Jak szybko schudnąć? [praktyczna instrukcja – w 4 krokach]

0

Praktyczna instrukcja odchudzania: Jak szybko schudnąć?

Jak szybko schudnąć? To jedno z najczęściej pojawiających się pytań w naszej skrzynce odbiorczej :) Dziś przedstawiam praktyczną instrukcję, zawierającą 4 sprawdzone kroki. Ułożyłam ją na podstawie swoich doświadczeń, dlatego mam pewność, że jest skuteczna :)

Na wstępie muszę zaznaczyć, że nie sztuką jest szybko schudnąć, wyrządzając jednocześnie spustoszenie w swoim organizmie. Niestety, robiąc sobie popularną „głodówkę”, czy stosując sztuczne środki „odchudzające” wraz z utratą kilogramów spowalniamy swój metabolizm i wywracamy całą gospodarkę trawienną do góry nogami. Czym to skutkuje? Po początkowym spadku wagi organizm przechodzi w tzw. „trym oszczędnościowy”, zużywa dużo mniej energii, a wszystkie kalorie, które uda mu się zaoszczędzić błyskawicznie odkłada w formie tłuszczu (jest to często spotykany efekt jojo, po którym ważymy często więcej, niż przed rozpoczęciem odchudzania).

Jak uniknąć efektu jojo? Należy chudnąc w odpowiednim tempie (około 1 – 1,5 kg tygodniowo), kontrolować zjadane kalorie (by deficyt nie przekraczał 300-400 kcal), ćwiczyć minimum 2 razy w tygodniu (by nie dopuścić do spowolnienia metabolizmu i spalać dodatkowe kalorie) oraz do każdego posiłku spożywać warzywa. Poniżej przedstawiam mój sprawdzony sposób na zdrowe odchudzanie – w 4 krokach :)

Jak szybko schudnąć? – 4 kroki:

#Krok_1: Wyznacz swoje zapotrzebowanie kaloryczne i zacznij liczyć kalorie.
Wyznaczenie swojego zapotrzebowania kalorycznego jest podstawą odchudzania – to ilość kalorii którą zjadasz każdego dnia decyduje o tym czy tyjesz, utrzymujesz swoją wagę, czy chudniesz. Swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne możesz wyznaczyć na dwa sposoby:

Możesz też zamówić gotową dietę odchudzającą i trzymać się jadłospisów przygotowanych przez dietetyka :) Nasza dietetyczka – Ania może ułożyć taką dietę dla Ciebie. Więcej szczegółów tutaj >>.

#Krok_2: Jedz regularnie, kontroluj proporcje makroskładników.
Staraj się jeść regularnie, mniej więcej co 3 godziny. Zapisuj swoje posiłki i zliczaj zawarte w nich kalorie i makroskładniki (podczas zliczania kalorii niezwykle pomocny jest Dziennik Kalorii, o którym pisałam w kroku pierwszym. Jeśli jednak chcesz, możesz zliczać kalorie samodzielnie). Zwróć też uwagę a proporcje białka, węglowodanów i tłuszczy w posiłkach. Prawidłowe proporcje znajdziesz tutaj >>.

#Krok_3: Ćwicz minimum 2 razy w tygodniu.
Możesz chodzić na siłownie, zajęcia fitness, bądź ćwiczyć w domu (wiele ciekawych treningów do wykonania w domu znajdziesz na naszej stronie w dziale FITNESS). Regularna aktywność fizyczna jest bardzo ważna, ponieważ zapobiega spowolnieniu metabolizmu, a także przyspiesza spalanie tłuszczu.

#Krok_4: Jedz warzywa do każdego posiłku.
Warzywa zawierają niewiele kalorii, a doskonale zaspokajają apetyt, uzupełniają niedobory witamin i minerałów oraz odkwaszają organizm ułatwiając trawienie. Podczas odchudzania regularne jedzenie warzyw jest szczególnie ważne!

Odchudzanie nie jest trudne. Ważne jednak, by robić to z głową (nie stosując się do zasad zdrowego odchudzania narażasz się na efekt jojo, przez co zamiast pozbyć się tłuszczu możesz przytyć jeszcze bardziej). Jeśli mój dzisiejszy wpis jest dla Ciebie przydatny, udostępnij go znajomym :) Nie zapomnij też polubić nas na Facebook’u!

Komentarze

Share.

Comments are closed.