Czy jedzenie mąki pszennej powoduje odkładanie się tłuszczu? – odpowiada diet. Magda Dalima

0

Cześć, jestem Magda. Możesz mnie kojarzyć z takich serwisów jak magda-dietetyk.pl lub wyzwanie schudnijw30dni.pl. Dziś chciałabym rozwiać Twoje wątpliwości dotyczące mąki pszennej… Czy rzeczywiście jest ona tak tucząca, jak mówią?

Czy jedzenie mąki pszennej powoduje odkładanie się tłuszczu?

Faktem jest, że częste jedzenie produktów pszennych może być bezpośrednią przyczyną odkładania się tkanki tłuszczowej. Dzieje się tak dlatego, iż produkty pszenne posiadają wysoki indeks glikemiczny.

Indeks glikemiczny (IG) jest szybkością, z jaką po zjedzeniu danego produktu podnosi się poziom glukozy we krwi. Nie wdając się w szczegóły, w konsekwencji szybkiego podniesienia się poziomu glukozy, organizm musi jak najszybciej go obniżyć – zamieniając większość zjedzonych węglowodanów w tkankę tłuszczową.

Czy to oznacza, że osoba chcąca pozbyć się nadwagi musi przestać jeść produkty pszenne?

Mimo iż jestem zwolenniczką ograniczania spożywanych produktów pszennych i sama jem je bardzo rzadko, musze odpowiedzieć na to pytanie przecząco.

Jeśli z dnia na dzień przestaniesz jeść produkty pszenne, większość produktów które masz w zwyczaju spożywać stanie się dla Ciebie zakazana. Przez pierwsze 2-3 dni nie odczujesz większej różnicy. Po 5 dniach będziesz po cichu fantazjować o cieplutkiej bułce, a po tygodniu rzucisz się nawet na czerstwą kromkę chleba, która wpadnie Ci w ręce :)

W takim razie co zrobić, by zahamować odkładanie się tłuszczu?

Osobiście jestem zwolenniczką osiągania dużych rzeczy małymi krokami. Przygotowując swoje posiłki zacznij stopniowo zastępować mąkę pszenną innymi mąkami (poniżej załączam ściągawkę – która mąka do czego się nadaje :) ).

Poznaj nowe smaki i próbuj nowych produktów – pozbawionych mąki pszennej. Z czasem wyeliminujesz produkty pszenne ze swojego menu i nawet nie zauważysz ich braku. Jednak uwierz mi – zauważy go Twoja sylwetka :)

Stopniowa eliminacja produktów pszennych jest jednym z elementów mojego wyzwania – schudnijw30dni.pl. Jeśli chcesz, bym krok po kroku pokazała Ci co zrobić, by zahamować odkładanie się tłuszczu i pozbyć się problemu nadwagi – zapraszam >>  :)

 

Czym zastąpić mąkę pszenną:

  • Mąka gryczana – doskonale nadaje się do naleśników, pierogów oraz chleba. Ze względu na jej intensywny smak – warto wymieszać ją z inną mąką (np. mąką ryżową).
  • Mąka ryżowa – dobrze sprawdza się jako baza domowych wypieków oraz placuszków. Warto wymieszać ją z mąką ziemniaczaną – ponieważ bez jej dodatku zbyt słabo wiąże ciasto.
  • Mąka z amarantusa – mąka z amarantusa doskonale nadaje się do wypieków – dobrze spulchnia ciasto i nadaje mu przyjemny, orzechowy smak.
  • Mąka kukurydziana – mąka kukurydziana nadaje się do zagęszczania sosów i zup. Dobrze sprawdza się też przy ciastach ucieranych oraz naleśnikach, należy ją jednak wymieszać z inną mąką (np. mąką ziemniaczaną) – w przeciwnym wypadku pozostawi uczucie ziarnistości.
  • Mąka ziemniaczana – nadaje się do zagęszczania sosów i zup, dobrze spisuje się tez jako dodatek do wypieków. Warto wymieszać ją z inną mąką.
  • Mąka owsiana – Mąka owsiana dobrze skleja ciasto, jest też dość miałka. Dobrze zastępuje mąkę pszenną zarówno w ciastach, jak i innych daniach mącznych. Warto wzbogacić jej smak mieszając ją z odrobiną innej mąki.

 

Mam nadzieję, że moje wskazówki pomogą Ci w zmianie złych nawyków żywieniowych :) A jeśli chcesz zobaczyć więcej moich wskazówek oraz przepisów na pyszne i lekkie dania – zapraszam na mojego Facebook’a >>.

Komentarze

Share.

Comments are closed.