Jak zmotywować się do treningu? 7 sposobów na motywację!

0

Odpowiednia motywacja jest bardzo ważną rzeczą w drodze do wymarzonej sylwetki. To od niej zależy czy osiągniesz cel, czy poddasz się w połowie drogi. W tym artykule przedstawiamy 7 sposobów które pokażą Ci jak zmotywować się do treningu!

Największą motywację do treningów masz zapewne na samym początku. Czujesz ekscytację, trening jest dla Ciebie czymś nowym, już wyobrażasz sobie pierwsze efekty. Niestety z czasem dopada Cię rutyna, a efekty nie przychodzą tak szybko. W tym momencie motywacja do dalszych treningów spada i większość osób powoli zaczyna sobie odpuszczać.

Jest na to kilka sprawdzonych sposobów. Wypróbuj je koniecznie, bo jeśli przetrwasz ten moment, osiągniesz wymarzony cel!

Jak zmotywować się do treningu?

Sposób 1: Znajdź partnera do treningu

Jeśli będziesz trenować z kimś, znacznie trudniej będzie Ci odpuścić trening. Przecież jeśli umówisz się na konkretną godzinę, to nie wystawisz kumpla czy koleżanki. Dodatkowym atutem jest przyjemna atmosfera podczas treningu, oraz możliwość rywalizacji, dzięki której będziecie się wzajemnie motywować do dalszej pracy nad sobą.

Sposób 2: Stawiaj sobie małe cele

Jeśli nie będziesz widzieć efektów treningu, szybko zniechęcisz się do dalszych ćwiczeń. Dlatego stawiaj sobie małe cele, które jesteś w stanie osiągnąć w tydzień lub dwa. Osiągnięcie celu da Ci mocnego kopa do walki o osiągnięcie kolejnego!

Sposób 3: Trenuj słuchając muzyki

Muzyka jest doskonałym motywatorem, pozwala odciąć się od otoczenia i sprawia, że trenujesz mocniej. Staraj się zmieniać ją co jakiś czas, by Twój trening nie był nudny.

Sposób 4: Często zmieniaj ćwiczenia

Nie ma nic gorszego, niż przychodzenie na trening i monotonne powtarzanie wciąż tych samych ćwiczeń. Staraj się wprowadzać nowe elementy treningu, wypróbowywać nowe ćwiczenia, zastępując nimi stare. Zmieniaj chwyty, skorzystaj czasem z maszyn. Niech trening będzie dla Ciebie zabawą!

Sposób 5: Poznaj ludzi z którymi trenujesz

Nie trenuj w samotności, staraj się nawiązać nowe znajomości z ludźmi dookoła. Dzięki temu pojawiając się na siłowni pośmiejesz się, wymienisz się doświadczeniami i pochwalisz nowymi osiągnięciami.

Sposób 6: Pamiętaj jak się czujesz po treningu

Jeśli nie masz ochoty iść na trening, przypomnij sobie o tym jak się czujesz po treningu. Z pewnością jesteś pełen dumy i energii do życia. Chcesz z tego zrezygnować?!

Sposób 7: Dużo czytaj

Oczywiście na temat różnych treningów, ciekawostek fitnessowych i dietetycznych. Im więcej wiesz tym większą masz motywację do zadbania o swoją sylwetkę. Dodatkowo możesz wprowadzić do swojego treningu nowe elementy, które pozwolą Ci szybciej zobaczyć efekty Twojej pracy.

Powiązane artykuły:

http://www.esylwetka.pl/ujemne-kalorie-dieta-ujemnych-kalorii/

http://www.esylwetka.pl/najwazniejsze-zasady-treningu/

http://www.esylwetka.pl/jak-powiekszyc-miesnie/

Komentarze

Share.

Comments are closed.