Jak szybko schudnąć? [praktyczna instrukcja]

0

Jak szybko schudnąć? To pytanie zadajecie nam lawinowo, co roku, po 1 stycznia. W dzisiejszym wpisie chciałabym przedstawić Wam instrukcję, którą wystarczy wdrożyć do swojego życia, by zobaczyć szybkie efekty. Ułożyłam ją na podstawie swoich doświadczeń, dlatego mam pewność, że jest skuteczna :)

Na wstępie muszę zaznaczyć, że nie sztuką jest szybko schudnąć, wyrządzając jednocześnie spustoszenie w swoim organizmie. Niestety, robiąc sobie popularną „głodówkę”, czy stosując sztuczne środki „odchudzające” wraz z utratą kilogramów spowalniamy swój metabolizm i wywracamy całą gospodarkę trawienną do góry nogami. Czym to skutkuje? Po początkowym spadku wagi organizm przechodzi w tzw. „trym oszczędnościowy”, zużywa dużo mniej energii, a wszystkie kalorie, które uda mu się zaoszczędzić błyskawicznie odkłada w formie tłuszczu (jest to często spotykany efekt jojo, po którym ważymy często więcej, niż przed rozpoczęciem odchudzania).

Jak uniknąć efektu jojo? Należy chudnąc w odpowiednim tempie (około 1 kg tygodniowo), kontrolować zjadane kalorie (by deficyt nie przekraczał 300-400 kcal), ćwiczyć minimum 2 razy w tygodniu (by nie dopuścić do spowolnienia metabolizmu i spalać dodatkowe kalorie) oraz do każdego posiłku spożywać warzywa.

Odchudzanie po mojemu – praktyczna instrukcja:

#Krok_1: Wyznacz swoje zapotrzebowanie kaloryczne i zacznij liczyć kalorie.
Wyznaczenie swojego zapotrzebowania kalorycznego jest podstawową czynnością – bez tego skuteczne odchudzanie, bez efektu jojo jest praktycznie niemożliwe. Możesz to zrobić na trzy sposoby: wyliczyć swoje zapotrzebowanie samodzielnie (tutaj znajdziesz instrukcję jak to zrobić >>), skorzystać z aplikacji do liczenia kalorii (polecam tę >>), lub zamówić dietę u dietetyka (wybierając tę opcję masz najlepszy plan żywieniowy, jednak jest ona najdroższa). Niedrogą i skuteczną dietę możesz zamówić u naszego dietetyka >>.

#Krok_2: Jedz regularnie, kontroluj proporcje makroskładników.
Staraj się jeść regularnie, mniej więcej co 3 godziny (zapisuj ilość zjedzonych kalorii, bądź wprowadzaj posiłki do aplikacji liczącej kalorie). Zwróć też uwagę a proporcje białka, węglowodanów i tłuszczy w posiłkach. Prawidłowe proporcje znajdziesz tutaj >>.

#Krok_3: Ćwicz minimum 2 razy w tygodniu.
Możesz chodzić na siłownie, zajęcia fitness, bądź ćwiczyć w domu (tutaj zamówisz zestaw przyrządów treningowych wraz z planem ćwiczeń oraz filmem instruktażowym >>). Regularna aktywność fizyczna jest bardzo ważna, ponieważ zapobiega spowolnieniu metabolizmu, a także przyspiesza spalanie tłuszczu.

#Krok_4: Jedz warzywa do każdego posiłku.
Warzywa zawierają niewiele kalorii, a doskonale zaspokajają apetyt, uzupełniają niedobory witamin i minerałów oraz odkwaszają organizm ułatwiając trawienie. Podczas odchudzania regularne jedzenie warzyw jest szczególnie ważne!

Odchudzanie nie jest trudne. Ważne jednak, by robić to z głowa, bo bez odpowiedniej wiedzy może się skończyć wzrostem wagi oraz problemami zdrowotnymi. Jeśli przydały Ci się moje porady proszę udostępnij ten wpis znajomym, niech im również pomoże! :)

Komentarze

Share.

Comments are closed.