10 powodów, przez które nie możesz schudnąć

0

Przykładasz się do diety i palisz siódme poty na treningu, a wciąż nie możesz schudnąć? Sprawdź, czy nie popełniasz któregoś z poniższych błędów!

Odchudzanie nie jest trudne, pod warunkiem, że stosujesz się do kilku prostych zasad. Jeśli mimo prób nadal nie możesz schudnąć, ten artykuł jest dla Ciebie.

10 powodów, przez które nie możesz schudnąć:

1. Oczekujesz szybkich efektów

Odchudzanie jest procesem długotrwałym. Oczywiście za pomocą drastycznej głodówki możesz szybko zrzucić nadwagę, lecz niestety nie jest to zdrowe. Zrzucone w ten sposób kilogramy wrócą do Ciebie ze zdwojoną siłą szybciej niż myślisz (by dowiedzieć się więcej, przeczytaj artykuł o efekcie jojo). Podsumowując, odchudzanie powinno być rozłożone w czasie (0,5 – 1 kg tygodniowo w zupełności wystarczy).

2. Pijesz mało wody

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że ilość wypitej wody ma bardzo duży wpływ na proces odchudzania. By przebiegał on odpowiednio, staraj się pić 2-3 litry wody dziennie. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o wpływie wody na odchudzanie, przeczytaj ten artykuł.

3. Wierzysz w dietetyczne produkty

W ostatnim czasie panuje moda na produkty light, co starają się wykorzystać producenci żywności. Niestety, produkty oznaczone w ten sposób w rzeczywistości często nie są do w pełni dietetyczne. Kluczem do sukcesu jest ujemny bilans kaloryczny i odpowiednie proporcje makroskładników. By nie dać się oszukać, zwracaj uwagę na ilość kalorii i proporcję makroskładników na etykiecie produktu, który zamierzasz kupić (jeśli masz z tym problem, warto skorzystać z dziennika kalorii).

4. Pijesz dużo alkoholu

Alkohol jest bardzo kaloryczny i źle wpływa na efekty ćwiczeń fizycznych. Jeśli chcesz schudnąć, lepiej go unikać. Oczywiście od czasu do czasu możesz sobie pozwolić na odrobinę szaleństwa, ważne jednak, by zachować umiar (jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o wpływie alkoholu na odchudzanie, sprawdź ten artykuł).

5. Dużo ćwiczysz, lecz nie skupiasz się na diecie

Trening jest ważny, lecz to dieta daje 70% efektów. Jeśli chcesz osiągnąć satysfakcjonujące efekty, oprócz treningu musisz zadbać o odpowiednią dietę. W tym celu sprawdź jak ułożyć dietę, lub skorzystaj z aplikacji, która ułoży dietę za Ciebie.

6. Głodzisz się

Oczywiście by spalić tłuszcz niezbędny jest deficyt kaloryczny, jednak w tym przypadku zasada im więcej tym lepiej nie działa. Oczywiście stosując drastyczną głodówkę na początku zaczniesz szybko chudnąć, lecz po pewnym czasie Twój organizm przystosuje się do tego i doświadczysz efektu jojo. Jeśli chcesz schudnąć i utrzymać szczupłą sylwetkę, konieczna będzie zbilansowana dieta (instrukcję jak ją ułożyć znajdziesz w punkcie powyżej).

7. Jesz dużo owoców

Owoce mają dużo witamin i są uznawane za zdrowe. Okazuje się jednak, że z nimi także nie należy przesadzać. Owoce zawierają fruktozę czyli cukier, który nie sprzyja odchudzaniu. Koniecznie wliczaj owoce do puli kalorii zjadanych w ciągu dnia. Dodatkowo warto wybierać te, które sprzyjają odchudzaniu (przeczytaj artykuł o naturalnych spalaczach tłuszczu).

8. Żyjesz w stresie

Żyjąc w stresie Twój organizm jest znacznie bardziej wyczerpany i potrzebuje dodatkowego zastrzyku energii. W efekcie częściej sięgasz po przekąski, zwykle bardzo kaloryczne. Jeśli przestaniesz się stresować, odchudzanie stanie się prostsze.

9. Korzystasz z przetworzonych produktów

Podczas odchudzania warto korzystać z pełnowartościowych produktów bogatych w błonnik. Dzięki temu posiłek który zjesz będzie dłużej trawiony, co da Ci energię na dłużej. Jedząc mocno przetworzone, niepełnowartościowe produkty jesz więcej lub częściej.

10. Nieświadomie podjadasz

Bardzo częstą przyczyną tego, że nie możesz schudnąć jest podjadanie, nie koniecznie świadome. Oglądając film lub serial często odruchowo sięgasz po chipsy czy paluszki. Dodatkowo wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że soki i napoje także zawierają bardzo dużo kalorii. Zwracaj uwagę na to co jesz i pijesz, wliczając wszystko do dziennej puli zjedzonych kalorii. Dodatkowo warto zapoznać się z listą 15 najbardziej tuczących przekąsek.

Podobają Ci się nasze porady? Jeśli tak, polub Nas na facebooku! : )

A jeśli chcesz poznać przepisy na pyszne dania w wersji LIGHT, odwiedź Nas na YouTube!

Komentarze

Share.

Comments are closed.