fbpx

„Jem mało, a tyję” – Jak pozbyć się uciążliwego tłuszczu?

0

Masz problem z tłuszczem? Jesz niewiele, a mimo to wciąż przybierasz na wadze? W dzisiejszym artykule przyjrzymy się bliżej problemowi tycia, a także przedstawimy sposoby na pozbycie się uciążliwego tłuszczu. Jesz mało, a tyjesz? A więc zapraszamy Cię do lektury! :)

Dlaczego tyjemy?
Podstawową przyczyną pojawiania się nowych kilogramów (w postaci tłuszczu) jest jedzenie zbyt dużej ilości kalorii. Rozwiązanie jest więc proste – by schudnąć, należy jeść mniej. Niestety, nie zawsze to wystarczy. Istnieją inne – mniejsze błędy żywieniowe, które również mogą być przyczyną tycia. Jeśli nie przekraczasz swojego zapotrzebowania kalorycznego, a mimo masz problem z tłuszczem, sprawdź czy nie popełniasz poniższych błędów.

Po pierwsze – kalorie
Nawet gdy wydaje Ci się, że jesz niewiele, prawda może być inna. Potrawy często nie wyglądają na tuczące, a mimo to są istną bombą kaloryczną. Pierwszym krokiem, który powinnaś wykonać gdy chcesz schudnąć jest wyznaczenie swojego zapotrzebowania kalorycznego, podliczanie zjadanych kalorii (przynajmniej przez tydzień) i sprawdzenie, czy mieszczą się one w limicie. Jeśli kalorie się zgadzają – przyczyn tycia należy szukać gdzie indziej. Jednak w większości przypadków to zbyt duża ilość zjadanych kalorii będzie przyczyną odkładania się tłuszczu. Do wyznaczenia swojego limitu kalorii, oraz zliczania tych zjedzonych warto użyć aplikacji Dziennika kalorii >> (zaoszczędzisz w ten sposób mnóstwo czasu i pracy).

Załóż swój Dziennik kalorii »

Nieregularne spożywanie posiłków
Prawidłowo zbilansowana dieta oparta na racjonalnym żywieniu powinna uwzględniać  5 regularnych posiłków w ciągu dnia, tj. śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek oraz kolację. Odstępy między posiłkami nie powinny być dłuższe niż 3-4 h. Jeżeli jesz nieregularnie może okazać się, że pomimo spożywania małej ilości kalorii, twoja masa ciała wzrośnie (proces ten związany jest ze spowolnieniem metabolizmu). Oprócz regularnych posiłków istotna jest także ich objętość. Więcej na ten temat dowiesz się w tym artykule >>.

Brak śniadania
Pomijanie śniadania jest częstą przyczyną wzrostu masy ciała. Należy pamiętać, że śniadanie to pierwszy i bardzo ważny posiłek każdego dnia. Spożywając je podkręcasz metabolizm oraz unikasz późniejszych napadów głodu. Zadbaj o to, aby śniadanie było zdrowe i pełnowartościowe. Ciekawym pomysłem na pyszne śniadanie jest pudding chia na mleku migdałowym z malinami, kiwi i wiórkami kokosowymi. Więcej o tym jak skomponować zdrowe, odchudzające śniadanie napisaliśmy w tym artykule >>.

Nie tylko ilość, lecz także jakość
Ogromne znaczenie ma nie tylko to ile, lecz także co jesz. Jeżeli spożywasz tłuste mięsa, wędliny, sery, jedzenie typu fast food i słodycze, to możesz przytyć nawet jeżeli jesz tylko jeden lub dwa posiłki w ciągu dnia. Pamiętaj, że takie produkty często zawierają dużą ilość nasyconych kwasów tłuszczowych, które niekorzystnie wpływają nie tylko na masę Twojego ciała, lecz także na Twoje zdrowie. Słodycze zawierają natomiast dużą ilość cukrów prostych i są jedną z najczęstszych przyczyn odkładania się tłuszczu. Staraj się wybierać zdrowe produkty z których przygotujesz prawidłowo zbilansowane posiłki. Jeśli potrzebujesz pomocy w komponowaniu posiłków, skorzystaj z naszej aplikacji dietetycznej >>.

Brak aktywności fizycznej
Regularne ćwiczenia są istotnym elementem zdrowego stylu życia. Przyczyną nadmiernej masy ciała (często pomimo zdrowego żywienia) może być zbyt mała aktywność fizyczna. Ćwiczenia podkręcają metabolizm, przyśpieszają spalanie tkanki tłuszczowej i pozwalają na szybszą redukcję masy ciała. Jeżeli kontrolujesz zjadane kalorie, nie popełniasz błędów żywieniowych a mimo to masz problem z tłuszczem, zacznij ćwiczyć. W dziale fitness na naszej stronie znajdziesz wiele treningów, spośród których z pewnością wybierzesz coś dla siebie (najczęściej wybierane treningi to: tabata, trening w 7 minut, 25-minutowy trening).

 

Powyższe porady były pomocne? Jeśli tak podziel się naszym artykułem udostępniając go znajomym, nie zapomnij też polubić nas na facebooku (dzięki czemu nie przegapisz kolejnych wpisów). Na dziś to koniec, do zobaczenia za kilka dni! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.