fbpx

Masło orzechowe – produkt, który pomoże Ci schudnąć!

0

Masło orzechowe jest kojarzone głównie z dużą ilością kalorii. Okazuje się jednak, że bardzo dobry skład tego produktu może korzystnie wpłynąć na proces odchudzania! Poniżej przedstawiamy kilka powodów, dla których warto włączyć masło orzechowe do swojej diety.

Czym jest masło orzechowe?
Masło orzechowe jest produktem otrzymywanym z prażonych orzeszków. Charakteryzuje się dużą zawartością nienasyconych kwasów tłuszczowych (kwas oleinowy i linolowy), białka roślinnego, witamin oraz składników mineralnych. Wbrew powszechnej opinii tłuszcz w nim zawarty wcale nie powoduje tycia, lecz pomaga schudnąć (oczywiście pod warunkiem odpowiedniej ilości – nie za dużo, oraz wysokiej jakości masła – polecamy to >>).

Jak masło orzechowe wpływa na odchudzanie?
Jedzenie masła orzechowego przyczynia się do zmniejszenia masy ciała na kilka sposobów. Z uwagi na to, że jest ono bardzo dobrym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych, powoduje przyśpieszenie metabolizmu. Ponadto nienasycone kwasy tłuszczowe korzystnie wpływają na układ sercowo-naczyniowy, którego choroby często dotykają osób z nadwagą i otyłością.

Masło orzechowe jest także źródłem białka roślinnego. Należy podkreślić, że dieta odchudzająca powinna zawierać zwiększoną ilość białka, które zwiększa przemianę materii i sprawia, że szybciej zrzucasz zbędne kilogramy. Masło orzechowe jest źródłem cennych witamin, m.in. witaminy A, E oraz witamin z grupy B, które uczestniczą w metabolizmie makroskładników, a ich niedobór niekorzystnie wpływa na odchudzanie. Masło orzechowe zawiera także składniki mineralne, głównie magnez i cynk. Magnez bierze udział w regulacji gospodarki węglowodanowej i korzystnie przyczynia się do redukcji masy ciała.

Ile kalorii zawiera masło orzechowe?
Dobrej jakości masło orzechowe jest produktem otrzymywanym w 100% z orzeszków arachidowych (słabej jakości masła dostępne w marketach często zawierają tłuszcz palmowy, który powoduje tycie). Dodatkowo dobrej jakości masło nie powinno zawierać soli oraz cukru. Dobrej jakości masło orzechowe pomaga w spalaniu tłuszczu, jednak jego tańsze odpowiedniki są tuczące. Jeśli chcesz schudnąć stosuj tylko produkty najwyższej jakości, takie jak to masło orzechowe >>.

Warto wspomnieć, że nie należy przesadzać z ilością masła z orzechów w diecie. 100 g masła orzechowego zawiera około 600 kcal, co oznacza, że 1 mała łyżeczka (5 g) zawiera ok. 30 kcal. W procesie odchudzania należy zadbać o prawidłową podaż energii każdego dnia, dostarczając organizmowi odpowiednią ilość kalorii (ilość kalorii którą Ty musisz jeść, by chudnąć możesz sprawdzić tutaj >>). Pamiętaj, że tłuszcze powinny stanowić około 30% dziennego zapotrzebowania kalorycznego, co oznacza, że przy dziennym zapotrzebowaniu 2000 kcal z tłuszczy powinno pochodzić jedynie 600 kcal. Do kontroli ilości kalorii w posiłkach oraz ilości białek, węglowodanów i tłuszczy doskonale nadaje się aplikacja Dziennik Kalorii, którą możesz założyć tutaj >>. Możesz także zamówić gotową dietę odchudzającą, którą nasz dietetyk ułoży specjalnie dla Ciebie (dietę od naszego dietetyka założysz tutaj >>).

Zamów dietę odchudzającą »

Z czym łączyć masło orzechowe?
Masło orzechowe może być świetnym dodatkiem do koktajlu owocowo- mlecznego (150 ml mleka migdałowego, 100 g malin i 5 g masła orzechowego). Możesz również połączyć je z porannymi płatkami lub dietetycznym deserem. Masło orzechowe może być stosowane także jako dodatek do sosów lub po prostu jako masło na kanapki.

Na dziś to koniec. Jeśli dzisiejszy artykuł przypadł Ci do gustu, sprawdź także co napisaliśmy o odchudzających właściwościach oleju kokosowego (tutaj >>). Nie zapomnij udostępnić dzisiejszego wpisu znajomym, oraz polubić nas na facebooku (by nie przegapić kolejnych artykułów). Cześć! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.