fbpx

Jak uniknąć efektu jojo?

0

Zgubienie zbędnych kilogramów to dopiero połowa sukcesu. Często wszystkie wysiłki, które doprowadziły Cię do szczupłej sylwetki idą na marne. Dzieje się tak za sprawą tzw. efektu jojo. Jeśli chcesz dowiedzieć się co zrobić, by uniknąć efektu jojo, przeczytaj ten artykuł.

Niemal 3/4 osób którym udało się schudnąć ma do czynienia z efektem jojo. By go uniknąć, wystarczy trzymać się kilku zasad opisanych poniżej. Jeśli nie chcesz, by Twoje wysiłki poszły na marne, koniecznie zastosuj się do naszych porad!

Czym jest efekt jojo?

Efekt jojo występuje, gdy podczas odchudzania zbyt drastycznie ucinasz kalorie, oraz gdy po zakończeniu odchudzania zbyt szybko wracasz do swoich dawnych przyzwyczajeń żywieniowych. Po dłuższym deficycie kalorycznym, który pozwolił na spalenie tkanki tłuszczowej metabolizm jest spowolniony i nie poradzi sobie ze strawieniem większej ilości pokarmu, przez co zmagazynuje go w postaci tłuszczu.

Nieumiejętne podchodzenie do odchudzania bardzo często prowadzi do efektu jojo. Wierząc w mity dietetyczne i stosując diety „cud”, krótko będziesz cieszyć się zgrabną sylwetką. Jeśli chcesz uniknąć efektu jojo i sprawić, by szczupła sylwetka została z Tobą na zawsze, zastosuj się do poniższych rad.

Jak uniknąć efektu jojo?

  • Nie wprowadzaj zbyt drastycznych zmian. Zarówno przy rozpoczęciu odchudzania, jak i przy jego zakończeniu należy wprowadzać stopniowe zmiany. Na starcie kalorie ucinaj stopniowo, co kilka dni odejmując 100-150 kcal. Przy zakończeniu odchudzania rób dokładnie to samo, oczywiście dodając kalorie.
  • Pamiętaj, że po zakończeniu odchudzania Twoje zapotrzebowanie kaloryczne zmalało. Częstym błędem ludzi, którym udało się schudnąć jest powrót do tych samych ilości pożywienia, które zjadali wcześniej. Musisz mieć świadomość, że po utracie kilogramów Twój organizm zużywa mniej kalorii, niż kiedyś.
  • Nie zapomnij o aktywności fizycznej. Gdy osiągniesz satysfakcjonującą Cię sylwetkę zaczynasz jeść więcej, by przestać chudnąć i utrzymywać stałą wagę. Ważne, by w okresie zwiększania zjadanych kalorii być aktywnym fizycznie, ponieważ podczas utraty kilogramów Twój metabolizm zwolnił (a więc znacznie wolniej trawisz to, co jesz). Aktywność fizyczna pozwoli Ci przyspieszyć metabolizm.
  • Jedz mniej, a częściej. Nie raz wspominaliśmy w naszych artykułach, że podczas diety mało istotnym elementem jest rozmiar i ilość posiłków (mimo, iż wiele osób wierzy w ten mit). Nie ma znaczenia, czy w ciągu dnia zjesz 6 małych porcji co 2-3 godziny, czy 2 duże posiłki. Jednak podczas wychodzenia z procesu odchudzania sprawa wygląda inaczej. Twój metabolizm jest wolniejszy, a duże (i obszerniejsze, w końcu już nie chcesz chudnąć) posiłki wcale nie pomogą Ci go przyspieszyć.

Wiesz już jak zakończyć odchudzanie i uniknąć efektu jojo. Jeśli po przeczytaniu artykułu czujesz większą mobilizację do pracy nad swoją sylwetką, udostępnij ten artykuł na facebooku oraz polub nasz fanpage, a jeśli chcesz zacząć odżywiać się FIT, sprawdź przepisy na pyszne dania na dietę na naszym kanale na YouTube!

Komentarze

Share.

Comments are closed.