Jak szybko spalić kalorie bez treningu?

1

Kalorie można spalać nie tylko podczas treningu, ale również podczas wielu codziennych, często przyjemnych czynności. Tak więc jeśli siłownia nie jest Twoim ulubionym miejscem, ten artykuł jest dla Ciebie!

Kaloria to ilość energii, potrzebna do ogrzania jednego grama wody o jeden stopień Celsjusza. Ilość kalorii w pożywieniu to ilość energii, jaką nasz organizm przyswaja po strawieniu danego produktu.

Organizm wykorzystuje tę energię do podtrzymywania funkcji życiowych oraz do wszelkich aktywności fizycznych jakie wykonujesz. Jeśli część energii zostanie niewykorzystana, zostaje zmagazynowana w formie tłuszczu. Natomiast jeśli okaże się, że przez zwiększoną aktywność fizyczną w organizmie zabraknie energii, jest ona pobierana z tkanki tłuszczowej, która ulega „spalaniu”.

Łatwo wywnioskować, że zachowując ujemny bilans kaloryczny możesz w prosty sposób spalić tłuszcz, natomiast jeśli bilans kaloryczny będzie dodatni, szybko zauważysz dodatkowe fałdki tłuszczu na swoim ciele.

By zachować ujemny bilans kaloryczny możesz zrobić dwie rzeczy: ograniczyć ilość spożywanych kalorii (co nie jest przyjemne), oraz zwiększyć swoją aktywność fizyczną (nie musi to być typowy trening, poniżej przedstawiamy inne sposoby, na spalenie kalorii przy pomocy codziennych czynności).

Jak spalić kalorie bez treningu:

  • seks -510 kcal/h
  • przekopanie ogródka -500 kcal/h
  • gra w kosza -500 kcal/h
  • szorowanie podłóg -460 kcal/h
  • jazda na łyżwach -420 kcal/h
  • taniec -370 kcal/h
  • odkurzanie -260 kcal/h
  • trzepanie dywanów -260 kcal/h
  • mycie podłóg -250 kcal/h
  • mycie okien -240 kcal/h
  • ścieranie kurzy -240 kcal/h
  • gra w kręgle -200 kcal/h
  • spacer z psem -200 kcal/h
  • gotowanie -150 kcal/h
  • pranie ręczne -150 kcal/h
  • prasowanie -140 kcal/h
  • zmywanie naczyń -120 kcal/h
  • zamiatanie podłogi -100 kcal/h

Dodatkowo warto ograniczyć ilość spożywanych kalorii które bardzo szybko zamieniają się w tłuszcz, czyli słodyczy. Spójrz na listę poniżej i zastanów się, co musisz zrobić, by to spalić.

Kaloryczność słodyczy:

  • czekolada mleczna 550 kcal
  • paczka żelków 350 kcal
  • baton Snickers 310 kcal
  • baton Mars 245 kcal
  • baton Twix 245 kcal
  • baton 3Bit 215 kcal
  • baton Kitkat 215 kcal
  • pączek 200 kcal
  • baton kinder Delice 190 kcal
  • baton Maxi King 180 kcal
  • baton Bounty 140 kcal
  • cukierek krówka 40 kcal
  • cukierek musujący 25 kcal

Jeśli po przeczytaniu artykułu czujesz większą mobilizację do pracy nad swoją sylwetką, udostępnij ten artykuł na facebooku oraz polub nasz fanpage, a jeśli chcesz zacząć odżywiać się FIT, sprawdź przepisy na pyszne dania na dietę na naszym kanale na YouTube!

Komentarze

Share.