Lekkie przekąski, idealne na dietę!

0

Znacie to uczucie, gdy podczas diety macie ochotę na małą przekąskę między posiłkami? W takim momencie idealnie spiszą się lekkie przekąski, które ugaszą Wasz głód, lecz nie zwiększą kaloryczności diety. Sprawdźcie, co można podjadać na diecie!

Kilka dni temu postanowiłem spalić warstwę tłuszczu, która nagromadziła się na moim brzuchu w ciągu zimy. Odpaliłem dziennik kalorii, wyliczyłem swoje zapotrzebowanie kaloryczne, wprowadziłem deficyt i zacząłem dietę. Szybko przypomniałem sobie o problemach, jakie pojawiają się na naszej drodze podczas odchudzania (a mianowicie: ciągłe uczucie głodu i chęć zjedzenia czegoś pysznego). Oczywiście większość przekąsek, na które miałem ochotę była zbyt kaloryczna, by wliczyć je do diety i nie przekroczyć ustalonego wcześniej zapotrzebowania kalorycznego. Znalazłem jednak kilka takich, które można z czystym sumieniem jeść podczas odchudzania i postanowiłem się nimi z Wami podzielić. Oto lekkie przekąski, które pomogą Wam w utrzymaniu diety:

Gofry light

Przepis na gofry light nagrałem już dawno, jednak wracam do niego za każdym razem, gdy jestem na diecie redukcyjnej. Gofry przygotowane w ten sposób są lekkie, zawierają niewiele kalorii, a w połączeniu z jogurtem naturalnym i owocami stanowią doskonałą alternatywę dla słodkich deserów.

Serek wiejski light

Serek wiejski to doskonałe źródło białka, a w odtłuszczonej wersji nie zawiera jednocześnie wielu kalorii. Moim zdaniem bardzo dobrze smakuje bez dodatków, lecz jeśli taki smak Wam nie odpowiada dodajcie do niego pokrojone owoce, orzechy lub bakalie. Dobrym pomysłem jest także odcedzenie go z wody i dodanie do sałatki.

Gorzka czekolada

Dobra wiadomość dla wszystkich czekoladoholików: gorzka czekolada nie zawiera tylu kalorii co mleczna, także podczas diety można sobie na nią pozwolić (oczywiście w granicach rozsądku). Dobrym pomysłem jest roztopienie gorzkiej czekolady z odrobiną mleka. W ten sposób powstanie pyszny i lekki sos czekoladowy, który urozmaici Wasze posiłki!

Jogurt z owocami

Jogurt z owocami to pyszna, zdrowa i niezwykle lekka przekąska, która z pewnością przypadnie Wam do gustu. Oczywiście nie chodzi mi o jogurty owocowe dostępne w sklepach (te zdecydowanie do zdrowych i lekkich nie należą). Będąc w sklepie kupcie jogurt naturalny. Następnie dodajcie do niego ulubione owoce pokrojone w drobną kostkę i wymieszajcie. Smacznego!

Lekki deser czekoladowy

Od kilku dni jest to dla mnie numer jeden na liście dietetycznych deserów. Do jego przygotowania potrzebna Wam będzie odżywka białkowa, lecz przechodząc na dietę warto się w nią zaopatrzyć. Przepis jest bardzo prosty: 3 łyżki mleka, 3 łyżki odżywki białkowej (polecam czekoladową), oraz łyżeczka siemienia lnianego (mielonego). Po wymieszaniu powstaje pyszny i lekki deser czekoladowy.

Popcorn

Popcorn bez tłuszczu i soli to bardzo dobra przekąska dla osób dbających o swoją figurę. By był zdrowy i lekki należy przygotować go jednak samemu, z ziaren kukurydzy (wystarczy uprażyć garść kukurydzy w garnku).

Pistacje

Pistacje to jedne z najmniej kalorycznych orzechów, które zawierają mnóstwo zdrowych tłuszczy i regulują poziom cholesterolu. Garść pistacji to doskonała przekąska, którą warto jeść przynajmniej raz na kilka dni.

Warzywa

W zestawieniu lekkich i zdrowych przekąsek nie może oczywiście zabraknąć świeżych warzyw. Warzywa uśmierzają głód na długo, a przy tym są bardzo niskokaloryczne, nie obciążają pracy żołądka i zapobiegają zaparciom. Są także źródłem błonnika i wielu witamin, dlatego warto włączać je do swojej diety.

 

Dla mnie lekkie przekąski są bardzo wygodnym sposobem na przezwyciężenie głodu i utrzymywanie diety bez dyskomfortu psychicznego. Wypróbujcie je, jeśli również jesteście na diecie! ;)

Nie zapomnijcie też polubić mnie na facebooku, by nie przegapić kolejnych moich wpisów :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.