalne spalacze tłuszczu!

3. Oglądanie telewizji przyczynia się do rozwoju nadwagi.

Może wydaje Ci się to głupie, lecz jest to FAKT. Ludzie spędzający dużo czasu przed telewizorem najczęściej mało się ruszają, przez co nie spalają kalorii, które zjadają. Dodatkowo oglądanie telewizji zaburza mechanizmy kontroli łaknienia, co sprzyja nieświadomemu podjadaniu. Sprawdź 15 najbardziej tuczących przekąsek!

4. Głodząc się skutecznie spalasz tłuszcz.

Jest to MIT. Wydawać by się mogło, że wprowadzenie głodówki jest prostym sposobem do spalenia tłuszczu, który pełni rolę energii zapasowej dla organizmu. Okazuje się jednak, że po gwałtownym i znacznym ograniczeniu spożywanych kalorii, organizm zaczyna spalać glikogen i mięśnie. Dodatkowo po pewnym czasie stosowania tak drastycznej diety Twój metabolizm zwolni, czyli przyzwyczai się do małej ilości spożywanego pokarmu. Niestety nie oznacza to, że Ty także się do tego przyzwyczaisz. Przez cały czas będziesz odczuwać łaknienie, a gdy zakończysz dietę i powrócisz do normalnej ilości spożywanego pokarmu, organizm przyzwyczajony do mniejszej ilości zacznie w szybkim tempie odkładać nadwyżkę jedzenia w postaci tłuszczu.

5. Czekolada nie jest wskazana podczas odchudzania.

Dobra wiadomość dla wszystkich czekoladoholików, jest to MIT. Oczywiście czekolada mleczna zawiera dużo cukru i nie jest wskazana podczas odchudzania. Jednak czekolada gorzka, szczególnie jeśli zawiera dużo kakao nie wpływa negatywnie na proces odchudzania, a dodatkowo poprawia krążenie. Tak więc nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podczas odchudzania zjeść gofry light w polewie czekoladowej!

Jeśli po przeczytaniu artykułu czujesz większą mobilizację do pracy nad swoją sylwetką, udostępnij ten artykuł na facebooku oraz polub nasz fanpage, a jeśli chcesz zacząć odżywiać się FIT, sprawdź przepisy na pyszne dania na dietę na naszym kanale na YouTube!

Komentarze

Share.

Comments are closed.