fbpx

Najlepsze ćwiczenia pozwalające spalić tłuszcz!

2

Wiele osób decyduje się na rozpoczęcie regularnych treningów, by zredukować nadmiar tkanki tłuszczowej. Niestety często przez brak wiedzy wykonują oni ćwiczenia, które stymulują mięśnie, lecz nie powodują utraty tłuszczu. Jeśli chcesz się dowiedzieć jakie ćwiczenia pozwolą Ci spalić tłuszcz, przeczytaj ten artykuł!

Każda aktywność fizyczna jest dobra, ponieważ spala kalorie. Im więcej kalorii spalisz, tym większe masz szanse by osiągnąć deficyt kaloryczny i spalić tłuszcz. Podczas deficytu Twój organizm pozyska energię z tkanki tłuszczowej, która pełni rolę magazynu rezerwowego.

Niestety, większość ćwiczeń spala zbyt mało kalorii, by spowodować deficyt kaloryczny. Dlatego często, mimo ciężkich treningów nie widzisz efektów. Podstawą w drodze do szczupłej sylwetki jest odpowiednio zbilansowana dieta, tak więc sprawdź jak ułożyć odpowiednią dietę dla siebie!


Jest ona ważna, ponieważ bez niej nie będziesz wiedzieć ile kalorii możesz zjeść, by spalić tłuszcz. Jeśli ułożysz już dietę dla siebie, czas zaplanować trening. By spalić tłuszcz najefektywniejszy będzie trening aerobowy lub interwałowy. Każdy z nich ma swoje plusy i minusy, o których możesz przeczytać poniżej. Wybierz ten który bardziej Ci odpowiada, lub stosuj je na przemian.

Trening aerobowy:

Trening aerobowy jest prostszy i przyjemniejszy od treningu interwałowego. Łatwo się więc domyślić, że ma on również swoje słabsze strony. Poza tym, że jest prostszy i przyjemniejszy, jest również bardziej monotonny, czasochłonny, a na efekty musisz czekać trochę dłużej. Mimo to, jest jednym z najlepszych ćwiczeń, pozwalających spalić tłuszcz.

Średni czas trwania treningu: około 45 minutDowiedz się więcej o treningu aerobowym.

Trening interwałowy:

Trening interwałowy jest idealny dla osób, które chcą schudnąć szybko, nie poświęcając zbyt dużo czasu na trening. Jest on bardzo intensywny, co sprawia, że po każdym treningu nie masz siły na nic więcej, a nawet odczuwasz mdłości. W odróżnieniu od treningu aerobowego, trening interwałowy spala tłuszcz jeszcze długo po zakończeniu treningu, podczas odpoczynku, dlatego trening interwałowy to najszybszy sposób na utratę zbędnych kilogramów (oczywiście w połączeniu z odpowiednią dietą).

Średni czas trwania treningu: około 6 minutDowiedz się więcej o treningu interwałowym.

Komentarze

Share.