fbpx

Joga jako sposób na odchudzanie – jak zacząć?

0

Joga jest doskonałym sposobem na relaks i pozbycie się negatywnych emocji. Efektem ubocznym wykonywania ćwiczeń jest modelowanie i wysmuklenie sylwetki, dzięki czemu w ostatnim czasie zyskała bardzo dużą popularność :) W dzisiejszym artykule pokażemy kilka ćwiczeń, od których warto zacząć swoją przygodę z jogą.

Już od dawna wiadomo, że joga przynosi naszemu organizmowi same korzyści. Wysmukla ciało, poprawia wydolność organizmu, pomaga w walce ze stresem, uspokaja, wycisza, pozwala uzyskać równowagę duchową i emocjonalną, poprawia odporność, oczyszcza z toksyn, zwiększa witalność… Jeżeli przed jej uprawianiem odstraszają Cię skomplikowane pozycje, które widziałeś w sieci lub w telewizji, musisz wiedzieć, że są one wykonywane przez osoby bardzo zaawansowane, a ten rodzaj aktywności przeznaczony jest dosłownie dla każdego – niezależnie od stopnia sprawności fizycznej. Do wyboru mamy bowiem wiele pozycji i ćwiczeń, a część z nich przeznaczona jest dla osób, które nigdy wcześniej nie miały do czynienia z jogą.

Joga – Od czego zacząć?

Aby rozpocząć swoją przygodę z jogą, musisz zaopatrzyć się w specjalną piankową matę lub koc do jogi (najlepiej wykonany z prawdziwej wełny i włókien naturalnych). Następnie znajdź odpowiednią ilość wolnego miejsca (na przykład w domu, na tarasie lub w ogrodzie), gdzie będziesz mieć naokoło siebie wystarczającą ilość wolnej przestrzeni i gdzie nikt Ci nie będzie przeszkadzał. Jogę powinno uprawiać się na boso lub w specjalnych skarpetach do jogi z antypoślizgową powłoką – dzięki temu nie poślizgniesz się nawet przy bardziej skomplikowanych pozycjach.

Poniżej prezentujemy dla Ciebie kilka podstawowych pozycji i ćwiczeń dla początkujących. W miarę postępów będziesz mógł wprowadzić także te bardziej zaawansowane. Jednak na początek coś łatwiejszego!

  1. Pozycja dziecka

Klękasz na macie, kolana układasz na szerokości bioder (lub szerzej), siadasz na łydkach. Wdychając powietrze, unieś ramiona prosto do góry. Wydychając powietrze, pochyl się, a tułów ułóż pomiędzy udami. Czoło powinno być oparte na macie, a ręce wyciągnięte prosto do przodu i również ułożone na macie. Leżymy około minuty głęboko oddychając i powracamy do pozycji wyjściowej. To ćwiczenie możemy powtórzyć kilka razy.

  1. Rozciąganie

Do tego ćwiczenia potrzebna Ci będzie piłka fitness. Pamiętaj, że jej wielkość powinna być dopasowana do Twojego wzrostu. Połóż piłkę na podłodze i usiądź na niej. Nogi powinny być wyprostowane, a stopy ułożone na szerokości Twoich bioder. Na wydechu, z wyprostowanymi plecami, przesuwaj dłonie po nogach w kierunku stóp jak najdalej potrafisz. Zatrzymaj się w tej pozycji około minuty i poczuj rozciągnięcie pleców i ud. Wróć do pozycji siedzącej i powtórz to ćwiczenie kilka razy.

  1. Rozstawianie nóg

Do wykonania tego ćwiczenia potrzebujesz maty do jogi oraz specjalnej kostki do jogi, na przykład takiej wykonanej z naturalnego drewna. Kostka powinna znajdować się na macie. Usiądź na kostce, wyprostuj nogi i rozszerz je tak, jak najbardziej potrafisz. W tej pozycji oddychaj miarowo przez nos. Im będzie większy Twój poziom zaawansowania i im częściej będziesz powtarzać ćwiczenie, tym szerzej będziesz w stanie rozstawić nogi w tej pozycji.

  1. Siedzenie na kostkach

Jest to kolejne ćwiczenie z użyciem kostek do jogi, tym razem musimy użyć dwóch sztuk. Tutaj również wykorzystujemy matę do jogi i układamy na niej dwie kostki – jedna na drugiej. Uklęknij tyłem do kostek i usiądź na nich. Będziesz siedzieć na kostkach do jogi, a nogi będą podwinięte. W tej pozycji oddychaj głęboko i wytrzymaj około minuty. Następnie powtórz ćwiczenie przy użyciu jednej kostki.

  1. Medytacja na poduszce Zafu

Medytacja to sposób na wyciszenie, uspokojenie myśli, pokonanie stresu. Znajdź ciche, odosobnione miejsce, w którym nie będą przeszkadzać Ci żadne hałasy. Do medytacji użyj poduszki Zafu wypełnionej łuską gryczaną– pozwoli Ci ona przyjąć najdogodniejszą pozycję. Usiądź z pośladkami umieszczonymi na poduszce, ze skrzyżowanymi nogami. Dłonie połóż swobodnie na udach, zamknij oczy i skup się na oddechu. Oddal od siebie codzienne problemy i natłok myśli. Po takiej sesji poczujesz się odprężony i wypoczęty.

Nie zapomnij polubić nas na facebooku, by nie przegapić kolejnych wpisów! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.